• Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Közvetítések
  • Magazin
  • Rádió
  • Papageno Klasszik
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Színház Címlap

„Az együttműködés hívei vagyunk” – megnyitott a Theaterkunst budapesti bemutatóterme

Szerző: Rácz Ráchel2021. október 28.
Facebook Twitter E-mail
Andrea Peters - fotó: Catherine Lieser
Andrea Peters - fotó: Catherine Lieser

A világ egyik legnagyobb hagyományú jelmezkölcsönző cége, a Theaterkunst mostantól a hazai díszlet- és jelmeztervezők számára is megnyitotta kapuit Budapesten.  A Paulay Ede utcai bemutatóteremben lehetőség van helyben jelmezeket kiválasztani, amelyeket a színészek és színésznők fel is próbálhatnak. Korábban többek között Meryl Streep, Jeremy Irons, Brad Pitt vagy Anya Taylor-Joy filmjeihez is választottakmár jelmezeket ebből a gyűjteményből.Andrea Petersszel, a berlini anyacéggel szorosan együttműködő Theaterkunst Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

– Mikor nyitotta meg budapesti bázisát a Theaterkunst? Miért esett a választásuk Varsó után a magyar fővárosra?

– A pandémia miatt a tervezett 2020-as nyitást sajnos egy teljes évvel el kellett halasztanunk. Izgalmas időszak elé tekintünk, rendkívül lelkesek vagyunk, és nagy öröm számunkra, hogy jelen lehetünk ebben a színes kultúrájú, nyitott városban, amely komoly filmes hagyományokkal és pezsgő filmélettel rendelkezik.

Magyarország – és mindenekelőtt Budapest – a filmesek, ezen belül is leginkább a nagy nemzetközi produkciók egyik kedvenc helyszíne. Hatalmas stábok, nagyszerű szakemberek dolgoznak itt, gyakran visszatérően. Nem egy olyan csapatról tudunk, amely rendszeresen visszajár Budapestre a kitűnő helyszínek, a kellemes hangulat és a jó lehetőségek miatt. Ebből adódóan a jelmeztervezők részéről is nagy az igény arra, hogy a helyszínen is számíthassanak szakértelmünkre. 

– Hogyan képzelik el a cég hazai működését?

– Jelenleg berlini kollégák és jelmeztervezők érkeznek egy időre, hogy a segítségükkel a lehető legjobban teljesíthessük a hozzánk érkező igényeket, megbízásokat és együttműködéseket. Hosszú távon helyi magyar csapattal tervezünk.

Jelmezek a Vezércsel című sorozatból - forrás: Theaterkunst
Jelmezek a Vezércsel című sorozatból – forrás: Theaterkunst

– Milyen magyar filmekben vagy Budapesten forgatott nemzetközi produkciókban dolgoztak az utóbbi időben?

– Például jelmezeket kölcsönöztünk Enyedi Ildikó filmjéhez, A feleségem történetéhez, A milliárd dolláros forráskód című Netflix-produkcióhoz vagy az Eldorado KaDeWe című német minisorozathoz.

– Az 1907-es alapítású Theaterkunst nagy múltra tekint vissza. Hogyan gyarapodott a kezdetekben a gyűjtemény?

– Egy jelmezimádó üzletember hozta létre a céget, aki rendkívüli elhivatottsággal szervezett mindent. A Theaterkunst kezdeti állománya a legkülönfélébb forrásokból származott. Egy színház például eladta a jelmeztárát, vagy idősebb hölgyek eladományozták a már feleslegessé vált ruháikat. Később aztán nemzetközileg elismert, vezető márkává vált, számos szakemberrel. A cég olyan legendás filmekhez kölcsönzött jelmezeket, mint például a Metropolis, A kék angyal, a Sissi vagy a Ben-Hur. Manapság a gyűjtemény produkcióktól vásárolt jelmezek, magánszemélyektől vásárolt ruhák, általunk készített, produkcióknak bérbe adott jelmezek és adományok révén gyarapodik.

