Miután a Signum számára felvette Beethoven és Schubert szonátáit, Llŷr Williams most Schumann zongoramuzsikájával kezdett foglalkozni. A foglalkozás eredménye pedig egy, illetve két lemez lett, amely kellemes és karakán hallgatnivalót is rejt egyszerre.
Hogy ezt a bőségesen megtöltött kétlemezes sorozatot egy átfogóbb áttekintés első részének szánja-e, nem világos. A borítójegyzetek sem erre, sem arra nem utalnak, és ami még fontosabb, azt sem magyarázzák meg, hogy Williamsnek miért éppen erre a hat műből álló válogatásra esett a választása.
A válogatás kronológiailag Schumann 1831-ben befejezett Op. 2. Pillangók című művétől a nyolc évvel későbbi Faschingsschwank aus Wien Op. 26-ig terjed, és tartalmazza Schumann két legjobb és legismertebb billentyűs művét, az Op. 17-es C-dúr fantáziát és az Op. 6-os Davidsbündlertänze (Dávid-szövetségi táncok) ciklust, valamint a ritkábban hallható Op. 20-as Humoreszkét és az Op. 23-as, titokzatos és sötét Nachstückét.
Williams korábbi felvételeihez hasonlóan, itt is megmutatkozik a zongorista érzékenysége: érti és érzi ezt a fajta germán világot, szikár, de ugyanakkor nagyon finom a játéka. Egy nagyon jó lemezt foghatunk a kezünkbe, amelynek várnánk a folytatását, erre a választ csak a jövő hozhatja meg.