A Budapesti Tavaszi Fesztivál, a régió egyik legfontosabb összművészeti eseménysorozata a csillagászati tavasz első napján, március 20-án az Akvárium Klubban mutatta be tavaly debütált nagy sikerű magazinja aktuális lapszámát, amely exkluzív interjúkkal és izgalmas cikkekkel segít ráhangolódni az április 5-én kezdődő kulturális tavaszra.
Alig két hét, és kezdődik a 39. Budapesti Tavaszi Fesztivál, amely idén is kiváló hazai és külföldi művészekkel és izgalmasabbnál izgalmasabb programokkal várja a közönséget április 5. és 22. között. A 64 oldalas, kétnyelvű BTF Magazin 2019-ben is az egyik lehető legjobb választás, hogy „belelapozzunk” a fesztiválba, és a programok hátterét bemutató cikkeken, valamint exkluzív beszélgetéseken keresztül kapjunk kóstolót a legjobban várt előadásokból, koncertekből és kiállításokból.
Átfogó képet kaphatunk például a világ egyik legjelentősebb karmestere, Valerij Gergijev életútjáról, aki a szentpétervári Mariinszkij Színház társulatai és a Mariinszkij Zenekar élén érkezik Budapestre, és Prokofjev Hamupipőke című balettjét, valamint Csajkovszkij Jolánta című operáját vezényli. Kihagyhatatlan olvasmány a Bojti János zenekutatóval készült interjú, akinek köszönhetően a fesztivál nyitókoncertjén először hangzik el Muszorgszkij rekonstruált operája, a Hovanscsina. Az „orosz opera Sherlockja” többek közt arról beszél a vele készült riportban, hogyan építette újjá a befejezetlen művet. Világpremiernek lehetünk tanúi Janos Acs és a Concerto Budapest előadásán is: a világhírű karmester Leoncavallo befejezetlenül hagyott Rekviemjének nagyzenekari változatát dirigálja.
A magazin hasábjain kiderül, énekesi ambíciói ellenére miért választotta mégis a karmesteri pálcát, és hogyan lett A három tenor koncertsorozat karmestere. Ugyancsak kalandos történet tárul fel előttünk a Kocsis Krisztián zongoraművésszel készült interjúban. A fiatal tehetség többek közt elárulja, mit tanult zongoraművész-karmester édesapjától, Kocsis Zoltántól, és szó esik azokról a négykezes zongoraátiratokról is, amelyeket Mocsári Károllyal közösen adnak elő a Pesti Vigadóban április 18-án. Ugyanazon a napon hasonlóan nem mindennapi duó lép színpadra a Budapest Music Centerben: az észt származású zongorista, Kristjan Randalu a világhírű amerikai szaxofonossal, Dave Liebmannal Egy kiállítás elveszett képei címmel Muszorgszkij népszerű zongorasorozatát helyezi új megvilágításba. Randalu a tavaly novemberi budapesti koncertje alkalmával készült beszélgetésben többek közt arra is rámutat, mi sarkallta az ismert mű átdolgozására.
A határokat feszegető kísérletezés nem idegen a vertikális táncban utazó amerikai BANDALOOP társulattól sem: vezetőjük, Thomas Cavanagh elárulja, miért fűzik a produkciót szoros szálak a híres zeneszerzőhöz, Prokofjevhez, és milyen eszközökkel értelmezik át a teret a Müpában – és a Müpán kívül. A 20. század első fele legmeghatározóbb művészeti iskolájának története tárul elénk a 100 éve alapított Bauhaus hazai vonatkozásait feltáró cikkben – a témában a Ludwig Múzeum Bauhaus100. Program a mának című kiállítása és a #felafejjelbudapest sétái segítenek elmerülni.
A tavaszi nap-éj egyenlőség estéjén az Akvárium Klubban tartott lapbemutatón a fesztiválon lemezbemutatóra készülő YOULÏ zenekar akusztikus formációja zenélt, és a fesztivált szervező operatív testület elnöke, a Müpa vezérigazgatója Káel Csaba, valamint Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője, az operatív testület tagja mutatta be az új lapszámot.
Az ingyenes magazin a tavalyinál több, 18 000 példányban lesz elérhető Budapest-szerte a fesztivál helyszínein, illetve turisztikai központokban és hotelekben.