Bart Hess számára a test egyrészt ugyanolyan anyag, mint bármi más textúra, másrészt viszont érzékeny és interaktív technológiai platform is. A holland tervező ezúttal egészen új kísérletben vesz részt: a Miami Ballet társulatával, egy világhírű balerina, Diana Visnyova főszereplésével Csipkerózsika álmodik címmel viszi színre az ismert balettet.
A produkció műfaja: kortárs képzőművészeti felfedezés. Az összművészeti kezdeményezés kiegészül még a 3D technológiával is, mert az Aurórát alakító Visnyova nem csupán élőben, de avatarként is megjelenik a színpadon, hogy ezzel a megsokszorozódással egészen új dimenziókat nyisson a 14. század óta ismert, nyomtatásban először 1697-ben megjelent, népszerűséget a Grimm testvéreknek köszönhetően elért történet értelmezésének. Annak az interpretációnak, amelyben arra figyelnek az alkotók, mi történik az álomban. Nem gyerekelőadást készítenek, nem a Disney-féle édes-romantikus meséből indulnak ki, hanem a mese sötét rétegeit bontják ki.
Diana Visnyova és a férfi főszereplő, Marcelo Gomes számára nem idegen a szerep, az American Ballet Theatre Csipkerózsikájában együtt táncoltak. Ez az előadás azonban messze lesz minden klasszikustól: élő és előre felvett események lépnek egymással interakcióba, és tucatnyi mozgásérzékelő lesz a szereplők ruháikba építve, így a pontosan és real time lekövetett mozgást is láthatják kivetítve a nézők. A koreográfiát Edward Clug készíti, az alkotócsapatban filmes, elektronikus zenékre specializálódott zeneszerző, vizuális művész, digitális tervező egyaránt megtalálható, és azonos súllyal szerepel.
Az Operaházban néhány éve A kékszakállú herceg várát láthatta különleges technológiai megoldással a közönség, legutóbb a Carmina Buranával kísérleteztek:
(Via Critical Dance, WWD)