• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • ISON blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • NFZ 100
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Müpa magazin Zene Címlap

Szonja Joncseva: „Nem tudom elképzelni, hogy ugyanazt énekeljem egész életemben”

Szerző: Mörk Leonóra2021. november 7.
Facebook Twitter E-mail
Szonja Joncseva
Szonja Joncseva – fotó: Javier del Real

A bolgár szoprán, Szonja Joncseva nevét azt követően ismerte meg a közönség, hogy 2010­-ben megnyerte Plácido Domingo Operalia versenyét. A nagy áttörés után meghódította a világ összes jelentős operaszínpadát, otthonosan mozog a New York­i Metropolitanben, a milánói Scalában, a londoni Covent Gardenben és a berlini Staatsoperben egyaránt. Hozzánk Puccini és a verista szerzők műveiből összeállított műsorral érkezik november 8-án.

– Tanulmányait Plovdivban kezdte, majd a Genfi Konzervatórium következett, ahol 2009-ben szerzett mesterfokozatot. Mit változtatott szemléletén a közeg, amelybe Svájcban belecsöppent?
– Svájc csendes, tiszta, békés, nyugodt ország, megérkezve azonnal megragadott a szabadság légköre. Rögtön úgy éreztem, itt otthonra találtam, és valóban: azóta is itt élünk.

– Egy interjúban nagy nyomatékkal beszél a beskatulyázás káros hatásairól, valamint arról, hogy minden stílust ki szeretne próbálni, a repertoár minden részében jártasságot igyekszik szerezni. Barokk énekesként indult: hol tart most, mi mindent sikerült meghódítania, és mit tervez a jövőben? 

– A barokk zenére William Christie-nek köszönhetően találtam rá, amikor részt vehettem a fiatal énekesek felsőfokú képzése céljából létrehozott Jardin des Voix programjában. Amikor barokkot énekeltem, mindenki azt várta tőlem, hogy csak azzal foglalkozzam. Azután elkezdtem az olasz repertoárt énekelni, és akkor arra kaptam folyamatosan szerepajánlatokat. Én azonban szeretek sokféle dolgot kipróbálni, utálom a rutint. A rutin szerintem egy művész számára gyilkos dolog.

Nem tudom elképzelni, hogy ugyanazt énekeljem egész életemben, számomra ez lehetetlen.

Természetesen az is érvényes megközelítés, ha valaki inkább a stabilitást kedveli, azokat a szerepeket, amelyeket már ismer, amelyekben jó, ezt is meg tudom érteni. Az én megközelítésem azonban más. Átgondoltam, hogy az élet rövid, és egy művész pályafutása még rövidebb. Annyi mindent szeretnék felfedezni, amennyit csak tudok.

– Előfordulhat, hogy pályája egy későbbi szakaszában Wagnert is énekelni fog?

– Hogyne, például Elsát a Lohengrinből, Wagner legolaszabb operájából. Wagner amúgy is az a szerző, aki rendkívüli energiával tölti fel az embert. Valahányszor más stílusban énekelek, olyan fontos hatások érnek, amelyek előre visznek a karrieremben, és művészként gazdagabbá tesznek. Nemegyszer előfordul, hogy a korábban megszerzett tapasztalataimat felhasználom egy későbbi munkámban. Ez segíti elő a fejlődésemet.

– Stilárisan és műfajilag egyaránt nyitott: együttműködött a híres filmzeneszerzővel, Vladimir Cosmával, együtt énekelt Elvis Costellóval és Stinggel. Ugyanazt a hangképzést használja, amikor könnyűzenét énekel, mint a klasszikus repertoárban?

– A két repertoár másfajta technikát igényel, de mivel tinédzserként jazzénekesnő voltam, tudom, abban a műfajban hogyan kell használnom a hangomat, ez nem jelent számomra újdonságot. Hallgatni is szeretem Ella Fitzgeraldot, Barbra Streisandot, Norah Jones-t, ezeket a gyönyörű, érzéki hangú énekesnőket. Mostanában viszont színpadon nem vállalok ilyen jellegű fellépéseket.

– Feleség, két gyermek édesanyja, férje az örmény–venezuelai karmester, Domingo Hindoyan. Mennyi ideje jut a családjára?

