Programajánló – 2018. március 26.-április 1.

Kele Brigitta

Ettől a héttől kezdve csak kapkodhatjuk a fejünket, és sakkozhatunk a programokkal, hiszen indul a Budapesti Tavaszi Fesztivál. A jó és még jobb koncertek dömpingjét növeli a húsvét, és az ünnephez illő hangversenyek. 

március 26.

Baráti, Várdai és a Budapesti Vonósok

Baráti Kristóf – fotó: Marco Borggreve

A Budapesti Vonósok Kamarazenekar idei Akadémiai bérletének műsorában olyan művekkel frissíti zenekari repertoárját, amelyek eredetileg kamaraegyüttesre íródtak, de nagyszerűen szólnak kamarazenekari előadásban is. Az együttes neves szólistákat kért fel idei sorozatára: márciusi koncertjükön Baráti Kristóf és Várdai István Haydn egy-egy versenyműve mellett Mozart hegedűre és brácsára írt Sinfonia concertantéját adják elő, melynek érdekessége, hogy a brácsaszólam Várdai István csellóján hangzik el.

mikor: 19.30; hol: Zeneakadémia; mennyi: 2800-5800 Ft; további információ

március 27.

Brahms 185

A Rádiózenekar szólistáinak sorozatában ezúttal Király-Lugosi Veronika hegedül, Somodiné Keresztes Rita gordonkázik, Granik Anna zongorázik, a műsoron F.A.E. “Frei Aber Einsam” szonáta, a d-moll szonáta Op. 108. és a c-moll trió Op. 101. hallható-

mikor: 19.00; hol: Magyar Rádió Márványterme; mennyi: ingyenes; további információ

Schubert a Kodály Filharmonikusokkal

Mi történik Debrecen kulturális életében? Olvassa blogunkat!

Gloria in excelsis deo címre hallgat a Somogyi-Tóth Dániel vezette debreceni együttesek koncertje, ami Schubert előtt tiszteleg olyan szólistákkal, mint Rendes Ágnes, Busa Gabriella, Biri Gergely, vagy Jekl László. Az esten az Esz-dúr mise mellett az a III. (D-dúr) szimfónia is felcsendül, amit Schubert mindössze néhány nap alatt komponált, és amit műveinek nagy részéhez hasonlóan csak a szerző halála után mutattak be.

mikor: 19.30; hol: Kölcsey Központ, Debrecen; mennyi: 1800 / 2500 Ft; további információ

március 28.

Grigorij Szokolov zongoraestje

Grigorij Szokolov fotó: Felvégi Andrea

Széles repertoárja Bachtól Schönbergig terjed, a zene értelmezésének komolysága és eredetisége, előadásmódjának pontossága mind a közönséget, mind a kritikát megragadja, bárhol is játszik. Interpretációjának sajátossága, hogy kevés pedált használ, billentéstechnikája elsőrendű, a zongorából a hangok mérhetetlenül sok variációját csalja ki. Játéka költői és egészen egyéni megoldásokban is bővelkedik, előadásában a legismertebb darabok is meghökkentően újnak hatnak.

mikor: 19.30; hol: Müpa; mennyi: 5000-14000 Ft; további információ

március 29.

Händel: Messiás

A művet nem kell bemutatni, és a fiatal előadók neve sem ismeretlen a klasszikus zene iránt érdeklődők körében: Horti Lilla, Kiss Judit Anna, Kéringer László, Jekl László, valamint az Ars Nova Sacra Énekegyüttes és a Concerto Kamarazenekar. A koncertet Cser Miklós dirigálja.

mikor: 19.00; hol: MOMKult; mennyi: 500-2900 Ft; további információ

Dubóczky Gergely és a PFZ

A Megváltó hét szava a keresztfán Haydn hatalmas életművének a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolható, egyik legfigyelemreméltóbb, egyszersmind egyik leggyakrabban játszott vokális alkotása. Az 1787-ben létrejött, Krisztus szenvedéstörténetét feldolgozó passiót később a zeneszerző vonósnégyessé és oratóriummá is átdolgozta. A dirigens nem más, mint az Alba Regia Szimfonikus Zenekar frissen kinevezett vezető karmestere.

mikor: 18.00; hol: Kodály Központ, Pécs; mennyi: 2990-4990 Ft; további információ

március 30.

Mindent a Budapesti Tavaszi Fesztiválról: programok, hírek, érdekességek, ajánlók, interjúk, riportok tematikus blogunkban

Liszt: Szent Erzsébet legendája

Liszt Ferencet már weimari évei alatt erősen foglalkoztatta a magyar királylány és bajor hercegasszony életének története. 1861 őszétől egyre több időt töltött Rómában, ahol figyelme az egyházi zene felé fordult. A következő évben fejezte be első oratóriumát, a Szent Erzsébet legendáját. A címszerepben a Kolozsvári Magyar Operából induló Kele Brigittát hallhatjuk, aki a múlt évadban a New York-i Metropolitan Bohémélet-előadásainak is közreműködője volt.

Budapesti Tavaszi Fesztivál

mikor: 19.00; hol: Müpa; mennyi: 2900–7900 Ft; további információ

március 31.

Danyiil Trifonov zongoraestje

Danyiil Trifonov: „Túl sok időt töltök gyakorlással”

A fiatal zongoristanemzedék egyik legfényesebb csillaga, a huszonhat éves Danyiil Trifonov immár nem csak ígéret. Martha Argerich szerint amit Trifonov „a kezével művel, az egyenesen technikai csoda! Az érintése egyszerre lágy és démoni. Soha nem hallottam ehhez foghatót.”

Budapesti Tavaszi Fesztivál

mikor: 19.30; hol: Zeneakadémia; mennyi: 3500-9900 Ft; további információ

április 1.

Húsvéti orgonaest

A templom orgonáján Bán István játszik.

mikor: 18.00; hol: Budavári evangélikus templom; mennyi: ingyenes

A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar

A Jézus feltámadása és mennybemenetele Telemann kései korszakának egyik ékköve. Az érzelmes, kifejező áriákban, nagyszabású, pompás kórusokban gazdag kompozíció az átmeneti stílus reprezentatív alkotása: bő évtizeddel Johann Sebastian Bach halála után, 1761-ben mutatták be, abban az évben, amikor Haydn elfoglalta másodkarmesteri pozícióját Kismartonban. Az oratóriumot – figyelmeztet egy elemzője – azonban hiba volna Bach kantátáihoz vagy passióihoz mérni. Telemann stílusa immár egy másik Bach, Carl Philip Emanuel zenei nyelvéhez áll közelebb, aki történetesen a keresztfia is volt.

Budapesti Tavaszi Fesztivál

mikor: 19.00; hol: Zeneakadémia; mennyi: 2000-5900 Ft; további információ