• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Budaörsi Latinovits Színház Film Színház Könyv

Beszélnünk kell Kevinről! – olvasópróbát tartottak Budaörsön

Szerző: Papageno2023. március 3.
Facebook Twitter E-mail
Beszélnünk kell Kevinről! olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel
Beszélnünk kell Kevinről! olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel

Lionel Shriver világhírű regényéből készül a Budaörsi Latinovits Színház legújabb bemutatója. A Beszélnünk kell Kevinről című előadást Berzsenyi Bellaagh Ádám rendezi Pelsőczy Rékával a főszerepben, aki három remek rendezése, az Álarcosbál, a Születésnap és a Vadászat után most először dolgozik színésznőként a budaörsi társulattal.

Az előadás alapjául szolgáló, azonos című könyv, Lionel Shriver amerikai írónő 2003-ban megjelent, majd Orange-díjjal kitüntetett regénye a mai napig betonszilárd tabukat feszeget: a gyerekvállalás előtt álló nők félelmeit és az anyai szeretetre való képtelenséget. Főszereplője, Eva nem igazán akart anya lenni. Főleg nem egy olyan fiúé, aki 16 évesen úgy vonul be az amerikai történelembe, mint az első tinédzser, aki számszeríjjal gyilkolta meg hét iskolatársát, egy menzai dolgozót és az egyetlen tanárt, aki valaha kedvelte őt.

Két évvel később Eva megpróbál rendet tenni a benne lévő káoszban, és kegyetlenül őszinte levélírásba kezd elidegenedett férjéhez. Eva, aki egész életében képtelen volt megbékülni az anyasággal járó áldozatokkal, most attól fél, hogy a saját fia iránt érzett ellenszenve felelős a tragédiáért.

Beszélnünk kell Kevinről! olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel
Beszélnünk kell Kevinről!
olvasópróbája – Fotó: Borovi Dániel

Az előadást rendező Berzsenyi Bellaagh Ádám figyelmét Németh Nikolett dramaturg hívta fel a regényre még évekkel ezelőtt, akire nagyon nagy hatással volt mind a könyv, mind a belőle készült, 2011-es film Tilda Swintonnal és Ezra Millerrel a főszerepben. Mint a rendező az előadás olvasópróbáján elmondta, a filmet a mai napig nem látta, és már nem is nézi meg a bemutató előtt, azonban a regény számára is meghatározó volt. Rögtön tudta, hogy ebből az izgalmas szövegből színházat szeretne csinálni, azonban sokáig gondolkodtak a megfelelő narratív formán.

„A Beszélnünk kell Kevinről egy nő nagyon személyes és nagyon mély vallomása a saját fiáról és a saját szülővé válásáról. Arról, hogy mit jelentett számára az anyaság a fia fogantatása előtt, majd azután. Az egész történetet egyetlen nézőpontból, az anyáéból ismerjük meg, ezért az egésznek van egy elképesztően személyes érzete. Sokat törtük a fejünket, hogyan lehetne ebből színházat csinálni, de azt hiszem, rájöttünk. Elöljáróban annyit mondhatok, hogy ez nem egy konvencionális adaptáció lesz” – mesélte a készülő előadásról az olvasópróbán Berzsenyi Bellaagh Ádám.

Beszélnünk kell Kevinről! olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel
Beszélnünk kell Kevinről!
olvasópróbája – Fotó: Borovi Dániel

„Ez egy levélregény. A leveleket Eva, Kevin anyja írja, vagyis az ő perspektívájából látjuk az egész történetet a fiú születése előtti időktől odáig, sőt, még azon is túl, hogy Kevin tömeggyilkosságot követ el a középiskolájában és megöl kilenc embert. Ádámmal egymástól függetlenül rájöttünk, hogyan lehetne adaptálni ezt a regényt, és ez lett a kiindulópontunk.

