2017 24. hetének (június 12-18.) is lassan vége. Elmerültünk a múltban, de leginkább a jövőre koncentráltunk.
Fontos, hogy emlékezzünk azokra a művészekre, akiknek pályája, életműve példaértékű, és Benkó Sándoré ilyen. Azt is tudjuk, milyen nehéz egy művészi karrier indulása. A 2015-ben elhunyt muzsikusról elnevezett művészeti alapítvány 2017-től évente fogja díjazni a hazai zenei élet kiemelkedő, 18-30 év közötti, még széles körben nem ismert hangszeres és énekes szólista tehetségeit, zenei formációit.
Véget ért az I. Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny, a Kokas Katalin és Kelemen Barnabás hegedűművészek által alapított Fesztiválakadémia Budapest kiemelt eseménye. Nézzék, kiké a jövő!
Simon Keenlyside, Waltraud Meier és Gidon Kremer már régóta állócsillagok, elismeréseiknek se szeri, se száma, de hamarosan újabb díjak kerülnek fel polcaikra. Hogy milyenek? Kattintsanak a nevekre! Velük ellentétben Plácido Domingo nem fog pezsgőt bontani örömében, úgyhogy neki és mindenkinek csak azt tudjuk ajánlani, jól nézze meg, milyen vállalkozáshoz adja a nevét.
Nem vagyunk technológiai oldal, de a kíváncsiság bennünket is hajt, és a 2.0 (vagy épp mennyinél is tartunk) hatása alól mi sem mentesülünk. Például nagyon szívesen belépnénk Mozart és Puccini világába.
És viccből meghallgatnánk Teo Tronico koncertjét is, mert tudjuk, hogy a robotzongorista szigorúan oktatási és szórakoztató céllal született. És engedtessék meg: több van benne, mint a legújabb zongorabillentyű-leütő világrekordban.
Azonban hiába nézünk a jövő felé, ha a múlttal nem vagyunk tisztában. A Szlovén Nemzeti Múzeum Archaeomusica: Az ókori Európa hangjainak és zenéjének feltárása című interaktív tárlatán a közönség megszólaltathat kiváló minőségű hangszermásolatokat és régi európai hangszer-rekonstrukciókat egy multimédiás berendezés segítségével, amely megmutatja, hogyan kell játszani a hangszeren, és azt is, hogyan készítették őket.