• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • BALKAN:MOST
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • ISON blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • NFZ 100
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház Zene

Homonnay Zsolt: „Hálás vagyok, hogy feladatokban ennyire gazdag ez az időszak”

Szerző: Papp Tímea2021. november 16.
Facebook Twitter E-mail
Homonnay Zsolt a Hegedűs a háztetőn című előadásban - fotó: Ritter Doron
Homonnay Zsolt a Hegedűs a háztetőn című előadásban - fotó: Ritter Doron

November 19-én mutatkozik be a közönségnek Tevje szerepében Homonnay Zsolt. A Budapesti Operettszínház művészével új feladatairól, az őszi hónapok kihívást jelentő szerepeiről és a tanításról is beszélgettünk.

– A műfajok és a karakterek tekintetében is igazán színes hónapok állnak mögötted.

– Ez így van. Mindegyik előadás nagy kihívás, de hálás vagyok, hogy feladatokban ennyire gazdag ez az időszak. A Fellinit megidéző Nine című musical Guido Continije után azonnal becsatlakoztam az operai világot idéző Lehár-operett, A mosoly országa már folyó próbáiba, és egy gála műsorral felléptünk a Dubaji Expón is.

– A Nine című előadás rendezője a prózai színházból érkezett, A mosoly országát színpadra állító Stephen Medcalf az opera világából. Mennyire volt számodra szokatlan az ő szemléletük?

– Nagyon sajátságosan, teljesen eltérő módon, a maguk szemszögéből közelítettek a darabokhoz, bár hozzátartozik, hogy Szu Csong egy operai kihívásokkal rendelkező szerep, Guidónak pedig amellett, hogy rengeteg szövege van, a dalok egy része inkább prózai, mint tipikusan musicales megfogalmazású. A Nine-ban ráadásul van még egy csavar: amikor Guido úgy dönt, hogy az életét egy casanovai világban tudja elképzelni, a musical a barokk opera nyelvén szólal meg, ami zeneileg nagyon izgalmas.

– És hogy a műfaji gazdagságot folytassuk: a múlt héten még a La Mancha lovagjában játszottál, most pedig a Hegedűs a háztetőn próbái folynak.

– Ezért is elképesztő ez az időszak, hiszen ezek mind-mind speciális feladatot jelentenek. Az ember az egyik nap még bonvivánként, a Távol-Keletről a Monarchia világába érkezett Szu Csong hercegként nagyokat énekelhet, operai elvárásokkal, utána álmodozó Don Quijoteként spanyolos világba csöppen, majd Tevjeként egy zsidó kultúrára és zenei világra épülő darabot kezd el próbálni és játszani.

Homonnay Zsolt a La Mancha lovagja című előadásban - fotó: Juhász Éva
Homonnay Zsolt a La Mancha lovagja című előadásban – fotó: Juhász Éva

– A toroknak vagy az agynak nehezebb átállni?

– A stiláris követelmények miatt mindkettőnek ugyanannyira nehéz. Főszerepekről lévén szó, nagy koncentrációt igényel mindegyik darab. Guido ki se jön a színpadról, Szu Csong, amellett, hogy végig éli az eseményeket, számos ária mellett, mindkét felvonás nagy, drámai fináléja is övé, Tevje pedig az egész történetet bonyolítja, és végig kommentálja, egyszerre van benne a történetben, és szól ki a nézőkhöz, beszél az Istenhez. Ezek olyan szerepek, amelyekből egyetlen pillanatra sem lehet kiesni. Hangilag persze sokat számít, hogy most már három évtizednyi tapasztalatom van abban, hogy fogalmazzak a műfaj követelményei szerint mindig pontosan, az adott karakter hangján, hogy véletlenül se csússzak át stilárisan Tevjéből Szu Csongba vagy Guido Continibe.

– Közeledik számodra a Hegedűs a háztetőn premierje. Milyen ez a produkció kívülről és milyen belülről?

– Ez egy monumentális előadás. Elképesztően nagy munka. Az év eleji próbafolyamatot én is elkezdtem, de a járvány miatt le kellett szűkíteni a próbalehetőségeket azokra a kollégákra, akik a nyári margitszigeti bemutatót játszották. A végeredményt, a kész előadást, mint néző éltem meg, és annyira katartikus élmény volt, hogy szinte azonnal elfelejtettem azt is, hogy én ezt a szerepet tanulom. A Margitszigeten és aztán itt bent, az Operettszínházban is hihetetlen nagy érzelmi hullámvasútként hatott rám. Az embert nagyon eltalálják azok az érzelmek, problémák és konfliktusok, amikről ez a darab szól. Földes Tamás olyan világszínvonalú, gigantikus alakítást nyújtott, hogy elgondolkodtam, hogy fogok én ebbe az előadásba beállni, hogy fogom átadni azt, amit ő át tudott adni. De ez valójában nem teher, hanem inspirál, mert látom, hogy az előadás magas színvonalon működik, és onnantól kezdve én tényleg csak a saját feladatomra koncentrálhatok. Az pedig külön szerencse vagy inkább adomány, hogy egy olyan ember tanácsát, segítségét tudom kérni ennek a hatalmas színészi feladatnak a megvalósításához, akire szakmailag is nagy tisztelettel felnézek.