– Ha otthon vagyok, igyekszem százszázalékosan anya és feleség lenni. Természetesen az életünkben igen erőteljesen jelen van mind az én munkám, mind a férjemé, ugyanakkor törekszünk rá, hogy minőségi időt töltsünk egymással és a gyerekekkel. Normális, hétköznapi életet élünk, ami szerintem a lehető legegészségesebb egy művész számára.

Ilyenkor tökéletesen el tudunk szakadni a show-business olykor nagyon fárasztó világától, és ezzel válik igazán teljessé az életünk.

A járvány abból a szempontból kedvezően hatott, hogy végre találtunk időt arra, hogy folyamatosan együtt lehessünk, ne kelljen minden héten a világ eltérő pontjain lennünk, különböző feladatokon dolgoznunk. Embert próbáló időszak volt, de ha az előnyös oldaláról szemléljük, nekünk otthon sok kedves és meghitt pillanatot hozott. Szerencsére a mi családunkban senki sem kapta meg a fertőzést, ennek a következményeivel mi magunk nem szembesültünk, sem a környezetünkben, sem a baráti körünkben. Ugyanakkor láttam, milyen megpróbáltatást jelentett mások számára, és milyen károsan hatott a zeneiparra is, ez engem is megviselt érzelmileg.

– Milyen a kapcsolata hazájával, Bulgáriával?

– Igyekszem minden évben hazalátogatni, de ezek az alkalmak sajnos legtöbbször rövidre sikerülnek. Ha otthon vagyok, általában fel is lépek. Nagyon sajnálom, hogy nincs időm egy-egy valódi vakációra Bulgáriában, mert szívesen átélném újra ezt az élményt, de amikor az emberek nyaralni mennek, egy művész általában elfogllalt, fesztiválokra jár, koncerteket ad, azután pedig elkezdődik a pörgős őszi évad.

Az idén szerencsére eljutottam Bulgáriába egy Plácido Domingóval rendezett gálaesten, és kilenc napot tölthettem ott, de ezek jó része kemény munkával telt. Arra koncentráltunk, hogy minden simán menjen a hangversenyen, emiatt sajnos még arra is alig jutott időm, hogy hazalátogassak. Viszont nagyon jó kapcsolatot ápolok a bolgár közönséggel, speciális helyük van a szívemben.

– Budapesten Puccini és olasz veristák áriáit énekli majd. Mit jelent Önnek a repertoár e szegmense?

– A program több zeneszerző számos különböző művéből áll össze, olyan szerepekből, amelyeket már énekeltem, illetve amelyeket a jövőben fogok énekelni. Legutóbb 2019-­ben jártam Budapesten, és most olyan műsorral készültem, amelyben az akkoritól eltérő szerepekben hallhat a magyar közönség. Az áriák egy része kifejezetten híres, mellettük viszont lesznek kevésbé ismertek is, mert számomra mindig öröm a felfedezés.

– Magyarországon az operaház meghívása mellett a miskolci Bartók Plusz Fesztiválon is járt. Milyen emlékeket őriz az országról?

– Öt évvel ezelőtt jártam ott, a fivérem is elkísért. Sajnos, a látogatásom rövidre sikerült, de arra emlékszem, hogy jól éreztük ma­gunkat, nagyon finomakat ettünk, és hogy vettem néhány remek gyógyteát.

– A Müpában most fog először fellépni: mit vár ettől az estétől?

– Hallottam róla, milyen csodálatos a Müpa nagytermének akusztikája. Izgatottan várom, hogy énekelhessek ott, és hogy találkozhassam a közönséggel, mert nagyszerű, ha egy koncertteremnek jó az akusztikája, de még nagyszerűbb, ha tele van emberekkel.

A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.

interjú müpa szoprán operaénekes müpa magazin szonja joncseva
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzészenevaló bőrben nyirok
Következő bejegyzés Straub Dezső a Facebookról tudta meg, hogy leváltották

Ajánlott Bejegyzések

Szvetlana Alekszijevics - forrás: Európa Kiadó
Intermezzo

75 éves Szvetlana Alekszijevics, a Csernobili ima Nobel-díjas szerzője

2023. május 30.5 perc olvasás
Fenyő László
Fesztivál Akadémia

Fenyő László: „A Fesztivál Akadémián egyedülálló szakmai és emberi minőség van”

2023. május 30.4 perc olvasás
JM blog

Budapesten gyűlnek össze júniusban Európa zenei szakemberei

2023. május 29.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Lovagias ügy -forrás: Déryné Társulat Színház

