• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • ARTE blog
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Beszélő képek
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Erdély blog
  • Esterházy
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fesztivál Akadémia
  • FOCUS on You
  • Hallomások
  • Hagyományok Háza
  • Haydneum
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kórusblog
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Mindent Kocsisról
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Operaház
  • Oroszlánkörmök
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • PeterPress
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў blog
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Capriccio
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Oroszlánkörmök Zene Címlap

Miranda Liu: „A zenében nem létezik korkülönbség”

Szerző: Ur Máté2018. szeptember 18.
Facebook Twitter E-mail
Miranda Liu - fotó: Suha Péter

Az alig 22 éves Miranda Liu az Egyesült Államokban született, majd a salzburgi Mozarteum és a budapesti Zeneakadémia elvégzése után a Concerto Budapest koncertmestere lett – hazánk legfiatalabbjaként. Kvartettet alapít, zeneszerzőversenyt hirdet, mindemellett pedig nemrég egyedüliként képviselte hazánkat a Lengyel Zenei Fesztiválon. A fiatal hegedűművészt kérdeztük.

Miranda Liu zenei tanulmányait kétévesen zongorán kezdte, édesanyja segítségével, aki a Juilliard Schoolon a Bartók-tanítvány Sándor György osztályában tanult.

– Az Egyesült Államokban születtél, hosszú ideje azonban Magyarországon élsz. A zenén keresztül kerültél Európába?

– Még 2007-ben vettem részt a salzburgi Nemzetközi Nyári Akadémián, amit először csak egy kirándu lásként fogtam fel, de nem sokkal később már a Leopold Mozart Institutban tanulhattam, Paul Roczek irányításával, utána pedig felvételt nyertem a Mozarteum hegedűművész-alapképzésére. Nagyon inspiráló volt a gyerekkorom nagy részét abban a városban tölteni. Eldöntöttem, hogy szeretném jobban megismerni az európai kultúrát.

Central European String Quartet – fotó: Suha Péter

– Ennek megfelelően Salzburgból egyenes út vezetett a budapesti Zeneakadémiára?

– A budapesti mesterdiplomámat tavaly szereztem meg, most pedig a doktori iskolában Britten hegedűre írt műveivel foglalkozom, különösen a hegedűversennyel, ami nagyon közel áll a szívemhez. Boldog vagyok, mert még 2016-ban részt vehettem egy próbajátékon, aminek eredményeként most a Concerto Budapest koncertmestereként működhetek. Sokszor álmodtam egy ilyen lehetőségről, hiszen így a szimfonikus zenekari repertoárt is a magaménak tudhatom majd, azt viszont soha nem gondoltam, hogy ilyen fiatalon kapok lehetőséget.

– Hogyan kerültél kapcsolatba az együttessel?

– A próbajáték idején már harmadik éve voltam Magyarországon, sokat jártam a zenekar koncertjeire a zeneakadémiai évek alatt. Örömmel láttam a kiírást, amire egyébként mindössze három hetem volt felkészülni. Hatalmas repertoárt kellett vinni, a megmérettetés pedig maratoni volt. Három órán keresztül játszottam. Egy koncertmester nemcsak jó zenész, de kiváló szervező és kommunikátor is, aki az egész együttesért felel.

Japán győzelem a Flesch Károly Nemzetközi Hegedűversenyen

– Hogyan fogadtad ezeket a feladatokat?

– Rengeteg energiával kell játszani, inspirálni a többi zenészt, hogy reagáljanak az ötleteimre. Tudni kell, hogy mikor és hogyan kell instrukciót adni ahhoz, hogy minél hatásosabb legyen a végeredmény. Soha nem éreztem, hogy fiatal korom miatt ne vennének komolyan a kollégáim. Kifejezetten családias és baráti hangulatban dolgozunk. Amikor játszunk, nem a kor, hanem a zenei összhang a legfontosabb. Ebben a pillanatban a zenekar a legnagyobb része az életemnek, de ugyanolyan fontosnak gondolom a kamarazenét és a szólistakarriert is, hiszen az a jó zenész, aki minden területen otthon érzi magát, és fejleszti is a képességeit.