Homonnay Zsolt a Nine című előadásban - fotó: Juhász Éva
Homonnay Zsolt a Nine című előadásban – fotó: Juhász Éva

– Hogyan találtál kulcsot Tevjéhez?

– Nem könnyen, meg kell dolgozni ezzel a szereppel, és nemcsak azért, mert viszonylag kevés idő van rá, vagy mert nagy elődök játszották. Az elmúlt évtizedekben sokféle karaktert játszottam operettekben, musicalekben, és igyekeztem azokat pontosan megfogalmazni, mert bármennyire is típusként gondolunk egy bonviván karakterére, mégis másképp kell játszani egy Dorozsmai Pistát, egy Edvint, egy Taszilót, vagy egy Szu Csongot, mert más a karakterük, a lelki alkatuk, és eltérő a helyzetük, azok a konfliktusok, amelyekkel szembesülnek. Tevje hozzájuk nem hasonlítható, sőt nem is a megszokottként gondolt hőstípus vagy győztes alkat. Hozzá a kulcsot az jelenti, hogy a saját magamon keresztül fogalmazott helyzetekre építek. Sokat beszélgettünk arról Janza Katával, aki Goldét játssza, hogy a történet minden helyzete személyesen érint bennünket. Tevjének öt gyereke van. Katának és nekem is vannak gyerekeim, és hirtelen az összes probléma, ami a darabban megfogalmazódik, olyan, mintha a saját gyerekeinkről, saját magunkról beszélnénk. Ma épp az esküvői jelenetet próbáltuk, és a takarásban Kata csak annyit kérdezett, vajon ilyen érzés lesz-e az, ha a saját lányát kell majd férjhez adni. Én pedig azon gondolkodtam, hogy a legnagyobb gyerekem lassan 18 éves, felnő, elindul tanulni a nagyvilágba, és el kell őt engedni. Ez ugyan még csak egy próba volt, de már most hatalmas érzelmek kerítenek a hatalmukba bennünket, mert végsősoron a saját életünkön szűrődik át ez a történet, és ettől nagyon közelivé, átélhetővé válik. Tulajdonképpen ezt jelenti az a mondat, hogy „mindannyian hegedűsök vagyunk a háztetőn”. Ennek megfelelően igyekszem egy hús-vér embert láttatni, akivel ahogy én is, úgy a néző is tud azonosulni.

Homonnay Zsolt A mosoly országa című előadásban - fotó: Juhász Éva
Homonnay Zsolt A mosoly országa című előadásban – fotó: Juhász Éva

– A színházon kívül is kaptál egy új szerepet: az elsős operett-musical osztály egyik osztályfőnöke vagy a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Milyenek a növendékeid, mit kerestél bennük a felvételin?

– A személyiséget és a bennük lévő lehetőséget kerestem. Az adottságok mellett az elszántságot, az eltökéltséget, a nyitottságot, az akaratot, ami ehhez a pályához szükséges. Nem azt vártam, hogy készek legyenek, vagy hogy csodálatos megoldásokat vagy produkciókat hozzanak. Van öt évük erre, mi pedig segítünk nekik, mert az a dolgunk, hogy felépítsük őket, megtanítsuk nekik azt, amit ebből a szakmából tanítani lehet. Legfőképp azt, hogy lelkileg és fizikailag mindig felkészültek legyenek egy szerepre. Természetesen fontos volt az is, hogy bizonyos szerepkörökre alkalmasak legyenek. 17 fiatalt vettünk föl, akikben azt láttuk, hogy lehetőség van a fejlődésre, akikből kemény munka árán, de kiváló művészek lehetnek. Mámoros érzés velük dolgozni. Úgy foglalkozom velük, hogy tudom, az adott pillanatban, egy-egy feladat közben min mennek keresztül, mert a saját tapasztalataimon keresztül beszélek, és egy kicsit ilyenkor én is visszautazom az időben. Fantasztikus dolog elkezdeni velük is ezt az utazást. Olyan érzés, mint amikor fölszálltunk a hajóra, épp elhagytuk a kikötőt, még látszik a part, de már az óceán felé nézünk.

budapesti operettszínház hegedűs a háztetőn nine homonnay zsolt inerjú
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésMeghosszabbították a Nemzeti Galéria Gerhard Richter-kiállítását
Következő bejegyzés Javier Bardem új filmjével nevez az Oscar-díjra Spanyolország

