A hollywoodi sztár húsvét hétvégén látogatott Bécsbe családjával, ahol a színész civil turistaként, testőrök nélkül járta a város nevezetességeit és a boltokat. Húsvét vasárnap még a Staatsoperbe is ellátogatott, ahol Wagner Parsifalját, a húsvéti ünnepkör egyik emblematikus alkotását hallgatta meg, amely köztudottan a világ egyik leghosszabb zenés színházi alkotása is egyben. A látogatásról utcai videó is készült. Húsvéti zenei ajánlatunkat ide kattintva érheti el. (via heute.at)
Szerző: Papageno
Egy cambridge-i hangszerüzlet születésnapja alkalmából pianínókat adományoz. A 160 éve működő Millers Music 21 pianínót adományoz a környék iskoláinak, ezzel is felhívva a figyelmet az alulfinanszírozott iskolai zeneoktatásra, valamint arra, hogy ennek következményeként egy teljes generáció életéből kimaradhat a muzsika. A brit oktatási felügyelet legutóbbi felmérése szerint az angol állami általános iskolák kétharmadában az ének-zene oktatás nem megfelelő, egynegyedükben elégtelen. Részletesebben az okokról és a következményekről. 270 iskola és intézmény pályázott a hangszerekre, amelyek összértéke 51.000 font (1 fontért kb. 370 forintot kell adni). Ha felújítanák a szentendrei Vujicsics Tihamér Zeneiskola Bösendorferét, nem csupán az ott tanuló növendékek, hanem az egész város élvezhetné…
A KOR-TÁRS hangversenysorozat idei zárókoncertjei – a tavalyihoz hasonlóan – a Budapesti Tavaszi Fesztivál programjai lesznek, április 22-én 16:00-kor és 19:30-kor várják a fellépő fiatal művészek a Pesti Vigadó Dísztermében az érdeklődőket. Beethoven művei gyakran csendülnek fel, azonban egy hozzá hasonló zseni művei, akárhányszor játsszák is őket, bármilyen korban, bármennyi kutatás után képesek újat mondani. A KOR-TÁRS hangversenysorozat „Új utak Beethovenhez” című koncertjein a fellépő fiatal művészek a mester szóló- és kamaraműveiből állították össze a két koncertjük műsorát, ezzel tisztelegve a nagy komponista előtt, halálának 190. évfordulója alkalmával. A KOR-TÁRS hangversenysorozat tematikája első alkalommal J. S. Bach minden zenészre, zenerajongóra…
Megjelent a Papageno Magazin májusi száma. Keresd a színházakban, koncerttermekben és jegyirodákban! Lapozd fel a programajánlatainkat és interjúinkat ide kattintva!
A Budapesti Kongresszusi Központban április 21-én készül közös koncertre a Zuglói Filharmónia és a Hot Jazz Band. A Hot Jazz Band a hazai tradicionális együttesek közül egyedüliként élvezheti a honi komolyzenei élet világszínvonalú képviselőinek meghívását. Több közös koncertet adtak a Budapesti Vonósokkal, a Miskolci Szimfonikusokkal, a Győri Filharmonikusokkal, a Tatabányai Kamara Filharmonikusokkal, a Gödöllői Szimfonikusokkal, a veszprémi Mendelsshon Kamarazenekarral, a Kodály Filharmonikus Debrecennel, a Solti Kamarazenekarral, a Kossuth-díjas Amadinda együttessel, ezen kívül az erdélyi Csíki Kamarazenekarral is. Műsoraikat színesíti bendzsózenekaruk és mosódeszka show is. Koncertjeiket a derűs hangulat, a vicces konferanszok és a közönséggel közös éneklések jellemzik. Hatalmas elismerés és megtiszteltetés…
Az orosz zongoraművész és karmester, Mihail Pletnyov április 14-én ünnepelte 60. születésnapját. Együttese, az Orosz Nemzeti Zenekar a kolumbiai turnén köszöntötte őt fel. https://www.facebook.com/gennady.krutikov/videos/10212615646325026/
Több száz évig volt befalazva egy oxfordi kollégium falába az a kottakézirat, amelynek zenei anyaga feltehetően Thomas Tallishoz, szövege pedig VIII. Henrik angol király hatodik feleségéhez, Catherine Parrhoz köthető. A kéziratra még 1978-ban bukkantak az oxfordi egyetem (Corpus Christi College) felújítási munkálataikor. A kutatók a zenei anyagot még abban az évben kétséget kizáróan beazonosították, és Thomas Tallis egyik legfontosabb művének (Gaude gloriosa Dei Mater) korai változataként könyvelték el. A latin helyett angolul megírt szöveg azonban több kérdést is felvetett, amire csak most mondható ki közelítő bizonyossággal, hogy VIII. Henrik utolsó feleségétől, vagyis Anglia királynéjától származik. A kutatások szerint a királyné és…
Britten operája, a Szentivánéji álom, Valahol Európában, Maya, Parasztopera, Chicago – operát, operettet, musicalt nem túl gyakran válogatnak a szelektorok a POSZT-ra. A chicagói hercegnővel a Budapesti Operettszínház első alkalommal szerepel a versenyprogramban. Lapozza fel online a fesztivál programfüzetét ide kattintva! „Sokak számára ez meglepetés lehet, de számomra nem volt kérdés, hogy A chicagói hercegnőnek a POSZT-on a helye, mert szakmai minőségét és szellemi színvonalát tekintve is professzionális alkotás. Amellett, hogy rendkívüli zenei igényesség, koreográfiai elegancia és ötletesség jellemzi, a darabértelmezést tekintve is unikális produkcióról van szó, ami messze túlmutat az eredeti librettón. Lőrinczy Attila és Béres Attila ugyanis úgy alakították át Kálmán…
Őt olyan zeneművet választottuk, amelyek szervesen foglalkoznak a húsvét ünnepkörével, hagyományaival és vallási jelentőségével, és amelyeket mindenképpen érdemes megismernünk. Bach: Máté-passió Bach 1727-ben írt passióját először valószínűleg az év nagypéntekjén adták elő a lipcsei Tamás-templomban. Az európai kultúra számára Mendelssohn fedezte fel a művet, amikor modern kori bemutatóként, 1829-ben saját vezényletével adta elő újra. Az alkotást John Eliot Gardiner előadásában ajánljuk. https://youtu.be/y0WRWOqhlvI Mascagni: Húsvéti himnusz a Parasztbecsületből Mascagni Parasztbecsülete az olasz verista stílus egyik etalonja. Az opera hatalmas sikert ért el, az ősbemutatón (1890) a szerzőt negyvenszer tapsolták vissza. A mű cselekménye éppen húsvétkor játszódik, a húsvéti kórus Santuzza imájával…
Malcolm Bilson a tavalyi Beethoven Budán Fesztiválon avatott fel egy korabeli, de modernek számító, már pedállal működő Graf fortepianót. Conrad Graf a leghíresebb és legfontosabb hangszerkészítő volt Bécsben nagyjából 1810 és 1840 között. Beethoven utolsó hangszere is a mester műhelyéből került ki. Bilson az akkori koncert kapcsán úgy nyilatkozott, hogy az autentikusság ma egyszerűen nem megvalósítható. Ha Liszt lejönne közénk és játszana, akkor talán valamivel közelebb kerülnénk a korhű élményhez. Az a fontos, amit a saját hangszereinktől tanulunk. Idézzük most vissza a tavalyi koncertet, fesztiválélményt és döntsünk magunk az autentikusság kérdésében! Az idei fesztivál műsort ide kattintva böngészheti át.