Három fiatal, de a startvonalon már túl járó művész madarak kórusától kísért estjét élvezhetik augusztus 16-án a lombok alatt. Offenbachtól Delibes-ig, a zenés színházi irodalom legjavából válogatva tíz népszerű operaária, illetve duett szólal meg Horti Lilla és Lusine Sahakyan előadásában. Az énekesnőket Laufer Szilvia kíséri zongorán, aki a blokkok között szólistaként is bemutatkozik – nem mellesleg azért, hogy társai kissé megpihenhessenek.
Laufer Szilvia zongora szakos diplomáját 2010-ben, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Tanárképző Intézetében szerezte, majd a Zeneakadémián korrepetitor szakos mesterdiplomát szerzett. Ezután a Pécsi Tudományegyetem művészeti karán, az énekesek mellett kezdett korrepetitorként dolgozni. 2019-ben ehhez csatlakozott két újabb korrepetitori állás: a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, illetve a Magyar Táncművészeti Egyetemen.
Offenbach Hoffman meséi című dalművének részletével indul a műsor, Horti Lilla és Lusine Sahakyan a Barcarolát énekli. A tenger, a hullámok ringását idézik a dallamok. Schubert Esz-dúr Impromptu-je követi (op.90, no.2) a duettet, ez is mintha a hullámokon megcsillanó fényt ábrázolná.
A Hoffman meséiből Antónia áriáját Horti Lilla tolmácsolja. A Junior Prima- és Cziffra-díjas énekes a 2017-ben kitüntetéssel diplomázott a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, de tanult Spanyolországban is. Legelső operai szerepe – még egyetemistaként – 2013-ban Mozart Varázsfuvolájában az Első dáma volt. 2017-ben debütált a Magyar Állami Operaház Cosí fan tutte produkciójában, amelyben szoprán lévén, Fioriligit alakította. Majd sorra megtalálták az érdekesebbnél érdekesebb feladatok: Nedda Leoncavallo Bajazzókjában, Rosalinda ifj. Johann Strauss Denevérjében, Bess Gershwin Porgy és Bessében, Freia Wagner zenedrámájában, A Rajna kincsében, és Anna Puccini Lidércek című operaritkaságában. Énekelt már Ausztriában, Spanyolországban, valamint Franciaországban is.
Bizet Carmenjének címszerepe sokak véleménye szerint az operairodalom egyik legsikeresebb mezzoszoprán szólama. Az biztos, hogy Carmenben a szerelmi szenvedély, a megszállottság és a szabadságvágy egyaránt jelen van. A szövegkönyv alapja Prosper Mérimée novellája, amely egy megtörtént esetet emelt át költői síkra. Lusine Sahakyan ebből a darabból szólaltat meg egy áriát.
Gounod Faustjának hősnője, Margit tragikus áldozat, lírai figura, áriája (Rokka-dal?) Horti Lilla előadásában hangzik el. Majd Saint-Säens Sámson és Delilájából a Csók-áriát énekli Lusine Sahakyan. Az a-moll mazurka (op.49 no.1) kakukktojásnak látszik és mégsem az, hiszen szerzője Fryderyk Chopin művészi és magánéletét teljesen áthatotta a francia kultúra. Offenbach Kékszakállja a rémhistória legszórakoztatóbb feldolgozása. A vérbő Boulotte szerepében 2018-ban a Budapesti Operettszínházban mutatkozott be Lusine Sahakyan, aki nem tagadja, hiszen nincs oka rá, hogy Lukács Gyöngyi, az Operaház drámai szopránjának lánya. Apja révén örmény származású, hangjának sötétsége szinte születési adottság. 2016-ban államilag kitüntetett diplomával végzett a Zeneakadémián. Ezzel párhuzamosan elnyerte a Weintgarten ösztöndíjat, így Birminghamben Richard Strauss-főszerepet alakíthatott.
Lehár A víg özvegy című klasszikus operettje sem kakukktojás, az eredeti szövegkönyv szerint ugyanis Párizsban játszódik a mű. A Vilja-dal pedig a szoprán sztárok egyik „jutalomfalata”, noha a tökéletes előadásért nagyon meg kell dolgozni – hallani fogják, Horti Lilla biztosan veszi az akadályt. Könnyedebb vizekre evezve Rodgers és Hammerstein Carousel című musicaljéből Carrie Pipperidge dalát Lusine énekli, a darab Molnár Ferenc Liliomjának „amerikanizált” feldolgozása. A különcségeiről híres Eric Satie komponált igazi párizsi kuplét is, ez, a La Díva de l’Empire hallható Horti Lilla előadásában. Végül egy népszerű kettős, Delibes Lakméjából a Virág-duett zárja a műsort.