Nem csupán a jelmez, de a frizura és a smink is – különösen, ha az extrém vagy történetileg korhű – hozzájárul egy alakításhoz. Ám a fodrásztár amellett, hogy a művészek átlényegülésében fontos helyszín, az igazán bizalmi viszony tere egy színházban.
Akik itt dolgoznak, azoknak nem csupán szakmájukban kell kiválónak lenni, de színháziember-ismeretből is jelesre kell vizsgázni. Makláry Mariann, az OPERA fodrásztárának vezetője 1994 óta dolgozik itt, rengeteg énekes, táncos került a keze alá, sokak pályáját követi egész a kezdetektől. Minden művészt „meg kell tanulniuk”, magyarázza Mariann. Nekik a fodrásztárban pontosan kell tudni, ki mit szeret, kinek mi áll jól, kit hogyan lehet átalakítani, és ami talán a legfontosabb, az, hogy ki meddig hajlandó elmenni, mi az, amit még elvisel – elárulja, a férfiak jóval rugalmasabbak, mint a hölgyek –, ezért jelentenek ők nagy segítséget a jelmeztervezőknek.
Aki követi az OPERA közösségimédia-felületeit, láthatta azokat az igazán intim pillanatokat, amikor Miklósa Erika vagy Bretz Gábor hajával foglalkoztak Mariannék, az asztalokon pedig felfedezhették a TRESemmé termékeit. A márka, amely az idei évadtól az OPERA hivatalos hajápolás támogatója, komoly teszten bizonyult kiválónak, hiszen amellett, hogy a színpadi frizurának legalább három órát kell kitartani makulátlanul, nem ritkán erős fizikai igénybevételnek kitéve – gondoljanak csak, kedves olvasók, a balettművészek ugrásaira, forgásaira –, a művészek saját hajának sem árthatnak. A termékek a rögzítő lakktól – fun fact: ebből fogy a legtöbb, egy évadban mintegy hétszáz flakon – a hővédőig sikerrel teljesítették a próbafázist minden feladatban, műfajban, erősségben és hajtípusban, saját hajban, pótlásban és parókában, de még az egyre inkább elterjedő szintetikus műhajak tekintetében is. Sőt, ahogy Mariann elárulja, vannak művészek, akik már otthon is erre a márkára cserélték samponjaikat, balzsamjaikat.
És ezt a cserét bárki megteheti, hiszen a termékek a drogériában is elérhetők. A márka jelentős múltra tekint vissza, 1948-ban alapította Edna L. Emme, aki a fodrászüzletben szerzett tapasztalataira építve alkotta meg a TRESemmé termékeit. Az Egyesült Államokban hajformázó termékeiben piacvezetők, Magyarországon pedig 2020 óta vannak jelen, és azóta ezen a meglehetősen telített piacon is komoly részesedést szereztek. Nem véletlen a népszerűség, hiszen a termékskála kialakításának és természetesen a mögötte álló kutatások fókuszában a haj sokfélesége áll. A TRESemménél hisznek abban, hogy mindenki tudja, milyen frizura áll neki jól, és ha ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő professzionális minőségű termékek, bárki képes azt otthon is elkészíteni. Ha pedig e jelzők tulajdonosát a magyar kultúrában keressük, egyértelműen az OPERA jut eszünkben, magyarázza a kapcsolódási pontot Molnár Zsófia, az Unilever kelet-európai szépségápolási üzletágának vezetője.
Az intézmény vezetősége a korábbi, Unilever-márkákat érintő eredményes együttműködések után nyitott volt a közös munkára, de a végső szót azoknak kellett kimondani, akik a termékeket használják. Így Zsófia és munkatársai kaptak a fodrásztárból egy szép hosszú terméklistát, megkeresték azok TRESemmé-megfelelőit, és Mariannék rendelkezésére bocsátották. A harmincnál több tétel között a stylingtermékek mellett samponok, balzsamok és pakolások is szerepeltek, amelyek mind bizonyították, hogy ezzel az unikális kollaborációval minden fél nyerhet.
Az OPERA a világon az első operaház, amellyel a TRESemmé együttműködik, árulja el Zsófia, és hozzáteszi, a projekt annyira inspirálónak bizonyult az Unileveren belül, hogy már több országból érdeklődtek iránta, követendő példát mutatva egy globális nagyvállalat lokális kollaborációjára és a művészetek támogatására.