A film nem vette át az eredeti szövegből az anya perspektíváját, nem használta Eva kegyetlenül őszinte hangját és az ő nagyon intim narrációját, pedig szerintünk ez az, ami igazán fontos a szövegben, sőt, tulajdonképpen ez a lényege. A mi szövegkönyvünkben Eva a narrátor, ő meséli el a saját szemszögéből a történteket. Ezt mi egy kicsit még meg is bonyolítottuk, mert megkettőztük az elbeszélőt.” – avat be a részletekbe az előadás dramaturgja, Németh Nikolett.

Beszélnünk kell Kevinről! olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel
Beszélnünk kell Kevinről! olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel
Beszélnünk kell Kevinről!
olvasópróbája - Fotó: Borovi Dániel
« ‹ / 9 › »

Pelsőczy Réka, aki Evát játssza majd az előadásban, most először dolgozik színésznőként a budaörsi társulattal három rendezése, az Álarcosbál, a Születésnap és a jelenleg is műsoron lévő Vadászat után. Ő maga tíz évvel ezelőtt olvasta először az előadás alapjául szolgáló regényt. Régóta motoszkált benne, hogy kezdenie kellene valamit ezzel az anyaggal, de nem talált olyan dramaturgot, aki színdarabbá formálta volna a szöveget.

Mint az olvasó próba után elmondta, nagyon tetszik neki a készülő előadás szövegkönyve és nagy örömmel tölti el az is, hogy újra Budaörsön dolgozhat. „Ma reggel, amikor jöttem az olvasópróbára, úgy éreztem, hazajövök. Jó érzés az is, hogy nem én rendezem ezt a darabot, hanem most színészként lehetek azokkal, akikkel korábban együtt dolgoztam itt. Az pedig különösen izgalmas nekem, hogy két egykori tanítványom is köztük van, Böröndi Bence és Fröhlich Kristóf. Hogy az előadásban Kristóf lesz a fiam, különösen megdobogtatja a szívemet” – mondta Pelsőczy Réka, aki számára nőként, anyaként és színésznőként is nagyon izgalmas és fontos feladat Eva szerepe.

A Beszélnünk kell Kevinről bemutatója április 22-én lesz, az előadásban Pelsőczy Rékát, Hartai Petrát, Fröhlich Kristófot, Ilyés Róbertet, Böröndi Bencét, Takács Katalint és Koós Boglárkát láthatjuk majd.

bemutató adaptáció pelsőczy réka olvasópróba budaörsi latinovits színház budaörs Berzsenyi Bellaagh Ádám beszélnünk kell kevinről
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésTakács-Nagy Gábor: „A keresztnevükön szólítom a zenészeket”
Következő bejegyzés Ingyenes online filmszemle díjnyertes magyar filmekkel

Ajánlott Bejegyzések

Bakos-Kiss Gábor
Intermezzo

Bakos-Kiss Gábor marad a Győri Nemzeti Színház igazgatója

2023. március 29.2 perc olvasás
Otto Kubel: A Libapásztor lányka (illusztráció)
Bartók Tavasz

Klasszikus olvasmányaink és a velük kapcsolatos tévhitek

2023. március 29.7 perc olvasás
Jégmadár - forrás: Shutterstock
ZÖLD+KULT

Víz-Hangoké lesz a főszerep a IX. Nemzetközi Környezetvédelmi Filmfesztiválon

2023. március 29.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Kurt Elling - forrás: BJC Promóció

Kurt Elling klubkoncert és további százötven program a Budapest Jazz Clubban tavasszal

Kemény Zsófi - fotó: Gálos Mihály Samu Promóció

Kávékantáta a Három Hollóban

Shirley Valentine - Balsai Móni - forrás: Centrál Színház Promóció

Ők a 2023-as MOST FESZT díjazottjai

Promóció

Új szakma született – A videójáték-zene meghökkentő története – II.

Káel Csaba, Herboly Domonkos, Zsoldos Dávid és Kovács Géza NFZ 100

100 éves a Nemzeti Filharmonikus Zenekar – Új sorozat indul a Papagenón

Budapesti Strauss Zenekar Promóció

Tavaszi keringővarázs – A Budapesti Strauss Zenekar koncertje a MOMkultban

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.