Ez az első felvétele az Appassionato zenekarnak, amelynek célja, hogy felszínre hozza azokat a 20. századi műveket, amelyeket szerintük méltánytalanul elhanyagoltak. Dicséretes szándék, de mindig fennáll annak a lehetősége, hogy az elhanyagoltság netalántán még jogos is lehet. A saját kiadásban megjelent La Mer(s) című első lemezükön azonban szerepel két jól ismert mű is – hála Istennek.
Az ismeretlen darabot jelen esetben a Journal de Bord című, háromtételes mű képviseli, amelyet 1927-ben komponált Jean Cras, a francia haditengerészet egyik ellentengernagya. A zene az este nyolctól reggel nyolcig tartó, három éjszakai őrség különböző karaktereire reagál, és bár szerettem volna megkülönböztetni, hogy mik ezek a karakterek, nem igazán volt kedvem újra meghallgatni a művet. Az ismétlések túlzott használata eltörli az ihletet: nincsenek dallamok, csupán rövid frázisok, amelyek sehová sem vezetnek. Eszembe is jut a mondás: az ellentengernagy maradjon a tengernél.
Bár Dukas A bűvészinas című darabja különösebb koncepció nélkül eltávolodik a tengertől, mégis milyen öröm ez a gyönyörűen felépített darab felejthetetlen dallamával és sziporkázó hangszerelésével.
Debussy A tenger című műve viszont mindenki számára közismert. Az Appassionato előadása igen ihletett, de az egyensúly néha gondot okoz (a harmadik tételben például).