Érdemes egy Mozart-Haydn-hangversenyért elutazni Kismartonba? Ha a fenntarthatóságból indulunk ki, aligha. Ha viszont adódik egy alkalom, pl. egy potya jegy, akkor már legalább a kérdést érdemes feltenni.
Címlap
Featured posts
Halász Péter az idei szezontól első vendégkarmesterként tér vissza az Operaházba, továbbra is megosztva idejét Budapest és Düsseldorf között.
A Cziffra Fesztivál meghívására február 19-én ad szólóestet a Zeneakadémia Nagytermében az orosz-amerikai zongoraművésznő, Olga Kern.
Az Enyhe katarzis legutóbbi adásában Gryllus Samu zeneszerző, a Bécsi Zene- és Előadóművészeti Egyetem tanára volt Szatmári Róbert vendége.
A Magyar Állami Operaház januárban mutatja be Dvořák Ruszalka című művét. A darabhoz fűződő személyes viszonyáról és a színpadra állítás mikéntjéről a rendezőt, Szikora Jánost kérdeztük.
Tóth-Vajna Zsombor néhány éve kezdett el vezényléssel foglalkozni, és legközelebb január 19-én láthatjuk karmesterként a Karmelita kolostorban.
Az International Classical Music Awards zsűrije 2024-ben 16 kategóriában díjazta a legjobb klasszikus és kortárs zenei lemezfelvételeket: a magyar együttes a legjobb barokk vokális felvétel díját nyerte el.
Harmadik alkalommal kapta meg az Artisjus elismerését, ezúttal zeneszerzőként. Szendőfi Péter világhírű, Magyar Arany Érdemkereszttel kitüntetett dobművésszel frissen megjelent lemezeiről, zeneszerzésről és tanításról, valamint a klasszikus ütőhangszerekkel való kapcsolatáról is beszélgettünk.
Marcus Creed január végén a Haydneum meghívására előbb Székesfehérváron, majd Budapesten vezényli legkedvesebb Bach-művét, a h-moll misét.
Minden remekmű teljes emberi világokról ad képet – vallja Kelemen Barnabás, aki 2024. január 26-án a Müpában, 27-én pedig a pécsi Kodály Központban Paganini I. hegedűversenyét adja elő a Pannon Filharmonikusokkal, Kesselyák Gergely vezényletével.