• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
CAFe Budapest Színház Tánc

A kukkolásról készült színházi előadás

Szerző: Papageno2018. október 15.
Facebook Twitter E-mail
Moeder - Anya / Peeping Tom - CAFE Budapest

Az eredeti helyszínválasztás, a hiperrealizmus és a nézői-előadói pozíciót illető kérdések felvetése, a színház, a tánc és a vizuális művészetek közti határok elmosása a kezdetek óta, mintegy húsz éve jellemző a Peeping Tom művészeti vezetőire.

Gabriela Carrizo és Franck Chartier 1998-ban találkoztak a Ballets C de la B. társulatában. Korábban mindketten dolgoztak a Rosas és a Needcompany együttesében. A Peeping Tom alkotói közösséget – nevezzük így, mert a magyar értelemben vett társulatról nem beszélhetünk – 2000-ben, bár már az előző évben elkészítettek egy egészen különleges előadást, amelynek a helyszíne egy lakókocsipark volt, az előadás nézői pedig egy ablakon keresztül azt követhették, hogyan zajlik az életük, milyen, egyébként egészen hétköznapi dolgokat csinálnak.

A könnyűzene és a jazz utánozhatatlan előadói a CAFe Budapesten

Nem véletlen a nevük, hiszen annak jelentése kukkoló. De aki azt gondolja, hogy a Peeping Tomot egy 1960-as angol pszicho-horror címéből kölcsönözték, talán az sem áll az igazságtól messze, hiszen az olasz-argentin és francia művészeti vezetésű belga társulat előadásai meglehetősen nyugtalanítóak, a valóság és fantáziavilág határán játszódnak, egészen különleges előadói nyelven és költészettel.

A Peeping Tom kertbe, nappaliba, leégett színházba egyaránt tervezett produkciót, és nem csupán saját előadásokat hoz létre, hanem gyakran dolgozik egészen más, klasszikusabb műfajban működő társulatokkal, olyanokkal, mint a Nederlands Dans Theater vagy a Göteborgi Opera, sőt az antwerpeni Királyi Szépművészeti Múzeum intézményében is rezidens művészetk. Alkotói folyamatuk egyedülálló: a térrel és az atmoszférával kezdenek, ezt követi csak a történet, bár hozzá kell tennünk, gyakran nincs hagyományos narratíva, sokkal inkább érzetekből építkeznek.

A Trafóba a CAFe Budapest keretében október 18-án és 19-én látható Moeder, azaz Anya egy trilógia része: 2014-ben mutatták be az Apát, 2016-os premier ez a produkció, jövő tavasszal pedig várható a Gyerek. Az Anya az anyaság kérdéseit járja körül, a születéstől a halálig – pontosabban a haláltól kezdődően, visszafelé, az előadás ugyanis temetéssel kezdődik -, az anya-gyerek viszonytól egészen a magányig és a hiányig terjedően sokféle, akár tabunak minősülő témát is érint, ám ezt sok humorral, a szürrealitásba is átkalandozva, a zenét sem mellőzve teszi. Az Anya tehát nem egyetlen, hanem sok anyáról szól, akiket az emlékeken keresztül vizsgálnak. Az előadást Ludwigshafenben mutatták be, idén Valladolid nemzetközi előadó-művészeti fesztiválján díjazták.

trafó belgium cafe budapest anya CAFe Budapest 2018 peeping tom
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésCsemiczky Miklós: Két motetta
Következő bejegyzés Belegondolt már, hogy milyen lenne víz nélkül?

Ajánlott Bejegyzések

Intermezzo

A testszégyenítés ellen indított kampányt Grisnik Petra

2023. február 3.2 perc olvasás
Back-Pack - forrás: Soharóza
Kórusblog

Családi örökségünkről készített előadást Jónás Vera és a Soharóza

2023. február 2.2 perc olvasás
Az ördög próbája - fotó: Bereczky Sándor
Intermezzo

Erdélyi és észt előadásokkal vesz részt a Színházi Olimpián a budaörsi színház

2023. február 2.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.