Igor Stravinsky operája, A léhaság (máshol a kéjenc) útja (The Rake’s Progress) ugyan nem egy az egyben a Faust-témát dolgozza fel, de az opera alapjául szolgáló William Hogarth festménysorozat mégis szorosan kötődik a már két alkalommal előkerült tematikához.
A főszereplő, a naplopó Tom, a gyors pénz reményében lepaktál a Nick Shadow néven mellé szegődő ördöggel. Ugyan eredetileg azért van szüksége a pénzre, hogy elvehesse szerelmét, Anne Truelove-ot, aki nevéhez híven tiszta szívéből szereti a fiút, ő azonban inkább a léha életmódot választja.
Nick kíséretében Londonba megy, ahol sok egyéb mellett elvesz egy szakállas nőt, Török Babát, és egy bordélyban múlatja az idejét. Nem árulunk el nagy titkot, hogy a bordélyházban bizony jelentős mennyiségű alkohol is fogy. És hogy mi lesz a történet vége? Semmi jó: a belé továbbra is szerelmes Anne segítségével kártyacsatát nyer az ördög ellen, aki viszont bosszúból megátkozza Tomot, aki végül megőrül, és magát Adonisznak képzelve meghal.