Két márványszfinx őrzi az Operaház bejárati csarnokát. Egyiptomi nemeszkoronával ékesített fejüket a magasba emelik, és csak néha beszélnek.
Caruso
„Senkit sem ölnek meg annyira, hogy halála előtt ne tudjon még tíz percet énekelni!” – Karczag Márton blogja a zenés színházról: operáról, balettról és mindarról, ami hozzájuk kapcsolódik. Érdekességek a nézőtérről és a kulisszák mögül szubjektíven.
1911. december 7-én, éppen 105 éve, hogy megnyitotta kapuit Budapest új színháza, a Népopera. Ma Erkel Színház néven ismert.
Tavaly ősszel újította fel a bécsi Staatsoper Verdi Macbethjét. A produkció akkor tíz előadást ért meg, idén ismét műsorra tűzik.
Erős felütéssel kezdte az idei szezonját a grazi operaház, amikor első premierként a Trisztán és Izoldát tűzte műsorára.
34 év híján az Operaház állandóan műsoron tartotta Donizetti operáját, a Lammermmori Luciat. Összesen négy rendezést ért meg.
A Semperoper kiemelten támogatott állami színházként nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a német operairodalom számos alkotását tartsa repertoárján.
November 5-én nagy sikerrel mutatta be a Semperoper balettegyüttese a Don Quijote című táncjátékot. A darabot Aaron S. Watkin koreografálta.
A balettigazgatók néhány éve előszeretettel tűzik műsorra Ludwig Minkus és Marius Petipa közös alkotását, a Don Quijotét.
Bársony Dóra operaénekesnő 1926-ban Velencében gondolájáról a vízbe esett. A balesetről az alábbiakban az Újság beszámolóját olvashatjuk.
Az izraelita temetők különlegességét az adja, hogy a többi sírkerttel ellentétben, ha egyszer megváltanak egy nyughelyet, az „örökidőre” szól.