Ez a hét a különleges zenei találkozásoké. Vannak köztük olyanok, amelyek nem csupán kizökkentenek bennünket a megszokottból, hanem egy-egy jól ismert darabra új szemszögből világítanak rá, és vannak olyanok is, amelyek új ismeretségek, sőt barátságok kötésére serkentenek.
Ingyenes programok március 11. és 17. között
március 11.
18.00 BMC Könyvtár – Jeszenszky-Böhm Attila: Mascarilla y trébol
18.00 FSZEK Zenei Gyűjtemény – Metamorphoses: Cantare o suonare? – Úton a reneszánsz és a barokk között Itáliában
22.00 Budapest Jazz Club – LFZE Monday Open Jammárcius 12.
19.00 Párbeszéd Háza – Isten és a zene (Fiatal Művészek Koncertje)március 13.
22.00 Budapest Jazz Club – Wednesday Open Jammárcius 14.
19.00 Zeneakadémia – Doktorandusz koncertek 6.március 15.
22.00 Budapest Jazz Club – Free BJC Jazz Sessionmárcius 16.
19.00 Zeneakadémia – „Árnyékból a fénybe” – A Magyar Állami Operaház hangszeres művészeinek Bach-koncertje sztárvendégekkel (Bach Mindenkinek Fesztivál)
Lisa Batiashvili és a Camerata Salzburg
A magyar zenei gyökereire méltán büszke együttes március 11-i koncertjére François Leleux-t és Lisa Batiashvilit hívta segítségül. A Zeneakadémián Mendelssohn, Mozart és Lebrun képezi majd ellenpontját a grúz kortárs, Giya Kancheli Fény-árny hatás című 2011-es kompozíciójának.
Ligeti Ensemble
Március 14-én a BMC-ben izgalmas műsorral lép fel az együttes. Sofia Gubaidulina 1996-ban a groteszk humor német költőóriása, Christian Morgenstern verseskötetéhez, az 1905-ben megjelentetett Akasztófadalokhoz (másként: Akasztófa-énekek) fordult ihletésért. A mezzoszoprán hangra komponált dalciklus, amely ezúttal Csordás Klára szólójával hangzik majd fel, igazi nagy találkozást jelez költő és komponista között, talán mert a máig köztünk élő tatár-orosz zeneszerzőnő a szovjet érában, élete nagyobbik felében igencsak szoros kapcsolatba kerülhetett a nonszensz műfajával. Eötvös Péter 1996-os kompozíciója, a Shadows erősített fuvolára, klarinétra és kamaraegyüttesre íródott, s az egyes hangszerek és hangszercsoportok – a cím szellemében – valóban árnyékot teremtenek a középpontba helyezett fuvolista és klarinétos, ezúttal Kaczander Orsolya és Klenyán Csaba köré-mögé. A címével Goethe Nyugat-keleti divánját idéző Serei-mű, az angolkürtre és kamaraegyüttesre írt, magasba tekintő Stets blickend in die Höh’ 2008-as verziója zárja majd a koncert programját. A derűs és áttetsző hangzású kompozíció megszületését egy napfogyatkozásról készített fotó látványa ihlette.
HANEM Zenekar
Vagány nők, csípős „társadalom-látás”, ironikus korrajzok – aki már járt Nádori Lídia műfordító, Bíró Kriszta színésznő, Sváb Ági nyelvész, Murányi Márta énekes-zenész és Rick Zsófia újságíró komfortzónán túli koncertjén, érti, hogy nem véletlenül játszottak a Három Holló nyitó estjén is. Sanzonok, kuplék, tangó, világslágerek, Parti Nagy Lajos, Szlukovényi Katalin és Máthé Zsolt dalszövegeivel március 14-én a Három Hollóban.
Lantos Zoltán Open Source: Sonaris
A hegedűs eddig is gazdag életműve Sonaris című vadonatúj lemezével az indiai zenei hagyományoktól merészen elrugaszkodik, hogy beemelje mellé az elektronikát, a jazzt; hogy zenekarának tálalásában a hétköznapi géppötyögéstől egészen elemelő muzsikát hozzon létre. És csak nézhetünk és nézhetünk levitálva, három méterre a monitorunk felett. A március 14-i BMC-beli est vendége Koós-Hutás Áron trombitás.
Afronauta feat. Kása Juli és FMan, Renato Pavesi és a Rumba Fuerte
A handpan egy misztikus hangszer, a spirituális világtól a komolyzenéig számtalan helyen felbukkan, hangja olyan rezonanciát kelt bennünk, hogy könnyedén megtölt bármilyen koncerttermet, és a színpad elé odaragasztja a nézőket. Március 16-án az A38-on Afronauta, hazánk egyik legismertebb hazai handpan-művésze segítségével ismerhetik meg a hangszert, aki utcazenészből lett pódiumok előadója.
Bach-koncertsorozat
J. S. Bach népszerű szóló- és kamaraművei, köztük a IV. Brandenburgi verseny és az f-moll hegedűszonáta különleges hangzásban, vibrafonon, zongora és vonósötös kísérettel csendülnek fel március 17-én a Pesti Vigadóban.