Ismét Faust tematikával jelentkezik a blog, de ezúttal Franciaországba kalandozunk, zenei téren pedig újra határvidékre, hiszen ezúttal Hector Berlioz – ahogy ő maga nevezte – drámai tragédiájáról lesz szó.
MuzsikAlkohol
Novotny Annát a Berlin blog szerzőjeként ismerhették meg az olvasók, de azután sem hagy el bennünket, hogy visszajött Budapestre. A Száraz novemberhez kapcsolódva abszolút szubjektív zenei, operai hátterű bejegyzései következnek.
A sok vérontás és borzalom után ma kivételesen egy vígoperával jelentkezik az OperAlkohol. Ez persze…
Sorozatunk egy rendkívül kemény darabbal folytatódik, hiszen Arnold Schönberg befejezetlen operája, a Mózes és Áron sem…
Az európai kultúrtörténet egyik alapművének számító Faust-történetnek számtalan feldolgozása született a művészet minden ágában, a mai (boszorkány)szombaton ezek közül Arrigo Boito Mefistofeléjét idézzük meg.
Ha van az operairodalomnak olyan alkotása, amely csontig hatolóan elborzasztó és a végletekig zavarba ejtő, akkor az Richard Strauss 1905-ös botrányoperája, a Salome.
A mai epizódban határterületre kalandozunk – legalábbis zeneileg. Ezúttal az 1918-ban, született Leonard Bernstein, amerikai zeneszerző-karmester-zenepedagógus művéről lesz szó, amely egyaránt tekinthető operettnek, vígoperának és musicalnek.
Az orosz életérzéshez köztudottan hozzátartozik a mértéktelen vodkafogyasztás, nincs ez máshogy Mcenszk járásban sem, ahol Katyerina (alias Kisvárosi Lady Macbeth) és Szergej (a „falu bikája”) éppen lakodalmukat ülik.
Ha azt mondom bordal, a hazai operakedvelő rávágja: Bánk bán. A magyar opera napján természetesen erről az opusról lesz szó az OperAlkoholon.
Szép dolog a bohém élet, gondolják Puccini művész hősei, akiknek egyik legnagyobb művészi tevékenységük, hogy a legkülönbözőbb trükkökkel kicsúsznak fizetési kötelezettségeik alól.
Véget ért az első hét, ennek örömére ma estére az operairodalom egyik legnagyobb slágerét választottam