• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • ISON blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • NFZ 100
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Zene Címlap

Baráth Emőke: „Egyetlen énektechnika létezik”

Szerző: Papageno2018. február 17.
Facebook Twitter E-mail
Baráth Emőke – fotó: Böröcz Balázs

A Savaria Barokk Zenekar és a Magyar Händel Társaság közös sorozatában február 23-án a német zeneszerző Susanna című oratóriuma csendül fel magyarországi bemutatóként a Vigadó nagytermében. A címszerepben Baráth Emőkét hallhatjuk, akivel énektechnikáról, Händelről és a lemezfelvételekről beszélgettünk.

– Repertoárod elsősorban a barokk művekre terjed ki. Mennyire kell másképp énekelni a régizenét?

– Az, hogy a barokk zenében másként használjuk a hangunkat, nem feltétlenül jelenti, hogy az énektechnikának és a hangképzésnek is eltérőnek kell lennie. Én ugyanúgy éneklek barokk műveket, mint Mozartot, vagy éppen a későbbi korok repertoárját. A hangsúly a stíluseszközök váltakozásán van.

– Milyen mértékben lehet régizenés színpadon azonosulni a karakterekkel, a kifejezőeszközeikkel?

– Ha antik, vagy esetleg bibliai történetről van szó, akkor is hús-vér emberekről beszélünk, akiknek ugyanúgy megvannak az érzéseik és a problémáik. Lehet, hogy a történet szerint számunkra irreális mozzanatokat kell megjeleníteni, de minden egyes karakterben jelen van az emberi.

Baráth Emőke ezúttal Virág Emesével készített közös lemezt

– Mit tartasz szem előtt, amikor elvállalsz egy felkérést?

– Éppen a szereplő személyiségét veszem alapul, mert így tudom eldönteni, hogy illik-e hozzám és persze a hangomhoz. Ha egy kicsit is úgy érzem, hogy nem tudnám elénekelni úgy, ahogy a legtökéletesebbnek gondolom, akkor nem vágok bele. Szintén elsődleges, hogy milyen partnerekkel lépek színpadra, hiszen a jó hangulat elengedhetetlen a sikerhez.

– Hogyan találkoztál Händel Susanna című alkotásával? Mi az, amit kihívásként vagy fejlődési lehetőségként látsz benne?

– Nagyon kedvelem a mély fekvésű szoprán szerepeket és Händel oratóriumának főszereplője pont ilyen, ezért nagyon örültem, amikor Németh Pál, a Savaria Barokk Zenekar karmestere felkeresett. Rögtön igent mondtam, mert Händelnek eddig főként az operáival találkoztam, ez pedig most egy ritkán kínálkozó alkalom.

A Napkirály udvarában

– Mit kell tudnunk Susannáról?

– A bibliai történet szerint Susanna egy nagyon gyönyörű, de ugyanakkor erkölcsös és erényes nő, aki hűséges a házastársához. Egy alkalommal olyan helyzetbe kerül, amire nem találja meg a megoldást. Nincs senki, aki kiállna mellette, és megvédené a becsületét. Tiszta lelkiismerettel fogadja el halálbüntetést. Istenfélő, magabiztos személyiség. Hitének töretlensége, és kitartása számomra rendkívül inspiráló.

– Milyen a kapcsolatod a Savaria Barokk Zenekarral?

– Németh Pállal még Zeneakadémia alatt ismerkedtem meg, már akkor egy Vivaldi-opera egyik szerepére kért fel. Azóta is kapcsolatban vagyunk, de legnagyobb sajnálatomra nem tudok minden alkalommal igent mondani, ezért is lesz különleges a mostani együttműködés.

Baráth Emőke ezúttal Virág Emesével készített közös lemezt

– Mi az, amiben úgy érzed, fejlődnöd kell? Teljes egészében megtaláltad a saját utad a barokk művek és Mozart világában, vagy igyekszel kitekinteni ebből?

– Való igaz, hogy a repertoárom nagy részét a barokk és a bécsi klasszika teszi ki, és nyugodtan mondhatom, hogy a két korszak remekműveinek száma a végtelenhez közelít, ugyanakkor szeretnék magamnak új utakat felfedezni. A hangom is változik, ezzel párhuzamosan bővítem a repertoárom. A dalok nagyon fontos szerepet játszanak az életemben, a német és francia dalirodalom pedig szintén kiapadhatatlan. Legutóbb Messiaent énekeltem Japánban, ami nagyszerű élmény volt.

– Mennyire látsz előre? Hol találkozhatunk veled a közeljövőben?

– Szerencsés helyzetben vagyok, hiszen a következő három évem már szinte teljesen körvonalazódott. A Händel-premier után március 10-én Monteverdi Orfeojában lépek fel, majd következhet Telemann Brockes-passiója szintén a Müpában. A nyári hónapokban biztosan részt veszek majd a váci Régi Zenei Napokon.

Orfeusz története

– Várnak rád újabb lemezfelvételek?

– Éppen most fejeztem be Händel Almira című alkotásának – ami az első operája – a felvételét, a címszerepet énekeltem. Később, áprilisban kerül lemezre Vivaldi Giustinója az Accademia Bizantinával, júniusban pedig Rejcha Requiemje következik, és már egy szólóalbum terve is a fejemben van.

– Van olyan előadás vagy lemezfelvétel, amit soha nem fogsz elfelejteni?

