A Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében négy koncertből álló sorozat indul, melynek első hangversenyén, április 3-án a fiatal művészgeneráció legtehetségesebb képviselői veszik birtokba a Zeneakadémia Solti-termét, hogy a zenetörténet egyik leglátványosabban formálódó korszakába adjanak betekintést.
Közismert, hogy a klasszikus-romantikus harmóniavilág túlhaladásában Wagner és Liszt az élen jártak. A koncerten az ő műveikből kiindulva juthatunk el a 20. század első felének zeneművészetéhez, amelyben Bartóknál és Schönbergnél aligha találunk nagyobb neveket. Lisztnek elsősorban a kései művei hoztak forradalmi újításokat.
Négy olyan alkotást hallhatunk ezekből, amelyekben a megkerülhetetlen kortárs, Richard Wagner haláláról szinte naplószerűen számol be. A művek felépítése a gyász fázisait – előérzet, sokk, kétségbeesés, felbomlás, elengedés, megnyugvás követi végig.
A hangversenyen a Rácz József, Baksai Réka, Tornyai Péter és Zétényi Tamás alkotta Classicus Quartet mellett olyan szólista tehetségek közreműködnek, mint az énekművész Brassói-Jőrös Andrea, a hegedűművész Lisa Romain és Tóth Kristóf, valamint a Pauk növendék, Pusker Júlia. A zongoraművészek közül Hámos Júliát és a nemrég újabb komoly nemzetközi versenygyőzelmet szerzett Demény Balázst hallhatjuk.
Demény Balázs nyerte az Ile de France Nemzetközi Zongoraversenyt
Felcsendül Bartók 2. hegedű-zongora szonátája, de az a kamarazene csúcsának számító Schönberg-vonósnégyes is, amelyben egy magánéleti válság vészjósló hangjai is felsejlenek. A harmadik és negyedik tétel a műfaj határain is túllép, szoprán szólista csatlakozik a vonósnégyeshez.