A rangos, The Art Newspaper közzétette az elmúlt hónap legértékesebb múzeumi gyarapodásainak listáját. Az öt kiemelt műtárgy között szerepel Van Dyck Stuart Mária Henrietta esküvői portréja című festménye, melyet a Szépművészeti Múzeum vásárolt a Christie’s árverésén, igaz, korábban, de a tranzakció nyilvánosságra hozatala alapján márciusi eredménynek számít.
A toplistán szerepel még egy 18. századi festmény, a Csendélet makrélával, Anne Vallayer-Coster munkája, amelyhez a texasi Kimbell Art Museum jutott hozzá még az őszi TEFAF vásáron, New Yorkban, ismeretlen összegért. 20 millió dollár körüli áron vásárolta meg a MoMA a brazil modernizmus egyik főművét, Tarsila de Amaral Holdját, amely 1928-ban készült, és nemrégiben szerepelt a művész életműkiállításán, melyet éppen a New York-i múzeum rendezett.
Az amszterdami Van Gogh Museum Camille Pissarro 91 rézkarcát vette meg Samuel Josefowitz gyűjteményéből, közte a művész késő önarcképét. Van Gogh Pissarrót tekintette mesterének, így helye van a múzeum anyagában, 24 lapot már ki is állítottak 14 másik mellett, amely korábban került a gyűjteménybe. A tranzakció ára nem ismert. A J. Paul Getty Museum 20 művész 104 üvegalapú hologramjával gyarapodott, a New York-i C-Project műhellyel együttműködve.
És ebben a sorban szerepel Anthony van Dyck 1641-ben készült portréja, amelyet a lap a Szépművészeti Múzeum legdrágább vételeként említ, arra is kitér, hogy a vétel a Christie’s decemberi régi mesterek aukcióján történt és jelenleg egy kisebb kiállításon látható a múzeum újonnan felújított Leonardo-termében.
(Via Museum Café)