Papageno Radio

- hirdetés -

- hirdetés -

- hirdetés -

- hirdetés -

Címlap Kik az évad legjobb főszereplői?

Kik az évad legjobb főszereplői?

A Színházi Kritikusok Céhe idén 39. alkalommal, 15 kategóriában nyújtja át az előző évad legkiemelkedőbb színházi teljesítményeit elismerő Színikritikusok Díját. Érdekesség, hogy az első években a legjobb női és férfi alakítás, illetve a legjobb női és férfi epizódszereplő megnevezéssel adták át a négy színészkategória díját. Ismerjék meg azokat a jelölteket, akik a 2017/2018-as évadban főszerepben nyújtottak emlékezetes alakítást!

A legjobb női főszereplő

Hernádi Judit – A félelem megeszi a lelket, Átrium–Kultúrbrigád

Hernádi Judit eleinte csak lassan botorkáló özvegy, aki halkan beszél, bátortalan és elcsigázott. Azután, ahogy egyre többször kerül szembe másokkal, és egyre többször kell kiállnia szerelméért, érzelmek széles skáláját járja be, és Hernádi ezeket mind tüneményes pontossággal és finomsággal kelti életre. Nagy szakmai tudásról árulkodik, ahogy felépíti a nő karakterének ívét, és hogy képes a kisember lenni, aki minden nézőben benne van. Hogy színpadi létezésével képes rezonálni a jelenre. (Kovács Natália: Rezonálni a jelenre  -Élet és Irodalom)

Imre Éva – Rosmersholm, Kolozsvári Állami Magyar Színház

Imre Éva Rebekka szerepében ellenállhatatlanul nőies. Ahogy akkurátus, kéjes élvezettel, mindinkább felemelve testre simuló ruháját, végig simít formásan csábos lábain, az észveszejtő. Egyszerre van benne erotomán önimádat, és kihívás is, hogy no, pasik, álljatok ellen nekem, ha tudtok! Ördöngős sátánként is képes működni, akár szemmel ver, vagy rútul erős lélektani hatást gyakorol. A naivitás látszatába burkolózó, számító nőstény, akit végzetesen megperzselt, megégetett Rosmer, nem tud szabadulni tőle. (Bóta Gábor: A pokolban és a fellegekben – art7.hu)

Láng Annamária – A kaukázusi krétakör, Miskolci Nemzeti Színház

A gumitenger mellett Láng Annamária Gruséja adja meg az előadás atmoszféráját. Víztiszta játéka minden színészi műfogás nélkül teremt egy fokozatosan, ám végérvényesen anyává váló hajadont, aki ha kell, tesz, ha nincs mit tenni, tűr. Megejtő küzdelme és vesszőfutása olyan helyeken érinti meg a nézőtéri lelkeket, ahová ritkán jutnak el egy színházi előadás jelei. (Török Ákos: A reménytelenség színháza – Színház)

Láng Annamária: „A kedvenc balladám, mi mást is választottam volna”

Ismerje meg a kategóriák jelöltjeit, böngéssze végig a laudációkat a Papageno különszámában!

A legjobb férfi főszereplő

Alföldi Róbert – III. Richárd, Radnóti Színház

Úgy is tűnhet, mintha az általa már korábban játszott Lucifer és Mozart figuráját gyúrta volna eggyé a III. Richárdban, csakhogy azért itt jóval többről van szó. Alföldi egy ívet mutat fel: miként lesz valaki a testi fogyatékosságát szégyellő, deviáns, lázadó fiatalból hidegvérrel gyilkoló, gátlástalan, semmitől sem visszariadó, vérben tocsogó zsarnokká. (…) Alföldi ezt a folyamatot nagyon pontosan, nagy energiával – a saját gyengeségeit, hisztijeit, bizonytalanságait is beépítve – tárja elénk. Érett, szabad, jelentős alakítás. (Balogh Gyula: Diktátorok örök árnya – Népszava)

Bányai Kelemen Barna – A salemi boszorkányok, Weöres Sándor Színház

Bányai Kelemen Barna leszegett fejű, sötét tekintetű, bizalmatlan, gyanakvó Proctort játszik. Ezt a fickót nem az eszéért szeretik, akik szeretik, ugyanakkor a már a nézésén átütő animális létezés okkal hozza különleges állapotba a fehérnépet. Bányai Proctora lelkifurdalással küzd, volt szolgálójuk, Abigail és közte történt, ami történt: a férfi eleinte gyakran nekünk háttal, arcát alig mutatva, folyamatosan vezekelve húzza meg magát. (Jászay Tamás: Boszorkányok márpedig – Szinhaz.net)

Bányai Kelemen Barna, a tapasztalatlan versmondó

ifj. Vidnyánszky Attila – Hamlet, Vígszínház

Ifj. Vidnyánszky teljesítménye azért különleges, mert az állandó felfokozottság, a „kortárs habgyártás” mellett Shakespeare-t is hozza. E kettősség egyidejű felmutatásáért neki kell a legtöbbet küzdenie, de fényes győzelemmel keveredik ki a harcból: a felszínes külsőségeket magára igazítja, belőlük hitelesen mai, érték- és személyiségzavaros lázadó fiatalt formál, mindeközben shakespeare-i hőst is alakít, a maira „rontott” szöveg és a kortárs megnyilvánulások mögött is megmutatja az angol drámaköltő bölcsességét és líráját. (Kutszegi Csaba: Áldásom hab a tortán – KútszéliStílus.hu)

Legyen ott Ön is a Színikritikusok Díjának átadó gáláján! Az egyszeri és megismételhetetlen eseményt Szabó Réka rendezi, közreműködik a Tünet Együttes. Az eseményre jegyek itt vásárolhatók.

Promóció

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

X
X