Jelmezek - forrás: Theaterkunst
Jelmezek – forrás: Theaterkunst

– Rengeteg régi, akár 60-70 éves ruhával is rendelkeznek. Ezek az antik darabok is kölcsönözhetők, vagy inkább „múzeumi megőrzés”alatt állnak?

– Számos több évtizedes jelmezünk van. Ezek egy részét rendelkezésre bocsátjuk kiválasztott produkciók számára, de vannak olyan darabok is, amelyek annyira bonyolult megmunkálásúak, hogy már nem kölcsönözzük őket, mert túl nagy a veszély, hogy károsodnának. Ezek a berlini központunkban vitrinekben vannak kiállítva, vagy pedig speciális helyiségben tároljuk őket.

– A berlini központ szakkönyvtárral is rendelkezik. Mi ennek a fő rendeltetése?

– Igen, Berlinben van egy hatalmas történeti szakkönyvtárunk 4800 kötettel. A kézikönyvtár könyv- és katalógusgyűjteménye három évszázad illusztrációit kínálja, köztük kézzel színezett képeket és bekötött folyóiratokat a világ minden tájáról. Ezzel a történelmi gyűjteménnyel páratlan lehetőséget kínálunk ügyfeleinknek a kortárs és a történelmi jelmezekkel kapcsolatos információk és inspirációk megszerzéséhez. De természetesen a csapatunk is használja a könyvtárat, hogy felkészüljön a közelgő produkciókra, és megfelelő szakértelemmel álljon a jelmeztervezők rendelkezésére.

Jelmezek - forrás: Theaterkunst
Jelmezek – forrás: Theaterkunst

– Együtt választják ki a jelmezeket az ügyfelekkel, vagy már konkrét elképzelésekkel, listával, tervvel érkeznek önökhöz?

– Ez változó. A jelmeztervezőknek magától értetődően egészen konkrét elképzeléseik vannak, amikor eljönnek hozzánk. Természetesen mindig nagy segítség, ha például előre megkapjuk a vizuális koncepciót megmutató úgynevezett moodbookot, hogy ennek megfelelően készülhessünk fel, és szükség esetén előzetesen válogathassunk. A gyűjteménnyel dolgozó csapatunk természetesen a kollekció legkülönlegesebb részeit is ismeri, és tudják, hol kell keresni. Az együttműködés hívei vagyunk, és mindenben szívesen segítünk, amiben tudunk, mert a nagyszerű eredményeket közös munkával lehet elérni.

interjú színház theaterkunst
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésFassang László: „César Franck alapozta meg a modern 20. századi orgonazenét”
Következő bejegyzés A legújabb olasz filmekkel telhet a november

Ajánlott Bejegyzések

Isteni végjáték - forrás: Átrium/Pribék Nóra
Intermezzo

Londonban vendégszerepelt az Átrium Isteni végjátéka

2023. január 31.2 perc olvasás
Párterápia 150. - forrás: Orlai Produkció
Intermezzo

150. előadásához érkezik a Párterápia

2023. január 31.1 perc olvasás
Gurubi Ágnes - fotó: Bazánth Ivola
Így írunk mi

Így írunk mi – Új blog indul a Papagenón

2023. január 31.4 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Az almafa virága - forrás: Vertigo Promóció

Tiltott szerelem Budapesten – Érkezik Az almafa virága a mozikba

Promóció

Felelős hitelességgel – Homonnay Zsolt a Mária főhadnagy rendezéséről

Mentorok - forrás: Déryné Program Színház mindenkinek

„Meglepő volt, milyen sokan akarnak drámát írni Magyarországon!”

Szent István Filharmonikusokat Záborszky Kálmán vezényli - forrás: Szent István Filharmonikusok Promóció

Petőfi, Kacsóh Pongrác és Lajtha László előtt tiszteleg a Szent István Filharmonikusok koncertje

Keller András - fotó: Emmer László Promóció

Hallgassunk Schubertet! – Tematikus nappal kezdi az évet a Concerto Budapest

Promóció

Sok hűhó semmiért – A BDZ-műhely újabb összművészeti produkciója

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.