Rangos kortárs zenei fesztiválok szereplője lesz Lengyelországban és Finnországban Kecskés D. Balázs Komm című alkotása.
Kecskés D. Balázs énekhangra és vonósnégyesre írt Komm című darabját Európa egyik kiemelkedő énekegyüttese, a Helsinki Kamarakórus adja elő a lengyel NeoQuartettel közösen. A karmester Nils Schweckendiek lesz. A mű a gdanski NeoArte Fesztiválon, illetve a Helsinkiben a Klang Concert Series keretében hangzik majd el október 31-én és november 2-án olyan szerzők műveinek társaságában mint Galina Grigorjeva, Julia Wolfe, Beat Furrer, Krzysztof Penderecki, Bohdan Sehin vagy Olli Moilanen.
Kecskés D. Balázs korábban így nyilatkozott a darabról: “Nem szeretném lelőni a poént. Mindenki azt lát bele, amit akar. Sokan egyfajta átfogó vallásos szellemiséget érzékelnek a mű hallgatása közben, főleg a Komm szó használata miatt, ami előhív bizonyos, a valláshoz köthető reflexeket az emberben. Bach koráljaiban, kantátáiban is gyakran találkozni ezzel a szóval, a komm szó sokféle szituációban előkerülhet.
Számomra mind a vallási, mind a kulturális rétegei fontosak a szónak, azonban reményeim szerint a zene és a szöveg együtt olyan hatást ér el ebben a műben, amit nem lehet konkrét szavakkal leírni, és amihez talán mindenki a maga módján tud kapcsolódni.”
Kecskés D. Balázs
Kecskés D. Balázs alkotásai a hallgatóság képzeletét egy olyan zenei térbe hívják, ahol megtapasztalhatják a legkülönfélébb világok összeütközését. Szent Ágoston és Friedrich Nietzsche, Franz Schubert és Katy Perry, J. S. Bach és Meredith Monk egyaránt inspirálják. Komm című oratóriumát „egyfajta profán vallásosság lengi be (…), és ebből a hallgató egy valódi szakralitás élménybe tud eljutni.” (Bartók Rádió, Új Zenei Újság). A Komm 2021 októberében elhangzott az International Rostrum of Composers keretében Belgrádban. A Holland Filharmonikus Zenekar felkérésére írt Blue című zenekari darabját Madaras Gergely vezényelte 2022-ben, az amszterdami Concertgebouw-ban.
Műveit olyanegyüttesek mutatták be, mint az észt Collegium Musicale Kamarakórus, az amerikai Garth Newel Piano Quartet, a Magyar Rádió Énekkara és Zenekara, és a Budapesti Vonósok. Kecskés D. Balázs alkotásait Düsseldorfban, Rigában, Londonban, Tbilisiben, valamint a virginiai Hot Springsben is műsorra tűzték.
Egyik résztvevője az Eötvös Péter Alapítvány csupán két zeneszerző által elnyert 2021-es mentorprogramjának, melynek keretében a franciaországi Ars Nova Ensemble-nak, valamint a magyar Óbudai Danubia Zenekarnak komponál új műveket. Munkásságát 2020-ban Junior Prima Díjjal, valamint Junior Artisjus Díjjal ismerték el. Kecskés D. Balázs 2019-ben és 2020-ban is elnyerte a Magyar Zeneszerzők Egyesülete Istvánffy Benedek díját, mellyel évente egy 40 év alatti zeneszerzőt ismernek el.
A Zeneakadémia zeneszerzés tanszékének oktatójaként barokk és bécsi klasszikus kompozíciós technikákat és kortárszenei elemzést tanít. Oktatói tevékenysége révén élő kapcsolatot tart fenn a zenetörténet klasszikusaival, miközben a legújabb kortárs technikákban is elmélyül diákjaival. Kecskés D. Balázs a zenét tágabb kulturális összefüggéseiben értelmezi, vizsgálódásai az elektronika és a mesterséges intelligencia klasszikus zenében betöltött szerepétől egészen a pop számok Schubert dalokkal történő összehasonlításáig terjednek.
Tanulmányait a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen végezte Vajda János osztályában, továbbá fél évet töltött a firenzei Luigi Cherubini konzervatóriumban Paolo Furlani növendékeként.