• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
A zeneművészet Junior Primái Oroszlánkörmök PR Zene Címlap

Pellet Sebestyén: „A Junior Prima Díj új ajtókat nyithat meg”

Szerző: Ur Máté2022. december 1.
Facebook Twitter E-mail
Pellet Sebestyén - forrás: MVM Zrt.
Pellet Sebestyén - forrás: MVM Zrt.

2022-ben Pellet Sebestyén fiatal zongoraművész is átvehette az MVM Zrt. által támogatott magyar zeneművészet kategória Junior Prima Díját. A bázeli Zeneakadémia hallgatójával eddigi pályájáról, a díjról és a példaképekről beszélgettünk.

– Hogyan fogadtad a Junior Prima Díjat?
– Az elismerést egy mérföldkőnek gondolom az életemben, és még most sem igazán hiszem el, hogy megkaphattam. Nagyon hálás vagyok a tanáraimnak és mindenkinek, aki segített, hogy idáig eljussak. Bízom benne, hogy a díj új ajtókat, új lehetőségeket nyit meg számomra.

– Mikor kötelezted el magad a zongora mellett?

– Franciaországban születtem, a családommal egy provance-i kisvárosban éltünk, ahol a szüleim beírattak egy kurzusra, amiről később kiderül, hogy elég komolytalan, de arra tökéletes volt, hogy megismerkedjek a zongorával. Később a váci zeneiskolában már ennek alapján választottam hangszert, igaz, eleinte nem éreztem magam igazán elkötelezettnek. Úgy 10 éves lehettem, amikor az akkori tanárom, Skripeczky Mariann korosztályos versenyekre kezdett benevezni engem, amik végül egyre inkább motiváltak. Rendre második díjakat kaptam, aminek utólag nagyon örülök, mert fenntartotta bennem a küzdőszellemet.

Innen igazából már egyenes út vezetett. Tizennégy évesen bekerültem a Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnáziumba, ahol Monostori Gábor tanított, majd a Zeneakadémián Kemenes András és Némethy Attila vezetett tovább. Jelenleg Fejérvári Zoltán a mesterem a bázeli Zeneakadémián.

– Fejérvári Zoltánnal kapcsolatban tudatos volt a választásod?

– Már egy ideje példaképként tekintettem rá, követtem a munkásságát és sokat jártam a koncertjeire. Lenyűgöz a játéka, emellett olyan művészi attitűddel rendelkezik, amire fel tudok nézni. Miután megtudtam, hogy Bázelben kezdi meg a tanítást, egyértelmű volt, hogy megpróbálok felvételizni az osztályába. Hálás vagyok, hogy ő lehet a tanárom.

– A repertoár kapcsán mi az, amit a magadénak érzel és mi, ami felé nyitni szeretnél?

– Én magam nem vagyok a specializáció híve, nagyon fontosnak tartom, hogy egy zongoraművész átfogóan lássa a különböző korok repertoárját. Alapvetően a romantika, ami eddig foglalkoztatott, az utóbbi időben egészen sok Lisztet játszottam, köztük a három zongoraversenyt, de az alapok nélkül ez nem ment volna. Mostanában törekszem arra, hogy egy kicsit elvonatkoztassak ettől az időszaktól. Egyre inkább foglalkoztat Bartók zenéje, illetve a kortárs felé is nyitni kezdtem, itt Bázelben egyébként is erős ennek a jelenléte. Összességében igyekszem bővíteni a repertoáromat és minél több irányba fejlődni.

Pellet Sebestyén és Eszenyi Zsombor produkciója a 2022-es Junior Prima díjátadón - forrás: MVM Zrt.
Pellet Sebestyén és Eszenyi Zsombor produkciója a 2022-es Junior Prima díjátadón – forrás: MVM Zrt.

– Példaképként tekintesz jelenlegi mesteredre. Mit jelent számodra ez a szó?

– Én azokra az emberekre tudok példaként tekinteni, akik a közelemben vannak, ők pedig mindenekelőtt a szüleim. Az ember nagyon könnyen túlidealizál számára ismeretlen személyeket. A két dolgot nem szabad összekeverni. Vannak megkérdőjelezhetetlen művészi teljesítmények, olyan emberek, akiktől sokat lehet tanulni, de ők számomra nem feltétlenül példaképek. Egyértelmű orientációs pontként tekintek például Kocsis Zoltán és Schiff András életművére, az pedig magyarként különösen fantasztikus érzés, hogy bázeli mesterkurzusokon a legkiválóbb művészek, úgy mint Leonidas Kavakos, vagy Stephen Isserlis hivatkoznak Rados Ferencre, vagy éppen Kurtág Györgyre.

– Mik számodra a közeljövő kihívásai?

– A Los Angeles-i Nemzetközi Zongoraverseny hozadékaként januárban amerikai turnéra indulok, három koncertet adok New Yorkban, egyet pedig Kaliforniában. Májusban lesz a diplomakoncertem, Bázelben, ahol többek között Bartók kétzongorás szonátáját adjuk majd elő. Budapesten is fellépek, meghívtak a Bartók Emlékházba egy szólókoncertre, amit szintén nagyon várok. A tanulmányaimnak köszönhetően sokat kamarázom, de a legnagyobb kihívás és megtiszteltetés az, amikor egy szimfonikus zenekar szólistájaként léphetek fel. Eddig a Szent István Filharmonikusokkal, a Bázeli Szimfonikus Zenekarral és a Liszt Ferenc Kamarazenekarral dolgozhattam együtt.

– Hogyan tudsz kikapcsolódni? Akkor is része az életednek a zene?

– Fontos a kikapcsolódás, a feltöltődés, amikor az ember valami egészen mást csinál, mint az év többi részében. Az elmúlt években például előfordult, hogy nyáron egy, vagy akár két hónapra is félretettem a hangszert, de ez mostanában változik.

További információ ide kattintva.

Támogatott tartalom.

zongora interjú zene bázel pellet sebestyén junior prima díj 2022
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésKern 75 – A Vígszínházban ad születésnapi koncertet Kern András
Következő bejegyzés Nívódíjjal ismerték el Márkó Eszter rendezőt

Ajánlott Bejegyzések

Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Oláh Krisztián - fotó: Hegyi Júlia Lily
Magyar Zene Háza

Oláh Krisztián: „Merjek gátlás nélkül, ösztönösen improvizálni”

2023. február 5.5 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.