„Tisztán látható, hol vannak az igazgyöngyök”

– Ez volt tehát az ok, amiért egy vonósnégyest alapítottál?

– A kvartett elsősorban a csellistánk, Szabó Judit doktori zárókoncertjére alakult meg, később azonban úgy gondoltuk, hogy érdemes lenne közösen folytatnunk. Főként Bartók vonósnégyeseire szeretnénk koncentrálni, de több tematikus koncertet is tervezünk, legközelebb a Zeneakadémián lépünk fel, október 8-án.

Saját formációja a Central European String Quartet, amellyel kamarazenészként mostanában a legtöbbet hallhatjuk. A vonósnégyes tagjai: Miranda Liu – hegedű, Soós Máté – hegedű, Haruka Nagao – brácsa, Szabó Judit – cselló.

– Szalai Évával közösen egyedül képviseltétek hazánkat a Lengyel Zenei Fesztiválon.

– Nagy megtiszteltetés volt, hogy a European Association of Artist Managers nemzetközi bizottsága egyedül a mi produkciónkat választotta be a krakkói koncertre, hiszen a szövetség tagjai – Európa legjobb menedzserei – mind adtak programjavaslatokat. Ez a fellépés volt az „AEAA Presents” innovatív sorozat kezdete, lengyel és magyar műveket játszottunk. Örömmel veszek részt kreatív kezdeményezésekben, ezért is hirdettünk meg egy nemzetközi zeneszerzőversenyt a kvartettel, hogy tehetséges zeneszerzőket fedezzünk fel, és új művek megírására inspiráljuk a szerzőket erre az igen komplex formációra.

– Kínai gyökerekkel rendelkezel, Kaliforniában születtél, kiválóan beszélsz több nyelven, köztük magyarul. Marad egyáltalán szabad időd?

– A nyelvtanulás a hobbim, de táncolni is nagyon szeretek, ha tehetem, az argentin tangóval foglalkozom. Fontosnak tartom a gyakorlást, hiszen teljesen másképp kell felkészülni egy zenekari koncertre, próbára, mint amikor csak a saját művészetem fejlesztésére koncentrálok. Célom, hogy úgy dolgozzam, hogy napról napra jobb zenész váljon belőlem.

Október 1-jéig lehet jelentkezni a kvartett által meghirdetett, nemzetiségtől és kortól független, nevezési díjhoz kötött nemzetközi zeneszerzőversenyre. További információ ide kattintva!

zeneakadémia interjú salzburg hegedű concerto budapest kína miranda liu
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésÚj évad, még több Jó kérdés
Következő bejegyzés Rajongás és filológia

Ajánlott Bejegyzések

Alföldi Róbert – fotó: Borovi Dániel
Intermezzo

A legjobb színésznek járó díjat kapta Alföldi Róbert Szegeden

2022. május 29.2 perc olvasás
Haumann Péter - forrás: Pesti Magyar Színház
Intermezzo

Elhunyt Haumann Péter

2022. május 28.3 perc olvasás
Adrain Ghenie 2014-ben berlini műtermében – forrás: Wikipedia
Senki többet?

Egy új világsztár Kolozsvárról – Adrian Ghenie szárnyalása a műtárgypiacon

2022. május 28.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Kamarazene Ukrajnáért – segélykoncert sztárokkal a Zeneakadémián  

Szent István Filharmonikusok - fotó: Andrasovszky Péter Promóció

Trianonra emlékezve adnak hangversenyt a Szent István Filharmonikusok

József Promóció

Jelentkezz a Madách Művészeti Iskola képzéseire!

Rózsa Miklós - forrás: listal.com Promóció

A 115 éve született Rózsa Miklósra emlékeznek Debrecenben

Promóció

Bejárja a Kárpát-medencét az A38 Hajó!

Molnár Levente Promóció

Molnár Levente: „Csipike az egész világot próbálja a saját nagysága körébe emelni”

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.