Milorad Krstić mellett hat további kortárs képzőművész mutatja be friss munkáit a Műcsarnok február 26-ától látható, Külön ter(m)ek című csoportos kiállításán.
A Műcsarnok harmadik alkalommal szervez olyan csoportos tárlatot, amelyen termenként egy-egy művész állítja ki munkáit, az intézmény egy-egy kurátorának válogatása és koncepciója szerint.
Németh Marcell Köztes térben című terme a szobrász mérnöki precizitással megalkotott, többrétegű, hajlított acélreliefjeiből válogat, amelyek geometrikus és organikus motívumokat foglalnak közös terekbe. Richter Sára saját belső világába kínál intim betekintést monumentális, csaknem ötven méteres, labirintussá összeálló textilmunkájában. Bojti András helyspecifikus kiállítása komplex élményt kíván nyújtani a nézőnek, az installáció részei ezért az üveg- és fémplasztikák mellett a fény, az árnyékok, a zene és a tér is.
A Ruben Brandt, a gyűjtő című animációs filmjének világát idézi meg Milorad Krstić anyaga, amelynek középpontjában egy tetoválásokból építkező, friss videomunka áll.
Szabó Ábel festményei sajátos hangulatú városrészletek: piacok, gyárépületek, külvárosi utcák, amelyekről többnyire hiányoznak az emberek, a hiperrealista részletgazdagság azonban mégis sajátosan vonzóvá teszi ezeket az urbánus tájakat. Több sorozatba is betekintést nyújt Naomi Devil (Ördög Noémi) tárlata. A fiatal festő Dolce far niente (Édes semmittevés) című szériája színgazdag vásznakon parafrazeálja az akadémikus festészet nagy alkotóinak kortárs környezetbe helyezett nőalakjait, mellettük pedig felbukkannak a korábbi pop-artos ihletésű vagy a rembrandti önarcképeket idéző munkák is. Horváth Éva Mónika mozgalmas pasztelljei az arctalan figurákból összeálló tömeg gomolygását ragadják meg a Critical Mass című teremben.
A tárlatok kurátorai Bán Ildikó, Fazakas Réka, Kondor-Szilágyi Mária, Mayer Marianna, Reischl Szilvia, Rockenbauer Zoltán és Szegő György.
A március 24-ig látogatható kiállításhoz számos kísérőprogram is kapcsolódik, amelyekről a Műcsarnok honlapján tájékozódhatnak az érdeklődők.
(Via MTI)