Ajánlott Bejegyzések

Erdély blog

A Chicagóval készül szilveszterre a sepsiszentgyörgyi színház

2023. december 2.3 perc olvasás
Danilo Pérez - fotó: Tito Herrera
Müpa magazin

Mester és tanítvány – Együtt lép fel Danilo Pérez és Szabó Dániel a Müpában

2023. december 2.2 perc olvasás
Tarr Béla, Gőz László, Hollerung Gábor és Sapszon Ferenc - fotó: primaprimissima.hu
Intermezzo

Tarr Béla, Gőz László és Sapszon Ferenc is Prima Primissima Díjat kapott

2023. december 2.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Promóció

Konyharegék – Megjelent az Eötvös10 és Terézváros különleges receptkönyve

Promóció

Varázslatos Advent a Zeneakadémián

Lantos István - fotó: MMA / Nyirő Simon Zene

„A hazámat szolgálom” – Interjú Lantos Istvánnal

Promóció

Karácsonyi ráadáskoncerttel és jótékonysági kamarakoncertekkel készül az adventre a Concerto Budapest

Mocsári Károly Promóció

Rachmaninov-dalokkal folytatódik a Rádiós estek sorozat a Zeneakadémián

A Hajdú-Bihar Vármegyei Prima Gála – fotó: Czeglédi Zsolt Debrecen

Vármegyei Prima díjat kapott a 100. évfordulóját ünneplő Kodály Filharmonikusok

Bódis Gábor, Flór Péter, Polyák Levente és Szücs Balázs (balról jobbra) Promóció

A velünk élő Erzsébetváros – Utolsó alkalmához érkezett az ERöMŰVHÁZ sorozata

Swing-swing VEB 2023

Táncolj a Swing-swinggel decemberben is!

Adventi hangulat a Várkert Bazárban Promóció

Adventi feltöltődés a Várkert Bazárban

Szűcs Máté Promóció

Szűcs Máté előadásában, új befejezéssel szólal meg Bartók Brácsaversenye

Ács Dominika – forrás: MVM Zrt. A zeneművészet Junior Primái

Ács Dominika: „Akkor vagyok igazán önmagam, ha a színpadon állhatok”

Promóció

Egy új ország kultúrájának megteremtése – Bronislaw Huberman élete

Laki Péter - fotó: Forgó Béla Színház

Mindig tiszta lappal indulva – Beszélgetés Laki Péterrel

Okos Viola - forrás: Nagy Eszter Fruzsina Folk

Okos Viola: „A népzene és a könnyűzene is az életem része”

Promóció

Hogyan tudunk megbarátkozni a saját árnyékunkkal? – Graffaló a Baltazár Színházban

VEB 2023
Tenebrae Choir & Nigel Short - forrás: VEB2023-EKF VEB 2023

Adventi koncertsorozattal érkezik Veszprémbe a Fructus Labiorum fesztivál

Swing-swing VEB 2023

Táncolj a Swing-swinggel decemberben is!

VEB 2023

Újabb street art alkotásokkal gazdagodott Veszprém

A VeszprémFest20 című könyv - forrás: VeszprémFest VEB 2023

Exkluzív könyvvel ünnepli 20 éves születésnapját a VeszprémFest

Bukta Imre - fotó: Barakonyi Szabolcs VEB 2023

Közös többszörös – A Bakony-Balaton művészeti életét mutatja be a Capa Központ eseménye

A 2022-es Socio Summit - forrás: sociosummit.hu VEB 2023

Socio Summit 2023 – A kultúra és az együttműködés lehetőségeiről rendeznek konferenciát Veszprémben

VEB 2023

Ezekkel a programokkal vár a Veszprém-Balaton Régió advent idején

Nagy Emma Quintet - fotó: Scholtz Kristóf VEB 2023

Világsztárokkal és fiatal előadókkal érkezik a Veszprém Jazz Fesztivál

Csillag Zsolt, Markovics Alíz és dr. Gelencsér András - forrás: VEB2023 VEB 2023

Stratégiai együttműködés jött létre a Digitális Tudásközpont és a Pannon Egyetem között

Fotó: Zsiga Pál VEB 2023

Véget ért az idei Music Hungary Konferencia & Showcase

- fotó: Toroczkai Csaba VEB 2023

Ezekkel a programokkal vár Veszprém és környéke novemberben

Egry 140 kiállítás - forrás: helloveb.hu VEB 2023

Meghosszabbították a veszprémi Egry 140 kiállítást

Swing-swing kávéház Promóció

Táncolj a Swing-swinggel novemberben is! 

Veszprém és a Bakony-Balaton régió - Fotó: VEB2023 EKF VEB 2023

A Veszprém-Balaton régióról nyílt fotókiállítás New Yorkban

VEB 2023

Irodalom Éjszakája – Világirodalmi sétával vár Európa kulturális fővárosa

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.