Papageno Radio

- hirdetés -

- hirdetés -

- hirdetés -

- hirdetés -

Blogok Minden nap színház Csakazértis boldogság

Csakazértis boldogság

Molnár Ferenc: A hattyú – Örkény Színház, Budapest

Egy remek darab, amely ma is aktuális – amennyiben a talpnyalás, a politikusi arrogancia és a társadalmi feltörekvés témája az. És persze a boldogság – mert ebben a darabban a maga módján mindenki azt kergeti. A kék (mint az éteri boldogság színe) uralja a színpadi teret, amely hátrafelé perspektivikusan szűkül.

A hattyú, Örkény Színház (fotó: Horváth Judit)

A főszereplők boldogságra vannak ítélve – és Polgár Csaba rendezésében nincs menekvés: a saját konvenciói szerint muszáj mindenkinek boldognak lenni. Nem véletlen, hogy gyakran megszólal a zene, a szereplők időnként közösen énekelnek, mert ebben a világban a létezésnek csak háromféle stádiuma van: buli előtti készülődés, buli utáni lehangolódás és persze a legfontosabb, a buli. Közben minden málladozik, de ez mellékes, hiszen a hangulat jó. És egyébként is: minden csak körítés, nézőpont és időzítés kérdése. A rendezés meghagyja a finom utalásokat és a mai ízlésnek megfelelően felerősíti az iróniát. Beatrix hercegné szerepében Csákányi Eszter egyszerre közönséges és fenséges, a lányát játszó Tenki Réka frigid vénlányként jeleníti meg Alexandrát, az egyházi pályára lépett Jácint szerepében Mácsai Pál a józan ész képviselője, a házitanítót játszó Nagy Zsolt viszont az idealizmusé.

A hattyú, Örkény Színház – Für Anikó, Tenki Réka (fotó: Horváth Judit)

Meglepő, hogy Molnár Ferenc a kétezertízes években egy művészszínházban talált otthonra, de bátran kijelenthetjük: sehol nem játszanak olyan ihletett módon Molnárt, mint az Örkényben.

Tenki Rékával versekről beszélgettünk nemrég, Mácsai Pált az Anyám tyúkjáról kérdeztük.

Az előadás alkotóit és jászási időpontjait itt találhatja

Promóció

Olvassa és hallgassa a Papagenót mobilon is!

X
X