A Hodworks legújabb darabja, az Amber – éles fordulatot véve a 2020-as Még egy táncelőadás provokatív hangvétele után – visszatér egy nyugodtabb térbe, és letisztult felállásban, elmélyült önvizsgálattal várja közönségét.
A darab hat táncosa, Garai Júlia, Molnár Csaba, Oláh Balázs, Rónai Attila, Simet Jessica, illetve Kacsó Imola, továbbá Varga Csaba három párt alkot, akik egymáson kívül senki- és semmi másra nem figyelnek, sőt, gyakran saját magukat is elveszítik partnerük mozdulataiban. A három szimultán társastánc kifelé irányuló performatív szándékoktól teljesen mentes. A szenvedély, az intimitás és a vonzalom az emberi test univerzális gesztusain keresztül válik egyértelművé, háttérbe szorítva a verbalitást és az éber tudatosságot.
Az érzékiséget absztrahált úton, a személyes emberi tapasztalatokat levetkőzve mozogják végig zárt egységű táncaikat. A már-már ösztönös, esetleges vagy éppen irányított mozdulatsorok mögött nagyfokú, tapasztalt figyelem rejtőzik, a táncosok a szenvedély esszenciájáig érnek el. A felszínen nem látható, végletekig megterhelő koncentrációval érik el, hogy tudatukat csakis partnerük jelenléte töltse ki.
Az érintés kimeríthetetlenségével, a test emlékezetével dolgoznak.
Normákat, szabályokat és elvárásokat levetkőzve olyan tudatállapotba kerülnek, amelyet egyértelműen maguknak és partnerüknek teremtenek meg, de mégis mindent felülíró erővel bírhat bárki számára, aki őket figyelheti.
Az Amber létrehozói Szabó-Székely Ármin, Gryllus Ábris, Mervel Miklós és Hód Adrienn. Az előadás szeptember 7-én és 8-án látható a Trafóban, a Még egy táncelőadás pedig október 26-án lesz ismét műsoron.
Hodworks
A Hodworks társulatot 2007-ben alapította Hód Adrienn. Szabadúszó alkotókkal működő, a hazai és a nemzetközi kortárstánc- színtéren is aktív együttes. Önálló művészi alkotókészségen és nagyfokú összpontosításon alapuló, érzékeny és provokatívan friss szemléletű alkotócsoport. Munkájuk középpontjában a minden akadálytól, közvetítőtől, díszlettől, kelléktől, színházi eszköztől megszabadult test áll. Az előadások mindig egy ismeretlen, új, progresszív irányt jelölnek ki. Közös jellemzőjük a hosszú kísérleti munka során megalapozott, kidolgozott minőségi mozgásnyelv. A próbafolyamat fő eszköze az improvizáció, amelyet gondosan megszerkesztett struktúrában mentenek át az előadásokba. A koreográfiai struktúrákat az absztrakt megjelenés és a konkrét jelentés közti finom csúszkálás jellemzi. Egy Hodworks-előadás a néző számára szellem- és érzéknyitogató, csalogató, de nem agresszív. Megkérdőjelezésre, kételkedésre ösztönöz. Nem alkuszik meg. Nem akar tetszeni.