– Nagyon szeretem Riccardo Minasi olasz hegedűst, aki egy elképesztő muzsikus. 2015-ben vettük fel Händel Partenope című operáját az Il Pomo d’Oro együttessel. Elcsúsztunk a beosztással, szorított a határidő, így kénytelenek voltunk a recitativo jeleneteket éjjel felvenni. Hajnali két órakor megjelent a csellista, a csembalista és Riccardo, aki egyébként felelt a zenei megvalósításért. A testvére, Ludovico Minasi ekkor már több mint 12 órája játszott a hangszerén, és egyszerűen nem bírta tovább. Soha nem felejtem el azt a pillanatot, Riccardo gondolkodás nélkül odaült, és maga játszotta fel a cselló összes jelenetét.

interjú koncert barokk händel vigadó baráth emőke savaria barokk zenekar oratórium
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésA kamaszkori zenei ízlés mindent meghatároz
Következő bejegyzés Leo Nucci: „Soha nem lesz belőlem Rosztropovics!”

Ajánlott Bejegyzések

Az apostol - forrás: Collegium Hungaricum Berlin
Intermezzo

Berlinben mutatkozott be Szilágyi Bálint Az apostol című darabja

2023. június 7.1 perc olvasás
Magyar Zene Háza - fotó: Palkó György
JM blog

Ma kezdődik az Európai Zenei Fórum a Magyar Zene Házában

2023. június 7.2 perc olvasás
Keller András - fotó: Cseke Csilla
Intermezzo

Megalakult a Magyar Muzsikusok Szövetsége

2023. június 7.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Selma Selman: Mercedes Matrix Promóció

Az acb Galéria is kiállít idén az Art Baselen

nyelvtanulás Promóció

Érdemes külföldön nyelvet tanulni? – Az utazók szerint egyértelmű igen a válasz!

Ünnepi Könyvhét - forrás: MKKE Promóció

Újra várják az olvasás szerelmeseit a 94. Ünnepi Könyvhéten

Natalia Chylińska és Katarzyna Pastuszak: Anatomies Promóció

Performing Poland – Lengyel női alkotók performanszaiból rendez fesztivált a Grotowski Intézet az Artusban

Promóció

Ismét jön a néptánc ünnepe, a 28. Duna Karnevál

Kosztolányi telefonál MTI Promóció

Kosztolányi műveiből készült összművészeti előadás

Pelsőczy Réka - fotó: Borovi Dániel Budaörsi Latinovits Színház

Utoljára látható Pelsőczy Réka Vadászat című rendezése Budaörsön 

Promóció

Második alkalommal rendezik meg a zsámbéki OPERA-FEST-et

Viktoria Podolskaya - forrás: Hungarian Ballet Grand Prix Tánc

Viktoria Podolskaya: „Akit elbűvöl a balett világa, hatalmas áldozatokra képes”

Apropó, Hamlet! - fotó: Christophe Raynaud de Lage Városmajori Szabadtéri Színpad

Francia előadások érkeznek a Városmajorba

Batta András - fotó: Mohai Balázs / Magyar Zene Háza Magyar Zene Háza

Batta András: „Felemelő érzés ezt a dalciklust végigkövetni”

Lovagias ügy -forrás: Déryné Társulat Színház

Bakos-Kiss Gábor: „Attól progresszív az előadás, hogy olyan, amilyennek a szerző megírta”

Magyar Nemzeti Táncegyüttes: Szabadság, szerelem! - fotó: Éder Vera Promóció

Petőfiről tánccal – A Magyar Nemzeti Táncegyüttes előadása a Margitsziget színpadán

Kelemen Fanni - forrás: Budapesti Operettszínház Színház

Kelemen Fanni: „Boldog vagyok, hogy ennyi lehetőséget látnak bennem”

Promóció

Színes előadásokkal érkezik az ősz a Pesti Vigadóba

VEB 2023
FOTON Audiovizuális Centrum - fotó: Pesthy Márton VEB 2023

Megnyílt a FOTON Audiovizuális Centrum a veszprémi Várban

- forrás: Magyar Mozgókép Fesztivál VEB 2023

Indul az idei Magyar Mozgókép Fesztivál

Szalontai Ábel - fotó: Máté Gábor VEB 2023

Szalontai Ábel: „A jelenlétben való elmélyülés volt fontos”

Batta András, Markovits Alíz és Devich Márton Papageno Klasszik

Batta András, Devich Márton és Markovits Alíz a Papageno Klasszikban

Dalvölgy VEB 2023

62 kórus 1300 énekessel lép fel egy időben a veszprémi Dalvölgyben

Múzeumok Éjszakája, 2022 - forrás: Múzeumok Éjszakája VEB 2023

Idén is több ezer programmal vár a Múzeumok Éjszakája

Viktoria Podolskaya - forrás: Hungarian Ballet Grand Prix Tánc

Viktoria Podolskaya: „Akit elbűvöl a balett világa, hatalmas áldozatokra képes”

Az ActiCity megnyitója - forrás: VEB2023 VEB 2023

Megnyílt az ActiCity Tánc- és Mozgásművészeti Központ Veszprémben

Operaház

Steiner-Isky Annamária: „Új nemzetközi balettverseny van születőben”

Kovács Dénes - fotó: Kummer János / Opera VEB 2023

Kovács Dénes: „A gyerekek az Operaház színpadán azonnal beleszeretnek a táncba”

forrás: World Youth Choir Zene

Újra Magyarországon koncertezik a World Youth Choir

Mészáros Márta és Reviczky Gábor Intermezzo

Mészáros Márta és Reviczky Gábor is életműdíjat kap

Az Ensemble Organum VEB 2023

Liturgikus kórusművek csendülnek fel pünkösdkor a bakonybéli monostorban

A Ruttner-ház - forrás: VEB2023 VEB 2023

Megújult Veszprém ikonikus épülete, a Ruttner-ház

Völgy különszám Művészetek Völgye

Lapozzon bele a Papageno Művészetek Völgye különszámába!

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.