A figyelmes olvasók emlékezhetnek, a tavalyi OperAlkohol sorozatban egyszer már szerepelt az orosz zeneszerző, Dmitrij…
MuzsikAlkohol
Novotny Annát a Berlin blog szerzőjeként ismerhették meg az olvasók, de azután sem hagy el bennünket, hogy visszajött Budapestre. A Száraz novemberhez kapcsolódva abszolút szubjektív zenei, operai hátterű bejegyzései következnek.
Philip Glasst valószínűleg senkinek sem kell bemutatnom, még annak sem, aki esetleg azt hiszi, hogy…
Előre kell bocsátanom, hogy az idei blogbejegyzések nem harminc alkoholistát állítanak majd pellengérre, csupán érdekes…
Kis képzavarral élve lassan beleivódik a köztudatba a száraz november, melyet idén harmadjára rendez meg…
Minden jónak vége szakad egyszer, így ennek a novembernek, és vele együtt az alkoholtartalmú operáknak…
Ma az egyik legismertebb német operával jelentkezik az OperAlkohol, Carl Maria von Weber A bűvös vadász című műve kerül terítékre – pontosabban a kocsmaasztalra.
Vallás és alkohol, ez a téma a Mózes és Áron kapcsán egyszer már előkerült, ott azonban nem a bor tilalmával volt a probléma.
A hónap végére tartogatott különlegesség az argentin zeneszerző, Ástor Piazzola tangóoperettje, vagy más néven operitája, az 1968-as María de Buenos Aires.
Ezúttal egy kevéssé ismert Leoš Janáček operáról lesz szó, melybe sokkal inkább egy varázsital játszik szerepet, mint az alkohol.
Az operák egyik jellemző vonása, hogy az átok általában nem arra sújt le, aki megérdemelné,…