Március 2-án ismét Nem ér a nemem a Három hollóban Bősze Ádámmal és Novotny Annával. Ruha- és nemcsere is történik a Nem ér a nemem március 2-i epizódjában, ahol Bősze Ádám és Novotny Anna az operairodalom nadrágszereplőinek történetét és legfontosabb képviselőit mutatja be. De mit is értünk pontosan nadrágszerepek alatt?
Aki azt hiszi, hogy attól, hogy egy énekes vagy színésznő férfiruhába bújik a világot jelentő deszkákon, máris nadrágszereplőnek tekinthető, az nagyon téved. Ráadásul az illető szereplő kora sem mellékes, nadrágszerepeknek ugyanis nagyrészt azokat a karaktereket tekintjük, akik nőként fiatal fiúk bőrébe bújnak. És hogy miért? A serdülő fiú már kilépett a gyerekkorból, de még nem ért be a hőstenorok (szerep)köreibe, nemtelenségét pedig a férfiruhába bújtatott nő hivatott megjeleníteni. (Nem valami nőbarát felfogás, lássuk be…) Ez a furcsa kettősség abban is megnyilvánul, hogy általában mélyebb, a férfi hangszínhez közelebb eső lágéjú, mezzoszoprán vagy alt hangfajú énekesnők viselik a nadrágot.
Richard Strauss, a századforduló nagy német zeneszerzője előszeretettel alkalmazta a nadrágszerep hagyományát, leghíresebb karaktere a Rózsalovag egyik főszereplője, Octavian. Az ifjú donjuan a férjezett Tábornagyné körül legyeskedik, de nem sokkal később már a fiatal Sophie-nak csapja a szelet. Dióhéjban ennyi a 4,5 órás opera története, melynek nyitójelenete több, mint pikáns, hiszen ágyjelenettel kezdődik. Erről az operáról és sok más érdekességről is hallhattok a nem ér a nemem következő előadásán.