Hatszáz fontért vette, a művész saját kezűleg szerelte fel nála, most pedig várhatóan akár 1,2–1,8 millió fontot is kaphat érte. A Phillips februárban Londonban kínálja árverésre Robert Tibbles kortárs műgyűjteményének egy részért, benne egy olyan Damien Hirst-művel, amelynek „párjai” sokmillió dollárért szoktak elkelni az aukciókon.
Amikor Robert Tibbles brit üzletember 1989-ben megvásárolta Karsten Schubert műkereskedőtől a még igencsak a pályája kezdetén tartó Damien Hirst Bodies (Testek) című, akkor éppen frissen elkészült műalkotását, a barátai mind bolondnak tartották, amiért 600 fontot (akkori árfolyamon olyan 950 dollárt) fizetett ki egy nagyjából 140×100 centiméteres, forgácslapból, fából, műanyagból, alumíniumból és üvegből készült faliszekrényért, amelynek polcain mindenféle gyógyszeresüvegek, -dobozok, -fiolák és flakonok sorakoznak művészi elrendezésben. Pedig a pár évvel később „kitört” Hirst-divat előtti „korai” vásárlásnak volt még egy nagyon speciális előnye is: a művész személyesen vitte el a gyűjtő lakásába a művet, ő maga erősítette azt fel a falra, és saját kezűleg rendezte el benne az alkotás lényegét adó „beltartalmat”.
Az azóta eltelt időben aztán Hirst világhírű lett, munkái egyre keresettebbé váltak: a Bodiest háromszor is kölcsönkérték a gyűjtőtől egy-egy kiállításra, legutóbb 2012-ben, a londoni olimpia idején a Tate Modernben megrendezett nagy retrospektív Hirst-tárlatra.
Most viszont Tibbles úgy döntött, hogy végleg leszedi a falról a gyógyszeres szekrényt, és – a gyűjteményében lévő huszonkilenc más alkotással, többek között Michael Craig-Martin, Gilbert és George, Julian Opie, Gary Hume, Sarah Morris munkáival – beadja azt a Phillips árverezőház február 13-i kortárs művészeti aukciójára. A Bodies mostani értékét az árverezőház előzetesen nagyjából 1,2–1,8 millió fontra (466–700 millió forint) becsüli. Mivel a hírek szerint Tibbles kollekciójából ebben az évben más árveréseken még további műtárgyak is piacra fognak kerülni, a szakértők számításai szerint a gyűjtő végül akár ötmillió dolláros nyereséget is realizálhat majd.
Hirst pedig az első gyógyszeres szekrénye után még számos továbbit is készített pályája során, amelyek igencsak nagy kedvencei lettek a gyűjtőknek. 2007 júniusában például a Sotheby’s londoni aukcióján a Lullaby Spring (Tavaszi altató) című alkotásáért, ami nem más, mint egy három méter széles üvegezett gyógyszeres szekrény, benne 6136 darab „művészien” elrendezett színes gyógyszerpirulával (és amelyet elkészülte után a művész 730.000 fontért adott el) 9.652.000 fontot fizetett ki Hamad bin Khalifa Al-Thani katari sejk; ez az akkori árfolyamon 19.232.575 dollárnak megfelelő összeg akkor magasan a művész aukciós csúcsának számított.
A Tavaszi altató „téli megfelelőjéért”, a Lullaby Winter című, hasonlóan pirulákkal telepakolt polcos szekrényért 2008-ban aztán a Sotheby’s New York-i árverésén 6,6 millió dollárt; ugyanannak az évnek szeptemberében szintén a Sotheby’s-nél, de Londonban az ugyancsak csaknem három méteres, Fragments of Paradise (A paradicsom szilánkjai) című pirulagyűjteményért 5.193.250 fontot (9.368.104 dollár) fizettek ki a gyűjtők. És végül legutóbb 2017 májusában került kalapács alá Hirst méreteiben legnagyobb, több mint négy méter széles gyógyszeres szekrénye, amelyben azonban nem sokféle, hanem csupán egyetlen pirula több száz példánya van: a 2000-ben készített, The Void (Az űr) című munka ára a Phillips New York-i árverésén 5.250.000 dollárig emelkedett.