Szerző: Muladi Brigitta

Az emberi szabadság impressziói, metaforái: határtalan, végtelen terek, űrséta, lebegés a horizont felett. A MűvészetMalom indusztriális tereiben fiktív térképzetek idéződnek meg Eva Schlegel lebegéssel, repüléssel kapcsolatos interpretációiban, amelyek egyrészt Yves Klein Ugrás a semmibe című 1960-as művének egy mai adaptációja, másrészt a perszonális saját tereink, amelyek a nézői befogadáskor aktivizálódnak. Eva Schlegel művei minden érzékszervünkre egyaránt hatnak: hallásunkat a mozgóképet szolgáltató rotor fenyegető hangjai foglalják le, miközben magnetikus, a nézőjét fogva tartó imaginárius teret hoz létre a hatalmas belmagasságú ipari csarnokban. A két, egymás felett – a padlón és a plafonon – elhelyezett kör alakú tükör végteleníti a teret és…

Tovább

„Menédia 99 éves királynője pink kosztümben és zöld kalapban Szentendrén ültetett el egy brit tudósok által újonnan oltványozott fafajtát. Az eseményre a Bizottság Ligetben került sor, ahol ezzel a gesztussal a város és a múzeum a művésztelep megalapításának 90. évfordulóját ünnepelte meg. A helyi lakosság meglepődve tapasztalta, hogy a fa néhány hét múlva egy kifelé forduló fűrészt növesztett a törzsén, ezzel a genetikai szenzációval védve meg magát az újra tomboló fairtási láztól. A hír a szomszédos retro újságosstandon kapható művészeti magazin címlapjára került.” Akár ezt az abszurd „zöld” álmot, fiktív hírt is láthatná, olvashatná az idei Art Capitalra induló látogató…

Tovább