Március közepe óta várnak türelmesen a nézők, hogy ismét ellátogathassanak a hamburgi Elbphilharmonie-ba. Az öt hónapos kényszerszünet után Julia Hülsmann jazz-zongorista, Christopher Dell vibrafon-játékos és Nils Wogram pozanista lépett először a színpadra.
„Nagyon hiányzott ez a zaj” – kiáltotta a mikrofonba Julia Hülsmann a közönség tomboló tapsára reagálva, igaz, a szigorú higiéniai előírások miatt az Elbphilharmonie 2100 ülőhelyéből csak 628-at foglalhattak el a nézők. De más újdonságok is tapasztahatók: a koncertek csupán egy órásak lehetnek, szünet nélkül, a falakon fertőtlenítőadagolók lógnak, a bejárati ajtóknál, a mosdók és a büfépultok előtt a padlóra helyezett jelek (matricák) emlékeztetik a nézőket a távolságtartásra. A folyosókon kötelező az orrot és szájat eltakaró maszk viselése (a személyzet a koncertterem emblémájával ellátott fekete maszkot hord).
A szünet utáni első estén a nézőtér meghívott vendégekből állt: az Elbphilharmonie és a Laeiszhalle baráti köréből jöttek az eseményre, utóbbi egyesület a vírusválság idején támogatta a szabadfoglalkozású muzsikusokat.
Szokatlan látvány volt az impozáns teremben ilyen kevés néző jelenléte. „Olyan üresnek látszik” – mondta egy fiatalember, ahogy belépett a terembe, ahol Christoph Lieben-Seutter intendáns köszöntötte a nézőket és megköszönte, hogy „vállalták a kísérleti nyúl szerepét”, valamint a résztvevők megértését kérte a szabályok miatt. A fellépő Hülsmann-Dell-Wogram trió első, Come together című programjával a Beatles 60 évvel ezelőtti, első hamburgi fellépésére emlékezett. Olyan híres dalokat játszottak, mint például a Yesterday, az Eleanor Rigby és a Can’t buy me love.
A márciusi bezárás óta az Elbphilharmonie virtuális házbejárásokat rendezett és
koncerteket streamelt az interneten. Augusztus végéig az épület előtti téren óriáskivetítőn is követhetők voltak az előadások. A szeptember 1-jén induló új koncertszezont a Norddeutsche Rundfunk-Elbphilharmonie Orchester koncertjével veszi kezdetét, vezényel Alan Gilbert.
(Via nmz.de)