Romantikus remekművekkel, többek között Schumann és Dvořák örök szépségű versenyműveivel lép a Müpa színpadára szeptember 29-én a Szegedi Szimfonikus Zenekar és az együttest közel negyedszázada vezető, de az ország zenei életének is régóta aktív szereplőjeként ismert Gyüdi Sándor karmester. Ezúttal két kiemelkedően tehetséges fiatal muzsikust hoznak magukkal a Felfedezések sorozatban.
Mindjárt a Felfedezések koncert első műsorszáma csemege: Robert Schumann Jelenetek Goethe Faustjából című oratóriumának nyitánya. A 9. szimfónia és a Don Giovanni zárójelenetének hangnemében, d-mollban írt, de Liszt Faust szimfóniájának jellegzetes hangvételeit is előlegező, izzón szenvedélyes zene jól mutatja, lenne még mit felfedezni a romantikus mester mellőzött alkotásai között is.
A-moll zongoraversenye persze méltán szólal meg rendszeresen a koncerttermekben — ezúttal Kovács Gergely szólójával hallhatjuk. A huszonhét éves muzsikus 2018-ban kapta meg a Junior Prima-díjat, és ugyanabban az évben lett második helyezett a Budapesti Nemzetközi Chopin Zongora versenyen (1. díjat nem adtak ki). Három évvel később már a Liszt Ferenc Nemzetközi Zongoraversenyen végzett a harmadik helyen, pedig viszonylag későn, nyolcesztendősen kezdte zenei tanulmányait.
Tizenkét évesen felvették a Zeneakadémiára, a kivételes tehetségek osztályába, az intézményben 2019-ben diplomázott Nádor György, Eckhardt Gábor, Némethy Attila és Réti Balázs növendékeként, jelenleg doktori tanulmányait végzi.
„A színpadon érzem magam a legjobban, a színpadon tudok érvényesülni, szeretnék adni a közönségnek” — nyilatkozta, és ez az őszinte adni vágyás sugárzik minden hangból, amit megszólaltat a hangszeren.
A romantikus versenymű-irodalom másik emblematikus darabjával, Dvořák Gordonkaversenyével pódiumra lépő Jeongheon Nam csak két évvel idősebb a magyar vendégművésznél: ő 2013-ban diplomázott a Koreai Nemzeti Művészeti Egyetemen, miután befejezte tanulmányait a nagy múltú szentpétervári Rimszkij-Korszakov Konzervatóriumban. Várdai István növendékeként is tanult Mannheimben, majd Pieter Wispelwey osztályában Düsseldorfban, valamint Fenyő Lászlónál Karlsruhéban.
Természetesen a nagyszerű verseny eredmények, rangos fesztiválok sem maradhattak el, ezekből is szép listát tudhat magáénak a dél-koreai művész, aki idén a nyáron megrendezett debreceni Kodály Zenei Versenyen is megmérettette magát. Jeongheon Nam a zenére tette fel az életét, és ha halljuk játékát, látjuk őt magát a színpadon, ahogyan szinte eggyé válik hangszerével, megérthetjük, mi az a varázs, amely fogva tartja.