Homonnay Zsolt nem csupán Az Orfeum mágusa egyik címszereplője, de a Somossy Károly életét feldolgozó operett ősbemutatójához kapcsolódó különleges esemény, az Orfeumi játékok rendezője is. Erről a rendezvényről és a premier felelősségéről is kérdeztük.
Szerző: Négyesi Borbála
A megszokottnál jóval intenzívebben, napi tíz-tizenkét órát próbálnak a Budapesti Operettszínház művészei, köztük Lévai Enikő is, hiszen Az Orfeum mágusa premierjére készülnek. A primadonnát Carola Cecíliáról kérdeztük.
Véletlenekről és sorsszerűségről, önismereti útról és szakmai kiteljesedésről, valamint a színház varázslatáról is szó esik az interjúban, amelynek alanya Kiss Diána, aki az Orfeum mágusában az első magyar primadonnát, Carola Cecíliát alakítja.
A 10. MITEM keretében október 12-én látható a sokszoros díjnyertes Woyzeck, amelynek címszereplőjével, Nagy Márkkal felidéztük az öt évvel ezelőtti próbafolyamatot, a fesztiválélményeket, és arról is beszélgettünk, azóta hogyan változott az előadás.
Mivel beszélgetésünk apropóját a Budapesti Operettszínház következő premierje, Az Orfeum mágusa adta, Szendy Szilvivel időutazásra indultunk.
A Budapesti Operettszínház fiatal művészével a szárnyakat adó ősbemutatókról, a műhelymunka örömeiről, első nagyívű szerepéről, a támogató szakmai közegről, operettről, kortárs zenéről és a tanításról is beszélgettünk.
Füredi Nikolett-tel, a Budapesti Operettszínház művészével beszélgettünk a sikerelőadások titkáról, a többszörös szereposztások kihívásairól és varázslatáról, az épp csak befejeződött évad különleges feladatairól.
Május 19-én mutatta be a Budapesti Operettszínház a Monte Cristo grófját. A művészt a Dumas-regényből készült musical főszerepéről, és a márciusban hatalmas sikerrel bemutatott rendezéséről, a Mária főhadnagyról is kérdeztük.