Szerző: (x)

Az Óbudai Társaskörben négy estén át a szerelemé a főszerep – régizene, jazz, hegedűmuzsika és egy Puccini szerelmeiről szóló előadás is várja e négy napon az érdeklődőket. AMOUR, CRUEL AMOUR! 2020. február 13., 19:00 Szerelem, kegyetlen szerelem! Károlyi Katalin – ének Kónya István – lant Pétery Dóra – csembaló Kallai Nóra – viola da gamba A XVII. század emberének szerelmi öröme és bánata dalban elbeszélve Lambert, Couperin, Le Camus, Lully, Monteclair udvari énekeiben és francia kantátáiban Bizonyára a barokk kor legtöbb világi remekműve a szerelemféltés témájának művészi kifejezéseként született. A szerelem és a halál (amor – mors)…

Tovább

Két hegedűre íródott virtuóz darabok elevenednek meg február 26-án 19 órától a Hubay Zeneteremben. Az előadók: Lihay Bendayan professzor, aki a Jeruzsálemi Zeneakadémia (JAMD) hegedű tanszakát irányítja, valamint Takács Zoltán, a Finn Rádiózenekar első hegedű szólamának vezetője. Zongorán közreműködik: Helena Yli-Jaskari. Bendayan professzor, a svájci–izraeli hegedűs erős lelki szálakkal kötődik Magyarországhoz. Utolsó növendéke Fehér Ilonának, akinek a tanítványai között megemlítendő Itzhak Perlman, Pinchas Zukerman és Shlomo Mintz. Posztgraduális tanulmányait Sionban, Varga Tibor osztályában folytatta, valamint a legendás magyar virtuóz kamarazenekarának szólistájaként. Debütáló koncertjét 2000-ben Londonban játszotta, a St Martin-in-the-Fieldsben. Európa szinte minden országában koncertezett már. Takács Zoltán 30 éve vezeti…

Tovább

A Jó kérdés, a Magyar Színházi Társaság beszélgetéssorozatában január 28-án a színházi mozgásról és koreográfiáról beszélgetünk vendégeinkkel, Bodor Johannával, Horváth Csabával és Juronics Tamással. Hol a koreográfus helye a színházi előadás hierarchiájában? „Sokat küzdöttem, hogy meghallják ezt a szakmát. Kell is, hiszen egy olyan világ ez, amelyről sok téveszme kering” – nyilatkozta egy alkalommal Bodor Johanna. Vajon mik ezek a téveszmék, és mi az oka annak, hogy keringenek? Három sokoldalú alkotóval beszélgetünk, akiknek a táncnyelvek tekintetében is poliglottnak kell lenni, hiszen minden esetben az adott produkcióhoz, a rendezői kérésekhez kell alkalmazkodni. Hogyan dolgozik egy koreográfus akkor, ha egy produkcióban nem…

Tovább

Keller András hegedűművész, karmester művészeti vezetésével a Concerto Budapest meghatározó magyar komolyzenei branddé vált az elmúlt évek során. Az óévben adott mintegy 80 koncert túlnyomó része teltházzal ment Budapest és a vidéki városok meghatározó koncerthelyszínein. A zenekart fémjelző rendkívüli termékenység (55 különböző egész estés koncertprogram), egyedi hangzása és a zenei vonzásában rendszeresen megjelenő szólista világsztárok létrehozták azt a törzsközönséget, amely minden nagyzenekar álma. A 2019-es év ugyanakkor már a tudatos nemzetközi építkezés éve is volt. A Concerto Budapest komoly lemezfelvétel sorozatba kezdett a TACET, nagy presztízsű német lemezkiadó céggel. A zenetörténet nevezetes kilencedik szimfóniáit magába foglaló lemezsorozatról így nyilatkozott Keller András:…

Tovább

A Magyar Kincsek sorozat idei első, január 10-i koncertjén Kodály Zoltán életművének két kitüntetetten népszerű zenekari száma keretezi a programot, melyen a dirigens a nagy zeneszerző hajdani tanítványa és pártfogoltja, és nem mellesleg: Kodály emlékezetének ma talán legelhivatottabb megelevenítője, Vásáry Tamás lesz. „Nem lehet valakit szeretni, akit nem ismerek, és nem lehet megismerni valakit, akit nem szeretek.” A Szent Ágostonnak tulajdonított mondás a művészi alkotásokkal, zeneművekkel való kapcsolatunkra éppúgy igaz lehet, mint emberi viszonyainkra. A felfedezés és megismerés vágya kell, hogy vezessen minket, ha szeretnénk közelebb kerülni egy darabhoz, ha meg akarjuk érteni az alkotók és az előadók szándékait, vagy…

Tovább

A Magyar Színházi Társaság 2017-ben indította el a Jó kérdés című sorozatot, amelynek keretében a színházi alkotófolyamat különböző aspektusairól beszélgetnek szigorúan szakmai alapokon, de a nézőket is érdeklő módon, a bennfentességet elkerülve. Ezeket az elveket szem előtt tartva 2020 januárjától havi rendszerességgel, Csináljunk színházat! címmel járják körbe a színházvezetés kérdéseit. Az új beszélgetéssorozat, a Csináljunk színházat! ötletgazdája és állandó vezetője Csizmadia Tibor, aki a meghívott vendégekkel a színházvezetés kérdéseit boncolgatja a témában tapasztalt egykori és jelenlegi igazgatókkal, független társulatok vezetőivel, gazdasági szakemberekkel, kultúrpolitikusokkal. A Csináljunk színházat! állandó helyszíne a Fuga – Budapesti Építészeti Központ. A sorozat első vendégei Székely Gábor és…

Tovább

A Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei is nagy feladatot kaptak a Harangozó Gyula által rendezett és koreografált Diótörőben, amelyet az Budapesti Operettszínházban lehet megtekinteni. A darab első felében inkább a fiatalokon, a második felében pedig az Operettszínház társulatán van a hangsúly – árulta el Kozmér Alexandra Harangozó-díjas balettművész az M1 aktuális csatornán. Kitért arra is: Harangozó Gyula feldolgozásában a Diótörő modernebb és a gyerekek számára izgalmasabb darab lett. Gallai Zsolt, a Budapesti Operettszínház címzetes magántáncosa azt mondta, hogy a Diótörő vonzza a közönséget, mert a darab varázslatot mutat be. A december 20-án bemutatott, két felvonásból álló Diótörőben Klára hercegnő szerepében Kozmér Alexandra, Ottlik M.…

Tovább

A Budapesti Operettszínház várja a Musical ensemble-jéhez és a Balettkarához csatlakozni vágyók jelentkezését. Musical együttes: Jelentkezési határidő:  2020. január 10. éjfél itt: [email protected] Korhatár: 18-33 év, feltétel az énekes-táncos előképzettség A jelentkezőket előzetes szűrést követően január 10-e után e-mailben is értesítik. A meghallgatás ideje: 2020. január 23., Budapesti Operettszínház Balettkar: Jelentkezési határidő:  2020. január 10. éjfél itt: [email protected] Korhatár: 18-33 év, feltétel klsszikus balett végzettség A jelentkezőket előzetes szűrést követően január 10-e után e-mailben is értesítik. A meghallgatás ideje: 2020. január 22., Budapesti Operettszínház

Tovább