A zeneipar egyik legfontosabb egyetemén, a Berklee College-ban összeszedték, mi szükséges ahhoz, hogy az előadók karrierje ne csak beinduljon, hanem fejlődjön, emelkedjen, és folyamatosan érdeklődés övezze a művészt.
Maradj benne a körforgásban!
Az állandóan változó zeneipar minden területén elenegedhetelen, hogy figyeljük a híreket, a megfelelő információkkal rendelkezzünk. Ismerni kell a trendeket, az ízlés változását, a niche piacokat, a disztribúció változásával együttjáró új platformokat, ebbe pedig időt, energiát és pénzt is kell fektetni.
Ismerkedj!
A személyes brand építéséhez a zeneipar minden területén elengedhetetlen a network: ismerkedni kell, és a kölcsönösen értékes kapcsolatokat fenn kell tartani. A kapcsolatépítés nem a stúdióban történik. Az online jelenlét ma már alapvető, de nem elég, hanem el kell menni rendezvényekre, konferenciákra, vásárokra, fesztiválokra. Az is hasznos, ha a új és régi ismerőseinkről listát készítünk: kivel miért érdemes professzionális kapcsolatban maradnunk.
Fektess be a jövődbe!
A zeneiparban is elengedhetetlen a tapasztalatszerzés. A gyakornoki pozíciókban a szakmai gyakorlat megszerzése mellett elindulhat a kapcsolatépítés, meg lehet ismerni az adott terület érdekes és kevésbé vonzó oldalát is. Ha valaki anyagilag megengedheti magának a külföldi gyakornokoskodást vagy ösztöndíjjal tud utazni, semmiképp ne hagyja ki a lehetőséget.
Légy tisztában a képességeiddel!
Érdemes számba venni, mi az, ami egyedivé és különlegessé tesz, mik azok a tulajdonságok és képességek, amelyek megkülönböztetnek bennünket a versenytársaktól. Egy zenésznek tudni kell improvizálni, gyorsan váltani, ügyelni a részletekre, csapatjátékosként és vezetőként viselkedni, jó szervezési, projektmenedzselési és logisztikai képességgel kell rendelkezni.
Maradj agilis!
A zene- és szórakoztatóiparban nincsenek bevált receptek és garanciák. Nem biztos a fix fizetés, az élethosszig tartó siker, de elhivatottság nélkül semmi sem érhető el. Meg kell azzal barátkozni, hogy gyorsan kell reagálni, agilisnak kell lenni, el kell fogadni, hogy lehetőségtől lehetőségig gondolkodjunk, sőt akár azt is, hogy a zene hosszabb-rövidebb ideig csak mellékvágány legyen, a főállás pedig valami egészen más, akár zenével nem is kapcsolatos pénzkereset.
(Via Berklee)