• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Zene Címlap

Arkagyij Volodosz: „Nagy bátorság kell egy hanglemez rögzítéséhez”

Szerző: Ur Máté2019. december 11.
Facebook Twitter E-mail
Arkagyij Volodosz - fotó: Marco Borggreve

Az MVM Koncertek sorában visszatérő vendégként lép a Müpa színpadára Arkagyij Volodosz, aki kerülve minden sztárallűrt, személyes művészi magányából ritkán kilépve vált generációja egyik legjelentősebb előadójává. A zongoraművészt exkluzív interjúban kérdeztük.

– Viszonylag későn kezdett el zongorázni. Nem a zenei pályára készült?

– Először tizennégy éves koromban fordult meg a fejemben, hogy zongoraművész legyek. Zeneiskolába jártam, ahol énekeltem a kórusban, tanultam szolfézst és voltak hangszeres óráim is, de gyerek voltam. Ez az időszak arra való, hogy kinyíljon előttünk a világ, nem hiszek benne, hogy ennyire fiatalon bárkinek is tudnia kellene, hogy milyen hivatása lesz később.

Ide kapcsolódik:
A „zongora Schwarzeneggere”, Arkagyij Volodosz érkezik a Müpába

– Ahogy a választása sokáig nem volt tudatos, úgy azon kevesek közé tartozik, akiknek nemzetközi versenyeredmények nélkül sikerült világkarriert befutniuk. Valóban nem ezen múlik?

– Nincs jogom bármit is mondani a versenyek jelentőségéről, hiszen én magam valóban nem vettem részt egyen sem, de hozzá kell tennem, hogy az én karrierem húsz évvel ezelőtt indult. Más időket éltünk, más volt a közönség és az elvárások is. Abban nem vagyok biztos, hogy ma ezt meg lehet tenni, a legnagyobb tehetségeknek is egyre nehezebb érvényesülniük. Egyszerűen megváltoztak a körülmények.

Arkagyij Volodosz – fotó: Marco Borggreve

– A budapesti koncerten Liszt és Schumann műveit adja elő, hogyan állította össze a programot?

– Számomra a darabok kijelölése még nehezebb feladat, mint eljátszani egy koncertet. Gyakran előfordul, hogy röviddel a hangverseny előtt változtatok, mert az akkori hangulatomnak, az élethelyzetemnek megfelelő műveket szeretem előadni. A hangversenytermek természetesen legalább egy évre előre szeretik megkapni a pontos műsort, ami érthető, hiszen hirdetni szeretnék a koncertet, de én ezt aligha tudom teljesíteni.

– Ugyanígy a személyes élményei határozzák meg azt is, hogy milyen műveket, előadókat hallgat szívesen?

– Rachmaninov és Szofronyickij vannak az elő helyen, de Alfred Cortot és Artur Schnabel zongorajátékát is nagyon szeretem. Ők azok az előadók, akikre gyerekkorom óta példaként tekintek.

– És Horowitz? Kettejüket számtalanszor hasonlították már össze.

– Ez egy marketingfogás, amitől azt hiszem, már nem szabadulok. Két évtizede, amikor elkezdtem a pályámat, azokkal az emberekkel hozott össze a sors, akik Horowitzot menedzselték, valószínű, hogy nekik így egyszerűbb volt. Művészileg teljesen más alkatok, személyiségek vagyunk.

Arkagyij Volodosz – fotó: Marco Borggreve

– Sok időt tölt gyakorlással?

– A zene része az életemnek. Ha reggel felébredek, és kinyitom a szemem, a zene szólni kezd a zsigereimben, ha akarom, ha nem. Általában évi egy hónap pihenőt engedélyezek magamnak, amikor nem ülök a hangszerhez, de ebben az időszakban sem tudok teljesen kikapcsolni. Ilyenkor tudat alatt folyik az intenzív munka.

– Legutóbbi lemezéről – ami Brahms műveinek interpretációját illeti – mérföldkőként írnak a kritikusok. Miért készít viszonylag kevés felvételt?

– Egy lemez hatalmas felelősség, hiszen ezek a felvételek maradnak majd meg az utókor számára egy-egy életműből. Nagy bátorság kell ahhoz, hogy a különböző, jobbnál jobb előadások között egy művész úgy gondolja, hogy szükség van az ő elképzeléseinek rögzítésére is.

zongora verseny zene liszt rachmaninov orosz marketing karrier arkagyij volodosz mvm koncertek
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésSolymosi Máté: „Az emberek igenis nyitottak az új gondolatokra”
Következő bejegyzés Újabb Kolodko Mihály-szobrocskával gazdagodott Budapest

Ajánlott Bejegyzések

Marie Jacquot - fotó: Christian Jungwirth/a karmester hivatalos oldala
Intermezzo

Marie Jacquot érkezik a Bécsi Szimfonikusokhoz első vendégkarmesterként

2023. március 24.2 perc olvasás
Batta András
Hallomások

Batta András: „Foglalkoztat az elmúlás gondolata”

2023. március 24.2 perc olvasás
Papageno Klasszik

Kiss Barna, Ránki Fülöp és Szálka Zsuzsanna a Papageno Klasszikban

2023. március 24.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Sisi gödöllői kastélya

Négyszögletű Kerek Erdő a Gödöllői Királyi Kastélyban

BDZ Promóció

Játékok és szenvedélyek a BDZ koncertjén

A nagy Lötty Promóció

Saját mesekönyvet adott ki az idén 75 éves szegedi Kövér Béla Bábszínház

Promóció

Tavaszváró – Közös koncertet ad Reenat Pinchas és Hsin-Ni Liu

Lakatos György Promóció

Zeneszerzőként debütál Lakatos György a Festetics Palotában

Promóció

Csippanástól a szimfonikus szvitig – A videójáték-zene meghökkentő története – I.

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.