Puccini Itáliájába invitál az Opera új évada, amelyre negyvenféle bérletet kínál az intézmény. A rendhagyó szezonra és a bérletváltásra a korábbiaktól merőben eltérő imázskampány hívja fel a figyelmet.
A cikk eredetileg az Opera
Magazinban jelent meg.
Tizenhat új bemutató – köztük Puccini Manon Lescaut, A Nyugat lánya, Edgar és A fecske című művei – hatvan repertoárdarab, több száz további kapcsolódó program, gálaest, vendégjáték, hazai és külföldi turnék – dióhéjban így foglalható össze a 2018/19-es szezon, amelynek meghirdetését idén is háromhónapos bérletváltási időszak követi:
április 3-tól június 29-ig a Hajós utcai Opera Értékesítési Centrumban, valamint az interneten lehet válogatni a negyvenféle bérletből,
amelyek elnevezései a „Puccini Itáliája” tematikus évad operacímeiből, hőseiből merítenek ihletet. A kínálatban újdonságnak számít a tíz, operai hagyományokat nélkülöző megyeszékhelyre – Békéscsaba, Eger, Kaposvár, Kecskemét, Nyíregyháza, Salgótarján, Szekszárd, Tatabánya, Veszprém, Zalaegerszeg – szánt „Operát az Operából” elnevezésű bérlet, amely a szezon tematikájával összhangban négy-négy előadást hirdet meg 2018 szeptembere és 2019 áprilisa között a helyi színház- és koncerttermekbe. A műsorban egy balett- és egy operagála mellett egy szimfonikus est és Puccini két legnépszerűbb műve, a Tosca vagy a Bohémélet egyike szerepel koncertszerű előadásban.
Magyar balettművész rajzai köszönnek vissza mobilokról, pólókról
A már megszokott és népszerű, a következő évadban csak az Erkel Színházba szóló bérletek közt találhatóak a premierekből vagy az opera- és balettrepertoárból válogató, a hét egy adott napjára összeállított programok, a magyar vagy olasz szerzők műveiből szemezgető, valamint gyermek- és ifjúsági matinékat tartalmazó műsorok, továbbá koncertszerű előadásokat és hangversenyeket egybegyűjtő sorozatok is. A bérletváltók ezzel együtt a bérletben összegyűjtött három-négy előadással megegyező számú jegyet 30%-os kedvezménnyel válthatnak meg a korszerűsítést követően 2019-ben újra nyíló Operaházba, valamint újdonságként
minden bérletkonstrukcióhoz kapcsolódik egy-egy különleges rendezvény is,
amelyre a regisztráló nézők július 2-től féláron tudnak jegyet váltani. Az Opera új évad-bejelentését idén is nagyszabású imázskampány kíséri. Míg a korábbi két, „Ahol kinyílik a világ” és „ElsőSorban” néven ismert kampánytrilógia a művészek és a darabok segítségével a szélesebb közönség megszólítására, a műfajok élményszerűségének és a repertoár megújulásának bemutatására törekedett, az idei elgondolás merőben új irányt tükröz.
Az Operaház korszerűsítése, az Eiffel Műhelyház kialakítása, valamint a 2019-es megnyitásuk miatt kialakult várakozásra utalva egy „teaser” kampány előlegezi meg a közelgő nagy változásokat. Az évad vizuális kommunikációját idén a képgrafika műfaja ihlette, a játszóhelyek arculati színei (Operaház – vörös, Erkel Színház – türkiz, Eiffel Műhelyház – zöld) egyszerű geometriai formákkal hoznak létre letisztult, szimbolikus kompozíciókat, amelyekben már megjelenik a megújuló tipográfia friss betűtípusa. Az évadkampány koncepcióját ezúttal is Turkovics Monika, a vizuális megoldásokat Végh Endre és Fekete Zoltán, a rádióreklámot Ókovács Szilveszter és László Boldizsár jegyzik.