Richard Greenberg: Három esős nap – Belvárosi Színház, Orlai Produkció, Budapest
Az ember gyerekként többnyire nem látja át a családi viszonyokat. Ebben a darabban egy sikeres építész hagyatékként hátrahagyott irodájában az immár felnőtt gyerekek mint örökösök próbálják felfejteni szüleik titkait. A két korszak, a két generáció alakjait ugyanazok személyesítik meg, ami remek szerepeket kínál, s ehhez itt kitűnő színészek állnak rendelkezésre. Kovács Patrícia ugyanolyan hitelességgel képes eljátszani egy tizennyolc éves, vonzó lányt, mint egy negyvenes, érett asszonyt, s ehhez megvan a férfi-pandantja is: a szintén jelentős karizmával rendelkező Szabó Kimmel Tamás. Az ezúttal hozzájuk csatlakozó Schruff Milán is erős karakter, Novák Eszter rendező pedig képes úgy felépíteni az egyes jeleneteket, ami garantálja, hogy a néző figyelme egy pillanatra se lankadjon.

Magas színvonalú, szórakoztató színház ez, az ún. polgári színjátszás tradíciójának nyomvonalán, ami több más mellett azt is jelenti, hogy ragaszkodik az érdemi, „komoly” mondanivalóhoz, ugyanakkor – a hagyományos értelemben vett művészszínházzal ellentétben – nem érdekelt a formai újításban. Greenbergről is elmondhatjuk, hogy nem egy Csehov, sokkal könnyedebb – de egyáltalán nem súlytalan. Ahogyan ritkán fordul elő, hogy egy Orlai Produkció sokszereplős legyen, a díszlet is többnyire ökonomikus. Itt szintén ez történt: ez az előadás sem a látvánnyal (tervező: Zeke Edit), sokkal inkább az erős színészi jelenléttel hat.
A sztárkultuszra építő angolszász színházi sikert nyilvánvalóan etalonnak tekintő Orlai Tibor producer és a Belvárosi Színház következetes programját magas színvonalú professzionalizmus jellemzi. A most bemutatott darab (magyarországi ősbemutató!) is egy jól megírt, fontos kérdéseket felvető színmű, amelyből élvezetes előadás született – alighanem sokáig fogják még játszani.
Az előadás alkotóit és játszási időpontjait itt találja.