Gyöngyösi Levente A Mester és Margarita című opera-musicaljét láthatja a miskolci Bartók Plusz Operafesztivál közönsége június 24-én, amelyről a szerző megjegyzi: „szeretném Bulgakov univerzális remekművét közérthető, szórakoztató stílusban, ám mélységét, komplexitását megtartva elbeszélni.”
„Életem eddigi fő műve” – mondja az első operájával a Magyar Állami Operaházban 25 évesen debütált zeneszerző, Gyöngyösi Levente, aki három éven keresztül dolgozott A Mester és Margaritán. „Gyermekkorom óta rendkívüli módon érdekelt a komolyzene és az ún. könnyűzene viszonya: hogyan lehetne a két, egymástól távol álló kortárs stílusirányzatot közelíteni egymáshoz, integrálni. A Mester és Margaritában, mely fiatalkorom egyik legmeghatározóbb könyvélménye volt, rengeteg lehetőség kínálkozott erre.”
„Van egy nagyon jól körvonalazható vonulat az irodalomban – így a szerző, a mágikus realizmus. Két fő jellemzője tökéletesen ellentmond egymásnak: egyszerre jelenik meg benne a mágia, a mese, a természetfölötti, illetve a realista, pontos leírás. A Bulgakov-regény legérdekesebb jellemzője is ez. Ennek megfelelően az opera II. felvonása szinte tündérmesévé alakul át a barokk zenén keresztül. A zárókórusban Pilátus, a Mester regényének főszereplője mondja ki a végszót, aki megmenthette volna Jézust a kereszthaláltól: a legnagyobb bűn a gyávaság. „Igen fontos és aktuális tanulság ez egy olyan korban, amikor mindenki leginkább csak magával törődik, emiatt pedig soha nem voltunk olyan magányosak, mint most – teszi hozzá Gyöngyösi Levente.
További információ ide kattintva!