Miközben Európa operaházai sorra nyitják meg kapuikat a 2016/17-es szezon kezdetén, Olaszországban lassan véget ér az előző évad.
Blogok
Simándy Józsefről már mindent leírhattak, ami leírható. Életében megjelent (ön)életrajzi könyve, néhány éve pedig fia gyűjtötte össze válogatott interjúit.
Mielőtt felháborodottan visszautasítanánk a címben szereplő provokatívnak szánt kérdést, érdemes végigtekinteni a Mozart játszásunk elmúlt másfél évszázadán.
Évszázadok óta él egy sztereotípia a bohém, nagylábon élő komponistákról. Akadnak ilyen alkotók, de azért derék családapákat is találni.
Augusztus 5-én ismét hazánkba a Les Ballets de Monte-Carlo, Jean-Christophe Maillot Rómeó és Júliáját láthatják az érdeklődők.
Az egész évadban dolgozó operaénekesek éppúgy várják a nyári szabadságot, mint bárki más. Érdemes körülnézni, hogyan töltötték a művészek szabadidejüket.
A Syriarte elnevezésű nyári komolyzenei fesztivált Nicolaus Harnoncourt elképzelései szerint alapították 1985-ben, Grazban.
A nürnbergi mesterdalnokok 1910. április 22-i előadásának szenzációja Fritz Feinhals Hans Sachs helyett Kubisch Hippolita kartáncosnő lett.
Richard Strauss operai életművének fele szinte sosem kerül színpadra. A biztos sikerrel kecsegtető trió mellett a színházak csak időnként színesítik a repertoárjuk.
Operát írni kőkemény üzlet. Manapság nem olyan időket élünk, hogy bárki évekig bíbelődjön egy partitúrával, hogy aztán a kész mű ne kerüljön színre.