A Budapesti Tavaszi Fesztiválra a világ egyik legjobb balettegyüttese, a Mariinszkij Színház társulata az egyik legismertebb balettmesével, a Hamupipőkével érkezik. Az előadás az Erkel Színházban lesz látható, április 22-én.
Az előadás Prokofjev klasszikus zenéjére készült 2002-ben. A koreográfus, a szentpétervári születésű Alekszej Ratmanszkij a karmester Valerij Gergijevvel szoros együttműködésben, a zenei anyag mélyrétegének feltárása nyomán alakította ki a koncepciót. A Bolsoj balettiskolájában végzett Ratmanszkij táncolt Kijevben, Winnipegben és a Dán Királyi Balettnél, első koreográfiáját a tbiliszi Grúz Állami Balettnek készítette. 2002-ben még csak a balettvilág egyik feltörekvő művészének számított, két évvel később azonban már a Bolsoj a művészeti vezetője volt, ezt követték az American Ballet Theatre-nél eltöltött rezidens évek, mára pedig az egyik az egyik legmagasabban jegyzett koreográfus, aki nagy tisztelettel, de innovatív szemlélettel közelít a klasszikusokhoz.
A Tavaszi Fesztivál háttéranyagait keresse tematikus blogunkban ide kattintva!
Különös vonzalma van a balett-történetileg fontos kompozíciókhoz: újrakoreografált műveket a szovjet időkből, az American Ballet Theatre-nek készített Diótörőről pedig azt írták a kritikusok, sikerült lefújni a klasszikusról a port. Rekonstruálta Münchenben a Paquitát, az American Ballet Theatre-nek a Csipkerózsikát és az Harlequinade-ot, Zürichben A hattyúk tavát, a Berlini Staatsoper együttesének A bajadért.
A Hamupipőke volt Ratmanszkij első három felvonásos koreográfiája, ezzel kezdődött karrierjében a klasszikusok újra színpadra álmodásának korszaka. Tradíciókat követő és experimentális, játékosan asszociatív és szabálykövető, a romantikus szerelem édes bája és a figurák különcsége egyszerre megtalálható ebben az előadásban. Az alkotók komolyan vették az először Charles Perrault által lejegyzett történetet és Prokofjev zenéjét: nem ígérnek felhőtlen boldogságot, de meghagyják nekünk az álmok beteljesedésének lehetőségét.