Március 1-jén és 8-án ismét online koncerttel jelentkezik a Tercett-Trió, valamint az Operaház hozzájuk csatalkozó énekkari és zenekari művészei. A sorozat hagyományaihoz híven jól ismert darabokban és ritkaságokban is gyönyörködhetünk. A közvetítések 20:00 órától láthatóak az Operaház Facebook-oldalán és az Origón.
Az Opera Kórus programjában elsőként Georg Friedrich Händel (1685–1759) Acis és Galatea című operájának egy részlete hangzik el, ezt követően két olyan klasszicista zeneszerző dalai csendülnek fel, akik rajongtak a neves barokk szerzőért. Händel The Flocks Shall Leave the Mountains, Ludwig van Beethoven (1770–1827) Lord Byron skóciai témájú versére komponált Lochnagar, valamint Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Grazie agl’inganni tuoi és Das Bandel című dalait Avvakumovits Györgyi, Somogyi Balázs és Tarnai Dávid adják elő. A folytatásban a maga korában gyakran Mozarthoz hasonlított szerző, Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847) Öt duett szoprán és alt hangra című ciklusát Dunai Éva és Magassy Júlia szólaltatja meg. Az est zongorakísérője: Szirtes Katalin.
Az Opera Zenekar egyik korábbi műsorában már adott ízelítőt Nyikolaj Rimszkij-Korszakov (1844–1908) Vonós-szextettjéből, ezúttal a mű V. tétele hangzik el Bíró Tamás, Müller Mónika (hegedű), Winkler Zsófia, Török Mátyás (brácsa), Baráti Eszter és Rönkös Ildikó (gordonka) előadásában. Az osztrák zeneszerző, Johannes Matthias Sperger (1750–1812) a német nyelvterület legjelentősebb nagybőgőse volt, de Magyarországon is sokat tevékenykedett. D-dúr kvartettjét Biró Zsófia (fuvola), Botos Veronika (brácsa), Nagy Domonkos (gordonka) és H. Zováthi Alajos (nagybőgő) adja elő. Az estet illendő módon Mozart Don Giovanni című operájából vett részletek zárják: Joseph Küffner vonósnégyes átiratát Závodszky Magdolna (I. hegedű), Fahidi Patrícia (II. hegedű), Kondor Péter (brácsa) és Balog Endre (gordonka) tolmácsolásában hallhatják a közvetítés nézői.
A Trió március 8-i, nőnapi kamarakoncertje
Ezen az estén a francia zeneszerzőké lesz a főszerep: Delibes, Ravel és Saint-Saëns művei mellett ritkábban hallható komponisták alkotásait is hallhatják a közvetítés nézői. A műsor 20:00 órától látható a Facebookon és az Origón.
Az Opera Kórus műsorában az elsősorban operáiról és balettjeiről híres Léo Delibes (1836–1891) Le Rossignol (A csalogány) és az impresszionizmust az improvizációval vegyítő André Caplet (1878–1925) Viens! Une flute invisible (Jöjj! Egy láthatatlan síp) című dalát Töreky Katalin adja elő Gjorgjevic Dóra fuvola- és Andrássy-Neuenstein Krisztina zongorakíséretével. A folytatásban a 20. század első évtizedeinek legnagyobb francia zeneszerzője, Maurice Ravel (1875–1937) hangszerkíséret nélküli Trois chansons (Három dal) című ciklusát Mitrasca Rebeka-Asztrid, Pap Nikoletta, Dévényi Judit, Kádár Ágota, Ladjánszki László, Somogyi Balázs, Sebestyén Pál és Forgács Péter tolmácsolásában hallhatja az online közönség.
Az Opera Zenekar művészei szintén megszólaltatnak Ravel-műveket: Vonósnégyesének I. tételét Závodszky Magdolna (I. hegedű), Fenyő Katalin (II. hegedű), Lukács Attila (brácsa) és Zacher Wambach Tibor (gordonka), a Lúdanyó meséi szvit három részletét, valamint az OperaLive-sorozatban gyakran szereplő Camille Saint-Saëns (1835–1921) Danse macabre (Haláltánc) című szimfonikus költeményét Balog Evelin (fuvola), Káli-Fonyódi Fruzsina (oboa), Pálfi Csaba (klarinét), Fábry Bálint (fagott) és Tóth Bálint (kürt) adja elő. A műsorban a francia zenei szcéna egyik kiemelkedő szereplője, a sokoldalú Charles Koechlin (1867–1950) egy műve is helyet kap. Trió fuvolára, klarinétra és fagottra című szerzeménye Scheuring Kata (fuvola), Pálfi Csaba (klarinét) és Bánfi József (fagott) előadásában hangzik el.