Almási-Tóth András rendezővel Muszorgszkij most ősváltozatban színre került Borisz Godunovja kapcsán beszélgettünk.
Címlap
Featured posts
Arról, hogy Johann Georg Albrechtsberger miért több kortárs kismesternél, a komponista szakértő kutatójával, Pintér Ágnessel beszélgettünk.
Fazekas Gergely zenetörténészt, a Zeneakadémia docensét látta vendégül Szatmári Róbert a radiocafé Enyhe katarzis című műsorában.
Szinetár Miklós hét évtized elteltével foglalkozik ismét a Fra Diavolo című operával, ami jó alkalom visszatekinteni pályájának kezdetére.
Az UMZE kamaraegyüttes „múlandó szépségről mesélő” hangversenyét május 17-én rendezik meg a BMC-ben. Mihalicza Csengét, Bartokos Botondot és Futó Balázst kérdeztük.
Sebestény Mártával pályájáról, a táncházmozgalom komplexitásáról, UNESCO-beli tevékenységéről, valamint a közeljövő koncertjeiről beszélgettünk.
A Lélegezz egy olyan, gyerekvállalásról szóló darab, ami ugyanúgy szól nőknek, mint férfiaknak, és ugyanúgy kérdéseket indít el a fiatal nézőkben, mint az idősebb generációban. A május 11-i 6szín-beli előadás előtt Pálos Hannával próbáltuk megfejteni, mi a hatás titka.
A világhírű német koloratúrszoprán, Diana Damrau május 9-én egy operettesttel érkezik a Müpába, partnere ezúttal Nikolai Schukoff tenor.
A március 24-én elhunyt Eötvös Péter Valuska című, Krasznahorkai László regénye nyomán készült operájáért kapta meg az elismerést.
A friss Kossuth-díjas Zs. Vincze Zsuzsa gyakran fogalmaz úgy a férjével, Zsuráfszky Zoltánnal megteremtett táncszínjátékról, hogy a műfaj csak foglalatot ad egy csodálatos drágakőnek, a néptáncnak. Ezeket a drágaköveket május 17-én a Táncról álmodom című alkotói estjén a Nemzeti Táncszínházban fűzi kalárissá.