• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
New releases

Italo-Ukrainian Anastasiya Petryshak present her new album

Szerző: Papageno2023. január 13.
Facebook Twitter E-mail
Anastasiya Petryshak
Anastasiya Petryshak

On January 27th, 2023, Sony releases the second album of the Italo-Ukrainian violinist Anastasiya Petryshak. 

A sound path of great emotional intensity, characterized by suggestive contrasts with an infinite palette of dynamic and timbre nuances, whose virtuoso pages were written in the early 20th century by the most important  French composers of that period.

After the debut album “Amato Bene” focused on Antonio Vivaldi, Anastasiya Petryshak realizes a second recording project. Together with the pianist Lorenzo Meo, with whom she has been collaborating for nine years, Anastasiya tackles the great masterpieces of Claude Debussy, Maurice Ravel, and Olivier Messiaen. The recording took place at the Fazioli concert hall in Sacile, Italy. The CD, entitled “Ange Terrible”, released by Sony, will be released on January 27th, 2023, and will be available on all digital platforms as well as in specialized stores around the globe in physical format. The musical project focuses on French music written between 1891 and 1941, which includes the period of the two world wars, and highlights the duality between good and evil. Anastasiya Petryshak touches the deepest strings, on the one hand, the purest and angelic ones, full of hope, and on the other hand the darkest and most intense ones, with no way out.

« The music, of profound meaning, arose in times of suffering and destruction when the souls were most sensitive than ever. In those notes live the thoughts and ideas of the great composers who experience the war. I hope that this  CD may make you think and bring light in today’s times. » – Anastasiya Petryshak 

The CD includes important and demanding pieces from a virtuosic point of view and an artistic musical point of view. 

The CD begins with the intense Sonata n.3 by Claude Debussy, written when the First World War was at the gates of  Paris: The Maestro’s last composition is a tribute to the golden age of French music. It is followed by a fascinating  piece, Les Angelus, originally written for voice and transcribed for violin and piano.

By Maurice Ravel, there are three works. The first one is the Sonata n.2 which highlights «the incompatibility of the  two instruments» and includes a blues and the energetic perpetuum mobile. It is followed by another transcription  for violin and piano, the Pièce en forme de Habanera, for which Ravel took as a model the slow and sensual Spanish

dance called Habenera. The last work is the famous Tzigane, concert rhapsody, with inspiration from the melodies  and rhythms of the gypsy musical tradition, an openly virtuosic piece, often the battle horse of the greatest violinists,  at the same level than Paganini’s caprices.

Two pieces of great spiritual and philosophical intensity, by Olivier Messiaen, close this recording. The first one is  Thème et Variations, a work written by the composer for his wife and himself, which may be seen as their wedding  gift. Eventually, the last piece of this musical journey is the extraordinary Louange à l’immortalité de Jésus, eighth and  last movement of the “Quator pour la fin du temps”. Messiaen composed this piece while prisoner at a German camp  during WW2. He writes about the Louange: « His slow ascent towards the extreme high register is the ascension of  man towards his God, of the son of God towards his Father, of the deified creature towards Paradise. »

ANASTASIYA PETRYSHAK 

Is one of the most interesting violinists in the international classical music scene. Ukrainian by birth, naturalised  Italian, she has been performing in public since the age of eight and has won several international competitions. At  11 she moved to Italy to continue her violin studies with Maestro Salvatore Accardo, who became her guide in the  world of music. She is an alumnus of the prestigious ZHdK in Zürich, where she graduated in the Master “Soloist” 

under the guidance of Maestro Rudolf Koelman. Anastasiya’s name quickly becomes a reference in the music  environment. 

The international career as a violinist soloist leads her to play all over the world: namely in Europe and beyond, like  USA, South Korea, Mexico, Saudi Arabia, Lebanon. She performs in the most prestigious concert halls under the  baton of the most important conductors and with leading orchestras. Since 2010 she has been regularly  collaborating with the tenor Andrea Bocelli. 

In 2018 she records her first CD “Amato Bene” with Sony, playing the Stradivari “Toscano” with the National  Academy of Santa Cecilia. Anastasiya is often nicknamed the “Stradivari girl” as she had the great honour to  collaborate with the museum of the violin in Cremona, Italy. They granted her the rare privilege to play with the  finest instruments of their incredible collection (Stradivari, Amati, Guarneri, etc.). Anastasiya even recorded with  more than 60 instruments for research purpose. Anastasiya also played with Paganini’s violin, the “Cannone”, while  performing at the Teatro Carlo Felice in Genova, Italy. 

Anastasiya was awarded the “European personality in the field of classical music” award in 2016, at the occasion of  the 46th European Days. In 2022, she was recognized as “woman of the year” in Italy, receiving the international  award “Profilo Donna”, 32nd edition.

Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA BIDF-től Tommy Vigig – Papageno Klasszik
Következő bejegyzés Sommás ítéletek: az oroszokról

Ajánlott Bejegyzések

Veronika Eberle - fotó: Stefan Grau
New releases

Veronika Eberle releases debut album with Simon Rattle and the LSO

2023. január 9.4 perc olvasás
New releases

Telemann’s earliest surviving opera now available on CD

2022. július 19.3 perc olvasás
New releases

Warsaw Philharmonic releases a new album of world premier recordings 

2022. május 21.1 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Sisi gödöllői kastélya

Négyszögletű Kerek Erdő a Gödöllői Királyi Kastélyban

BDZ Promóció

Játékok és szenvedélyek a BDZ koncertjén

A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.