• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
A zeneművészet Junior Primái PR Zene Címlap

Tuznik Natália: „A szakmát a színpadon lehet igazán megtanulni”

Szerző: Ur Máté2022. december 6.
Facebook Twitter E-mail
Tuznik Natália - fotó: Kondella Misi / MVM Zrt.
Tuznik Natália - forrás: MVM Zrt.

A mindössze 26 éves Tuznik Natália zenekedvelő lengyel-magyar családban nőtt fel. Sikeresen szerepelt az V. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyen, majd nem sokkal később az MVM Zrt. által támogatott magyar zeneművészet kategória Junior Prima Díját is átvehette. A díjról, az elmúlt időszak élményeiről és a repertoárépítésről beszélgettünk.

– Egyedüli magyarként jutottál az V. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny döntőjébe. Milyen érzések vannak benned?

– Nagyon sokat köszönhetek ennek a versenynek, rengeteget tanultam magamról. Ez volt életem első komolyabb megmérettetése. Egy nagyon erős mezőnyben lehettem finalista és a különdíjak, amiket kaptam, mind csodás lehetőségek, amik tovább lendítenek a pályámon. Sokat tanulhattam a versenytársaktól is, akik közül többen idősebb, tapasztaltabb művészek, olyanok, akik már komoly szerepeket játszanak különböző nemzetközi színpadokon. Barátságok születtek, a mai napig többekkel tartjuk a kapcsolatot.

– Mikor döntötted el, hogy ez a te utad?

– Édesanyám sokáig zongorázott, így a gyermekkoromat meghatározta a zene. Hatévesen kezdtem el én is hangszeren tanulni, amit aztán a koncertélmények hatására lassan felváltott az éneklés. A Leövey Klára Gimnáziumba jártam, majd felvételiztem a Bartók Béla Konzervatóriumba is. Innen pedig már egyenes út vezetett a Zeneakadémiára.

– Hogyan választottad ki a mestereidet?

– A konzervatóriumban Szabó Magdolna útmutatásával tanultam, később pedig egy versenyen találkoztam Meláth Andreával és rögtön tudtam, hogy nála szeretném folytatni a tanulmányaimat a Zeneakadémián. Alter Katalin lett a korrepetítorom, aki a mai napig az én védő- és őrangyalom is egyben. Minden fontos döntésben mellettem volt és ez jelenleg is így van. Kiváló szakmai tapasztalatával a kezdetektől vezette az utam, lépésről lépésre. Hálás vagyok a közösen eltöltött évekért. Jelenleg az utolsó zeneakadémiai évemben vagyok, a mesterem pedig Prof. emer. Ks. Marton Éva, aki rendkívül következetes, precíz és fegyelmezett munkára tanít. Minden alkalommal ámulatba ejt, amikor a világ legnagyobb színpadain szerzett élményeiről mesél. Büszkeséggel tölt el, hogy a tanítványa lehetek és hogy része az életemnek.

– Nemrég a Junior Prima Díjat is kiérdemelted. Mit jelent számodra ez az elismerés?

– A díj meghatározó pontja az életemnek. Bizalmat, lendületet, motivációt és megerősítést jelent, azt hogy érdemes újult erővel, tisztelettel és még több alázattal folytatnom a munkámat. Boldog vagyok és végtelen hálát érzek.

Rozsonits Ildikó és Tuznik Natália produkciója a 2022-es Junior Prima díjátadón - forrás: MVM Zrt.
Rozsonits Ildikó és Tuznik Natália produkciója a 2022-es Junior Prima díjátadón – forrás: MVM Zrt.

– Milyen előnyei vannak egy ilyen elismerésnek és mennyiben felelősség?

– A díj lehetőséget ad arra, hogy bennünket, fiatal művészeket szélesebb körben is megismerjen a szakma és a közönség. Junior Prima Díjas művésznek lenni komoly felelősség és példamutatás is egyben. Számomra is komoly inspirációt jelentettek a korábbi díjazottak, most pedig én vagyok abban a helyzetben, hogy jó példával kell előljárnom. Felelősségemnek érzem, hogy felhívjam a figyelmet a művészetek fontosságára, hiszen ez az, ami erőt ad a mindennapokhoz.

– Mi az, amit már a repertoárodnak tekintesz, és milyen irányba szeretnél fejlődni?

– Idővel Puccinit, Verdit, később pedig Wagnert szeretnék énekelni, de tudom, hogy megtanulni egy-egy áriát teljesen mást jelent, mint hangilag, emberileg megérni egy karakter teljes lelki útjának megformálására. Fiatalon, energiákkal telve az ember néha nehezen fékezi magát, de hosszú távon kell gondolkodni és fokozatosan felépíteni a pályát.

– Az énekesi lét hogyan határozza meg a mindennapjaidat?

– Szükség van egyfajta fegyelmezettségre és tudatosságra, hiszen nekünk énekeseknek a testünk a hangszerünk, amit sokféle külső és belső hatás ér, de ezeket függetleníteni kell. Engem a sport és a családommal, barátaimmal közösen töltött idő tud igazán kikapcsolni, felkészíteni a következő feladatokra.

– Hogyan változott az életed a Marton Éva Énekverseny óta?

– Nagyon sűrű és izgalmas időszakot tudhatok magam mögött. Rengeteg mindent tanultam és tapasztaltam. Olyan élményeket kaptam, amiket alig várom, hogy kiénekeljek magamból. Japán turnén vehettem részt az Operaház társulatával, ami egy újabb lépcsőfoka volt az állóképességem fejlesztésének. Egymás után összesen nyolc előadást énekeltem, mint első dáma Mozart Varázsfuvolájában. Ezt a sorozatot szorosan követte egy londoni két hetes workshop, ahova több ezer énekes közül összesen 11 fiatalt válogattak be. Rengeteg pozitív visszajelzést és megerősítést kaptam, aminek megkoronázása a Junior Prima Díj zeneművészet kategóriájának díjátadó ünnepsége volt. Úgy érzem, hogy a tenyerén hordoz a Jóisten.

További információ ide kattintva.

Támogatott tartalom.

interjú tuznik natália junior prima 2022
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésCate Blanchett magyar zongoraművész segítségével készült fel új szerepére
Következő bejegyzés A Jónak lenni jó! akcióhoz ajánlotta fel Prima Primissima díját a Bartók Rádió

Ajánlott Bejegyzések

Verdi szobája a villájában kialakított múzeumban - forrás: a Villa Verdi honlapja
Intermezzo

Az olasz operaházak gyűjtenek Verdi villájának megvásárlására

2023. február 5.2 perc olvasás
Oláh Krisztián - fotó: Hegyi Júlia Lily
Magyar Zene Háza

Oláh Krisztián: „Merjek gátlás nélkül, ösztönösen improvizálni”

2023. február 5.5 perc olvasás
Jürgen Flimm
Intermezzo

Elhunyt Jürgen Flimm rendező

2023. február 5.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Dénes Viktor - forrás: Budapesti Operettszínház Promóció

A berobbanástól a sűrített jelenlétig – Beszélgetés Dénes Viktorral

Szent Péter esernyője Színház mindenkinek

Túl a 200 000. nézőn – Folytatódik a Színház mindenkinek misszió

Vass András - fotó: Gyarmati Csaba Zene

Vass András: „A Teremtés zenei anyaga zseniális, sőt tökéletes”

Promóció

Kocsis-Holper Zoltán: „A kortárs zene rólunk szól”

Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.