2018 negyvennegyedik hetében új hónap kezdődött, a száraz november kapcsán régi-új bloggal jelentkeztünk, és kiderült, két magyar film is komoly esélyekkel indul az Oscar-díj kapcsán.
Tuza-Ritter Bernadett Egy nő fogságban című filmje felkerült arra a 160 filmet tartalmazó listára, amiből a Filmakadémia tagjai választják ki, hogy melyik alkotás kap Oscar-jelölést a Legjobb dokumentumfilm kategóriában. Ez már a második magyar alkotás, amely a listára felkerült: a Ruben Brandt, a gyűjtő című magyar akció-thriller szintén szerepel a között a huszonöt alkotás között, amelyet neveztek a legjobb egész estés animációs filmek Oscar-díjára. Novembertől a hazai közönség is megismerheti Milorad Krstić dadaista film noirját. A kompromisszumokat nem ismerő, könnyed és sötét animáció bűnfilmként, valamint a képző- és a filmművészethez intézett szerelmi vallomásként is működik. A Szlovéniában született és Budapesten élő, a filmet író, tervező és rendező Milorad Krstićcsel komponálásról és kölyökkutyákról, festészetről és femme fatale-okról, rémálmokról és az hommage-ok erdejében tett kalandozásokról is beszélgettünk.
Milorad Krstić: „A Ruben Brandtra elsősorban audiovizuális szimfóniaként gondolok”
És ha már képzőművészet: olyan dolgok történtek a héten, amelyek komoly hatással lesznek generációk és országok kulturális életére. Nem túlzás ezt állítanunk, hiszen ismét látogatható a Szépművészeti Múzeum és a Szíriai Nemzeti Múzeum gyűjteménye is.
Az Operaház New York-i turnéjának keretében létrejött Hungary Emerging program- és kiállítássorozat fiatal, feltörekvő, Magyarországon és külföldön élő magyar képzőművészek alkotásait mutatja be. A program célja, hogy lehetőséget adjon a feltörekvő művészeknek, valamint, hogy további művészeti együttműködéseket generáljon. Az idei pályázat nyertes művészei: Batykó Róbert, Biró Dávid, Fajgerné Dudás Andrea, Horváth Ágnes, Horváth Lóczi Judit, Pol Kurucz, Mezősi Ágnes, Regős Benedek, Saxon-Szász János, Tóth Angelika.
Nem múlhat el hét magyar sikerek nélkül – szerencsére. Németország legrangosabb, a fiatal karmestereknek évente egyszer odaítélhető elismerését vehette át a 25 esztendős Hontvári Gábor, Várdai István pedig nem csupán a bécsi zeneakadémiai tanszékvezetői pozícióját foglalta el, de teljes körűen leszerződött a Harrison-Parrott művészügynökséggel, amely ez egyik legbefolyásosabb a nemzetközi piacon.
Változó világunkban fontos az állandóság, az elkezdett munka folytatása. Vigh Andreának erre lesz módja a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektoraként. 2013 óta szintén az állandóságot jelenti a magyar opera napja, amikor az Operaház hagyománytisztelő díjait adják át.
Könyves-Tóth Mihály 2. helyezett lett az ARD Zenei Versenyen