Bakos-Kiss Gábor: „Attól progresszív az előadás, hogy olyan, amilyennek a szerző megírta”

Magyar Nemzeti Táncegyüttes: Szabadság, szerelem! - fotó: Éder Vera Promóció

Petőfiről tánccal – A Magyar Nemzeti Táncegyüttes előadása a Margitsziget színpadán

Kelemen Fanni - forrás: Budapesti Operettszínház Színház

Kelemen Fanni: „Boldog vagyok, hogy ennyi lehetőséget látnak bennem”

Promóció

Színes előadásokkal érkezik az ősz a Pesti Vigadóba

Déryné Fesztivál - Fotó: Fejes Bence Promóció

Több mint 70 ingyenes program a Déryné Fesztiválon

Kovács Dénes - fotó: Kummer János / Opera VEB 2023

Kovács Dénes: „A gyerekek az Operaház színpadán azonnal beleszeretnek a táncba”

Mindaz, ami történt és történhetne - forrás: Thanasis Deligiannis 10. Színházi Olimpia

Tibeti opera, politikai bohózat, kortárs történelem: zene a MITEM júniusi programjában

Hungária Promóció

Jövő nyáron újra összeáll egy koncertre a Hungária a Puskás Arénában

Józan Vivien, Virág Emese és Mráz Nikolett Promóció

Két fiatal tehetséggel ad koncertet Virág Emese zongoraművész

Promóció

Piknikhangulat, életigenlés és önfeledt szórakozás vár a Szeláví! Fesztiválon!

Takács-Nagy Gábor és a MÁV Szimfonikus Zenekar - fotó: Felvégi Andrea Promóció

Különleges koncertekkel zárja az évadot a MÁV Szimfonikus Zenekar

Színház

Homonnay Zsolt: „Nem mérlegelem a rendezői és a színészi kihívást”

Lengyel Tamás - fotó: Lengyel Zsombor Promóció

A Marczin jelentkezik új évaddal a LOUPE Színházi Társulás

Xavier de Maistre Zene

Xavier de Maistre: „Szeretek új, innovatív ötleteket kitalálni”

Szabó Ildikó és Szabó Péter Promóció

Közös születésnapi koncertet ad Szabó Péter és Szabó Ildikó

VEB 2023
Az ActiCity megnyitója - forrás: VEB2023 VEB 2023

Megnyílt az ActiCity Tánc- és Mozgásművészeti Központ Veszprémben

Operaház

Steiner-Isky Annamária: „Új nemzetközi balettverseny van születőben”

Kovács Dénes - fotó: Kummer János / Opera VEB 2023

Kovács Dénes: „A gyerekek az Operaház színpadán azonnal beleszeretnek a táncba”

forrás: World Youth Choir Zene

Újra Magyarországon koncertezik a World Youth Choir

Mészáros Márta és Reviczky Gábor Intermezzo

Mészáros Márta és Reviczky Gábor is életműdíjat kap

Az Ensemble Organum VEB 2023

Liturgikus kórusművek csendülnek fel pünkösdkor a bakonybéli monostorban

A Ruttner-ház - forrás: VEB2023 VEB 2023

Megújult Veszprém ikonikus épülete, a Ruttner-ház

Völgy különszám Művészetek Völgye

Lapozzon bele a Papageno Művészetek Völgye különszámába!

Papageno Klasszik

Debrecentől Veszprémig mutatjuk a programokat a Papageno Klasszikban

Vándorfi László VEB 2023

„Tánc határok nélkül, világszínvonalon” – Interjú Vándorfi Lászlóval

Blokád - forrás: Magyar Mozgókép Díjak VEB 2023

A taxisblokádról és az Erőss Zsoltról szóló film is versenyben a Magyar Mozgókép Díjakért

Művészetek Völgye főtér- forrás: Művészetek Völgye Művészetek Völgye

Régi kedvencek térnek vissza idén a Művészetek Völgyébe

Szöllősi-Nagy András - fotó: Máhl Kornél / Hello Veszprém Balaton VEB 2023

Szöllősi-Nagy András: „A foltok, arányok és a színek révén alakul ki a harmónia”

Gizella Napok, 2022 - forrás: Gizella Napok VEB 2023

Mutatjuk Veszprém és a Balaton-part legjobb májusi programjait

Gyárkert KultúrPark VEB 2023

Megnyílt a Gyárkert KultúrPark Veszprémben

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.