Nagy lemezbolt-hálózatok zártak be az utóbbi időben, egyre nagyobb teret hódít a letöltés, a streaming, de úgy tűnik, a CD-t sem szabad elfelejtenünk.
Te csak hallgass! De hogyan? Mesterházi Gábor megmondja!
Leginkább azért nem, mert az online szolgáltatóknál nem minden található meg, különösen a ritkaságok elérhetetlenek. És azért sem, mert a koncerteken jól fogynak a CD-k – ráadásul vannak popzenészek, aki az arénakoncertek jegyeit a hanganyaggal együtt árulják, a vásárló pedig választhat, hogy azt fizikailag postázva vagy e-mailben küldve kéri. Aztán ott vannak a különböző magazinok, amelyekhez szintén csomagolnak CD-ket.
Az 1996 óta megjelenő prémium magazin, a Gramofon hanglemezkiadással és hanglemeziparral foglalkozó blogjában rendszeresen olvashatnak a klasszikus és jazzlemezek legjobbjairól.
A Nielsen Music Canada felmérése szerint az online zeneáruházak forgalma csökken, a letöltött dalok menyisége összességében alacsonyabb, mint az eladott CD-ké. A klasszikus zenénél ez különösen igaz, és valószínűleg összefüggésben van azzal is, hogy ennek a műfajnak a közönsége idősebb, mint az épp aktuális mainstream popzenét hallgatóké.
(Via CBC)